What's new

ravinteet & ripen

JayJay

Member
ois muutamat kysymykset, aloitetaan nyt tämmöisellä mikä on jo jonkin aikaa mietityttänyt.

Mikä olisi paras aika sensin pölytykseen jotta saisi hyviä siemeniä?

sitten olis ravinteista hydrossa. ripen on siis jonkinmoine final solution?

1. Kasvuvaiheen läpi hyviä ravinteita (Advanced Hydroponics of Finland, ym.) - katsotaan ph tasapainot
2. Seurataan ravinteiden selostukset kasvuvaiheen mukaan.
3. Loppuviimeistely viikon ajan ravinteilla
4. Ripen 10 päiväksi pelkän veden kanssa kasville
5. Vesihuuhtelu ja viikko pelkällä vedellä
6. mahdollinen Ilman vettä pimeässä viikon kokonaisena
7. kaato

Korjatkaas mieluusti väärät kohdat tai perustelkaa mitä kannattaisi muuttaa, parantaa.
 

JayJay

Member
eniten mietityttää käytetäänkö ripeniä minkään ravinteiden kanssa vai pelkästään veden kanssa ja onko sen jälkeen vesihuuhtelu enää tarpeellinen etc
 

JayJay

Member
okei eli se selvittää ettei sen kanssa tarvitse käyttää muita ravinteita. tarvitsee siis tehdä vesihuuhtelu jälkeen. kiitos.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Aika tuhtia kamaa tuo ripen on. Ja aika hapokasta, PH:t pysyy pelkästään sillä aika alhaisina, jos on pieni vesisäiliö, mullon joku 8-12 litrasia, eikä tarvi käyttää PH downia enää ripenin jälkeen. Toisaalta sitten se vissiin nousee kun kuluu. Mutta joo, itse oon ainaki vesillä vielä ripenin jälkeen huuhdellut, siinä kun on rikkiä yms. mitä mun laskujen mukaan tuossa flussissa pitäisi saada pois kasvista.. Pari kertaa vasta oon käyttäny, kun tuota mössöä vähän aikaa sitten litran verran sain. En kyllä varmaan ostaisi.. Piti laittaa tähän linkki tuolta pispalanpalmusta siitä bio novan huuhtelumössöstä, mitä OG Perakin suositteli, mutta palmun haku ei toimi? Nooh, sitä ens kerralla..................:dueling:
 

JayJay

Member
joo joku reilu viikko ripenii ja loput pelkkää vettä. sain kaverilt noit ravinteit ja siel oli ripenii ni käytetää pois
 

Latest posts

Latest posts

Top