What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Pune o intrebare,primeste un raspuns

exploziv

pure dynamite
Administrator
Veteran
am facut ceva teste cu reflectoare, si desi am incercat cu tabla zincata, lustruita cu disc de sarma, si alte tipuri de table.. ca sa scap de heatspots, si pentru cele mai bune rezultate, am ajuns la flat white paint. :)

merge de minune si arata ca unul cumparat.
 

MJgrow

Active member
adica un reflector din tabla/aluminiu/ etc vopsit cu alb mat. ?

Am avut si eu problema cu hotspots... mi-am dat seama tarziu de la ce era problema. Se ridicau frunzele si deveneau lucioase (arse, parca erau date cu ceara pe deasupra)
 

hempfield

Organic LED Grower
Veteran
Hmmm... deci frunzele lucioase apar de la hotspots ? N-as fi zis, mai ales ca nu am folosit niciodata surse de lumine punctiforme.

Chiar ma intrebam de ce la unii groweri frunzele sunt lucioase (ca ficusul) iar la mine sunt mate, asta pana cand am vazut ca frunzele incep sa devina lucioase si inchise la culoare in momentul in care suplimentam nutrientii cu azot.

Deci pana la urma care e treaba cu hotspots ? Ca arsuri nu pot aparea decat daca e planta foarte aproape de sursa de lumina (reflectata).
 

exploziv

pure dynamite
Administrator
Veteran
nu stiu daca neaparat luciul este problema. dar frunzele acelea care intai arata foarte sanatos (intensificarea procesului de fotosinteza datorita fluxului fotosintetic marit) apoi incep sa se onduleze la margini si apoi se incretesc vizibil dau semne clare ca se afla intr-un punct unde lumina este focalizata mai intens. daca ne uitam la acele frunze la microscop, arata aproape identic cu cele oparite de lumina focalizata de picurii de apa de pe frunze. in timp, tesutul se distruge, planta evita a mai creste in directia aceea.
pierderea nu este atat de mare in zona afectata, ci rezulta din distributia proasta a luminii.
aceste "arsuri", desi locale, ii fac pe multi sa mute lumina mai departe, si astfel sa o foloseasca foarte ineficient.

ce am observat este ca paleta de nuante a frunzei se reduce, ajungand parca ca toti "pixelii" sa para ca au aceesi nuanta, parca ca o frunza desenata.

daca vorbim de aspect ca de ceara, mare grija sa nu existe vre-un tip de pest care lasa dew.
 

hempfield

Organic LED Grower
Veteran
O singura data am avut astfel de frunze, dupa ce am mutat o plantuta dintr-un ghiveci mic intr-unul de vreo 6 ori mai mare, in care era mult pamant de rame (cam 30%). Planta efectiv parca a explodat, si a facut chiar si o pereche de frunze cu 9 lobi, foarte mari, sanatoase si pentru prima data, lucioase de parca erau lacuite. Dupa o saptamana sau doua frunzele si-au mai pierdut din luciu, iar cele noi cresteau mate, cu 7 lobi.

Cred ca problema cu hotspots este mai grava in cazul folosirii surselor de lumina punctiforme (HPS, MH), unde intradevar lumina venind din aceeasi sursa poate fi concentrata mult mai usor in anumite zone. Dar pe de alta parte ma intreb cat de puternica ar trebui sa fie lumina data de sursele respective, astfel incat incat in hotspoturi sa se concentreze atata lumina incat sa se opreasca procesul de fotosinteza.

Acum ceva vreme, vara, am facut niste teste apropo de stropii de apa de pe frunze. In mod natural in natura stropii apar pe frunze doar in doua situatii : cand se lasa roua sau cand ploua.
Atunci cand e vorba de roua, temperatura mediului ambiant este scazuta (fapt care si duce la condens) iar picaturile nu sunt suficient de mari pentru a rezista in timp. Caldura soarelui le evapora mult mai repede decat sa apuce ele sa faca arsuri pe frunze. O mica decolorare a tesuturilor am observat acolo unde existau panze de paianjez, care faceau ca apa sa se adune in cantitate mai mare.

In cazul stropilor de ploaie, arsuri pot aparea doar in cazul ploilor de vara, foarte scurte, si atunci de fapt socul cel mai mare nu il da lumina concentrata de stropii de apa, ci diferenta mare de temperatura dintre frunzele incalzite si stropii (de obicei foarte reci) de ploaie.
 

exploziv

pure dynamite
Administrator
Veteran
caldura opreste fotosinteza, si nu lumina.
suprafata frunzei se supraincinge, planta nu mai are ce apa sa evapore sau pur si simplu stomatele cedeaza datorita presiunii in timpul schimbului de gaze. de aici si inconvoierea frunzelor, se incearca limitarea cantitatii de caldura (lumina) ce ajunge pe suprafata frunzei.

si da, despre hps/mh vorbim aici.
 

fenomeno_djo

Active member
In rezolvarea problemei hotspoturilor vin aparatele care folosesc baia electrogalvanica. In tehnica dentara de ex, dintii integral metalici sunt lasati 12 ore in baie galvanica pentru un luciu de nota 10. Din pacate, 1 reflector e putintel mai marisor decat un molar..asa ca, depinde de domeniu! Nu stiu voi, dar eu nu cunosc pe nimeni care sa aiba un ditamai aparat de lustruit electrogalvanic si pe deasupra, sa nu ma intrebe pentru ce imi trebuie..

In concluzie cred ca o sa imi fac rost de: 2 foi de aluminiu si niste falturi sau pufuri. Restul e istorie..:tiphat:
 

hempfield

Organic LED Grower
Veteran
Exista aparate de genul asta in care poti baga o masina intreaga, daca nu chiar un camion. Diferenta consta insa in materialele folosite. Daca la molari se folosesc aliaje atent controlate, atestate pt uz medical, in industrie poti baga orice metal intr-o cuva de electroliza. Totul e sa ai o cuva suficient de mare, electrozi cat mai curati si suficient curent continuu.

Insa reflectoarele din comert nu se fac asa, ci prin laminarea aluminiului prin valturi slefuite, la viteza mica. Apoi tabla e ambutisata in matrite cauciucate si rezulta reflectoarele pe care le stim.

Cred ca cele mai bune reflectoare anti-hotspot sunt cele cusuprafata gofrata sau punctata. In felul asta lumina desi e focalizata intr-o anumita zona, este inacelasi timp dispersata si uniformizata.
 

marian123

Member
Pentru urmatorul indoor , indiferent cand il voi face vreau sa imi fac :

1) Un mix de pamant pentru toata vegetatia (de la cotiledoane pana la sfarsitul vegetatiei) pe care sa il ud doar cu apa si poate prin saptamana a 3-a cu un compost tea (worm casting + niste sirop natural ca hrana pentru bacterii) . Apa cu care il ud e de put (bogata in calciu si magneziu)

Ideea e ca nu vreau nici sa ard plantele fiind firave la inceput , dar in acelasi timp sa am si nutrienti in pamant pana la sfarsitul vegetatiei tinand cont ca ud doar cu apa . Plantele vreau sa le tin in smart pot-uri de 6L toata vegetatia (30 zile) apoi urmand in flower sa le mut in smart pot-uri de 13L .

Orientativ mi-am facut acest mix dupa capul meu care in functie de ce spuneti voi si cum o sa consider il modific .

90L biobizz light mix (solul de baza care este usor fertilizat)
10L worm casting (pentru bacterii si un pic de azot)
20g seeweedmeal - doza recomandata este de 25-30g /100L iar eu am scazut un pic (niste alge pentru micro elemente si vitamine )
90g basalt meal - jumate din doza recomandata (pulbere de roca vulcanica , contine 43% silicon, 22% aluminium, 11% iron, 10% calcium, 4% magnesium, 2% sodium and 1% potash)
15g guano peru - jumate din doza recomandata . Acesta nu stiu daca este prea puternic sa il adaug in acest mix chiar si asa la jumate de doza . M-am gandit ca ar fi singura sursa de azot pe toata perioada vegetatiei . Contine 14% Azot ,3% posasiu si 15% calciu . Acest tip de guano contine mult azot , dar mai sunt si celelalte tip-uri care contin mult fosfor , cel ales in flower adica)
10g epsom salt - doza recomandata . Contine mult magneziu
60g lime - pentru ca nu am gasit pe nicaieri prin Europa dolomite lime , in caz ca stiti voi va rog sa ma anuntati sa il inlocuiesc . Pentru stabilizarea ph-ului si pentru calciu

Cam asta ar fi tot mix-ul care vreau sa il folosesc pentru vegetatie .


2) Un mix de pamant pentru flower . Dupa 4 saptamani de vegetatie in mix-ul de mai sus vreau sa il mut in acest mix . Mix-ul de flower l-am facut mai puternic si cu mai multe elemente . Pe acesta vreau sa il ud doar cu apa si la 2-3 saptamani cu un ceai de guano si bone meal . Cum e bine sa procedez cand mut planta , sa il pun direct in mix-ul acesta de flower , sau sa pun un strat lejer peste mix-ul asta iar apoi cand se prind un pic radacinile sa traga tot ce au nevoie din stratul de mai jos ? Pe el poate o sa il mai ud prin sapt 5-6 cu niste guanokalong powder .

Mix-ul contine

90L biobizz light mix
10L worm casting
400g guanokalong powder - (contine foarte mult fosfor pentru flower) . Dozajul recomandat este 500-700g / 100L iar eu am pus mai putin pentru ca o sa pun mai mult din alte suplimente
60g bone meal - praf de oase cu continut ridicat de fosfor si potasiu . Aici am pus doza dubla sa fiu sigur ca tine pana spre sfarsit . Asa am vazut si in mix-ul lui GrowDoc de pe forum ca pune .
30g guano peru - doza recomandata , pentru ceva azot
60g seeweedmeal - niste alge pentru micro elemente si vitamine
150g basaltmeal - doza recomandata (pulbere de roca vulcanica , contine 43% silicon, 22% aluminium, 11% iron, 10% calcium, 4% magnesium, 2% sodium and 1% potash)
10g epsom salt - pentru magneziu
80g lime - pentru stabilizarea ph-ului solului

Cam asta e solul pentru flower . Astept parerile voastre despre ce e bine ce e rau , ce pot sa adaug sau ce sa scot .

Iar legat de flush , cat totul e organic credeti ca mai este necesar . In caz ca mai raman cu nutrienti in sol la harvest este vreo problema ? Poate afecta negativ gustul/mirosul ?
 
G

green_land

pe bune...nu v-ati plictisit sa va legati de marian? am ras la inceput, a fost funny o vreme dar plm fratilor, chiar asa? a dus pana la capat ce si-a propus si nu vad nimic rau in asta...
si daca e dealer ce? macar are bunul simt sa cultive organic si sa ofere un produs de calitate consumatorilor...

dar noh...haters gonna hate
 

Latest posts

Latest posts

Top