What's new

Powerplant / Mazar skunk 250 W Grow !

FatcatInc

Member
Tak for responsen drenge. Og god tur til dig smeden.

Jeg har desværre ikke tid til at gå i detaljerne, da jeg har en garage der skal ryddes :) Men jeg kan se der er både er for og imod coolhood/tube. Og som Bs siger så er luftgennemstrømningen i min ganske dårlig. Planen er at fortsæt kører med min 250 under alm. reflektor. Mit kommende 600w grow skal også være under alm reflektor. Hvis jeg kan holde temp nede. Nu må vi se. Der skal nok komme en stor update, når det nye skab er bygget :)
 

satyr

Member
Helt enig smed. 600watt er klart den mest effektive på alle måder. en 1000watt giver kun 120-125000 lumens.

Jeg havde et rum på 120x90x200 600watt 150mm lige indsugning udefra den fri natur lige udblæsning ca. 275m3 blæser med kulfilter i timen og jeg var sjældent under 25-26 med en udetemp på 10-14 cel. og kolde kældervægge på 3 sider. Men er udetemp høj så får damerne det varmt.

Tænkte på cooltube men da elregningen og besværet også talte efter syntes jeg gevinsten var for lille i forhold indsatsen.

Jeg har en cooltube selv men det er fordi jeg fandt ud af at jeg vil prøve den af om vinteren med en co2 brænder. Så kan jeg holde temp og undlade at skifte luften. Men det er meget ekstra besvær for at få de sidste gram med. Så hellere dyrke mere og oftere.

Smed min pointe er at hvis du er amerikansk anlagt og din elregning er ligegyldig så er cooltube vejen frem helt sikkert. Problemet kommer hvis man har dk elpriser eller man i forvejen er mega stor bruger af el. Cooltube er en energi frådser ligesom at have airciondition kørende. Man vinder lidt men man fyrer vildt meget krudt på det sidste.

Prøv for sjovs skyld at se hvor meget Icetoker høstede sidst på en 400 watt. Jeg har høstet mindre med en 600 watt hvor alt ikke spillede sammen. 600 watt på en lukket 1m2 er ikke det nemmeste om sommeren du skal være mere vågen.
 
Last edited:

Deus

Member
Ehm har lige en lille indvending så...

En normal 600watter giver ca. 90.000lumen ved 30 cm. ved 60 cm kun 22.500 lumen 90 cm giver under 10.000
med en 400w får man 50.000 lumen på 30 cm. 12500 på 60 cm det er meget stort tab.

man har som tommelfinger regel at man skal holde pæren antal watt / 10 = antal cm fra toppen af planten. Og er dette tilfældet er 600 watt på 60 cm fra toppen af planten hvor den vil levere 22.500 lumens... Derimod hvis du har coolreflektor, tube eller hood, kan du komme ned på de 30 cm. og mister du 20% lumens er du stadig på 72.000 lumens da 20% af 90.000 er 18.000 lumens... Enig ? Ergo må en cooltube, hood eller reflektor være bedre.

400 watt er så 40 cm fra toppen af planten. Og igen ville den sku være bedre at bruge i en coolhood, tube eller reflektor.

Mig der er helt lost eller kan i begynde at følge hvorfor folk bruger cooltubes ? :D
 

satyr

Member
Du kan sagtens holde en Adjust-a-wing" med varmeskjold/lysspreder på 30cm eller under Deus. Forskellen er at på adjusten får du den perfekte spredning mens din cooltube leverer varen mere koncentreret og kan sagtens lave et hotspot der laver grimme burns du kan heller ikke sænke en cooltube alt for tæt på for så er spredningsvinklen for lille til at dække 1 m2 ordentligt.

Jeg har ingen temperatur problemer i rummet og jeg har en standerblæser direkte på pæren og jeg har haft den på 25 cm til toppen på min ak uden burns. Det var om vinteren godt nok men jeg har den aldrig længere væk end 40 cm. Det er ikke en adjustawing bare en gammel industria.

Det med glasset er iøvrigt noget med brydningen af lyset der gør at lystabet er stort på et 5mm glas. ellers lavede man pærer med tykkere glas.
 

satyr

Member
Bare for at overdrive min pointe......så er nogle af e spg. og svar jeg selv fik i sin tid af en mand som jeg ubegrænset tillid til ve hvad han taler om.


the cooltube is good for your plan, but use another reflector for it.
either you take a normal reflector and screw it over the cooltube. this is much better than the add on reflector. the add on thing sucks....

the best (and most expensive) solution is to screw an adjust a wing and a spreader over the cooltube. but i think a normal one will do it.

I intend to push air through the cooltube from a bathroom ventilator app. 150m2/h. Will that be sufficient ?

no

you have to use at least a 360m² van. i would recommend a 400m³ .

the 150 you can use for the fresh air.


but why do you not use a 400watt system without cooltube?


please remember a cooltube allwasy steals light.

even experienced growers have different opinions about that.

personally i agree that 600 waat gives a better harvest than 400 watt,
also on such a small space.
but: you have to be very expierenced to harvest the optimum with 600 watts one 1 square meter.

e.g a cooltube with the add on reflector will not give a better harvest than a open l 400 watt system.
because all the light goes to the center of the room...the corners stay "dark".
 
Min Cool-hood spreder lyset fint og dækker nemt 1,2 x 1,2m uden at være mere end 20-30cm fra toppene men ville da gerne ha en 600w i istedet for min 400wér men de der Varme skjold/spreder sider og stjæler det bedste lys..

Så vidt jeg ved giver reflektionen af lyset et meget større lumen tab end fx. glasset i en cool-hood...

Jeg mener at ha hørt i en tråd om mylar, at der max. kommer 50% videre..

og der til kommer at når lyset skal op til reflektoren og tilbage er der lige 100mm ekstra distance lyset skal bevæge sig inden det når dine bus´S ;)

Så lys direkte fra pærren må være sagen..

Længe leve Vertikale Hydro systemer ingen reflektor... Just LIGHT..

Bright..
 

satyr

Member
Det er ikke hele historien BS. Reflektoren har rigtig meget at skulle have sagt for hvor stor udnyttelsesgrad du får. Med en vingereflektor kan du selv vælge om du vil lade lyset komme koncentreret på et lille område når du lukker den eller sprede den ud så den dækker et stort område optimalt. jJo mere de spredes jo mindre koncentreret bliver varmen og hotspottet

Skru en batwing reflektor på din cooltube. en moderne god coating på reflektorer giver 90-95 reflektion som mylar. Men så de igen mister al kraften pga af afstanden til lyset og skidt på overfladen.

Men jo tættere reflektoren er på pæren jo højere lumen bliver reflekteret hvilket er godt ved mindre man har et coloseum eller et hyldesetup med pærer der bliver hævet op og ned kontinuerligt. Det sidste så ret spændende ud.
 

FatcatInc

Member
Nok om coolhoods/tubes :) Har fået nogle kvm2 ekstra så mon ikke det bliver nemmere at holde temp nede. Mit blomstringsskab skal i fremtiden bruges som moderskab.

Lidt ude pics

blomst002.jpg

blomst004.jpg

blomst005.jpg

blomst007.jpg


Nu vil jeg tage på ferie :) Hej så længe..
 

FatcatInc

Member
Satyr - Nope de skal bare blomstres færdige, ude eller inde.. Nu må vi se.. :)

Kalle - De er fra 0.5 - 2 meter! Kan desværre ikke rigtig skyde nogle ordenlige billeder da min nabo har udsigt lige ned til drivhuset. Men hvis jeg bliver nød til at blomstrer dem færdig indendørs, skal der nok komme nogle ordenlige billeder !
 

FatcatInc

Member
Forresten Satyr.. Grunden til jeg ikke tager stiklinger er at, jeg ikke kender sorten på de fleste. Det gør det knap så sjovt. Og så har jeg planer om at lave SS Chronic, ak47, bubblegum og måske WW som mødre. Men nu må vi se :)
 
K

kallenavndk

FatcatInc said:
Satyr - Nope de skal bare blomstres færdige, ude eller inde.. Nu må vi se.. :)

Kalle - De er fra 0.5 - 2 meter! Kan desværre ikke rigtig skyde nogle ordenlige billeder da min nabo har udsigt lige ned til drivhuset. Men hvis jeg bliver nød til at blomstrer dem færdig indendørs, skal der nok komme nogle ordenlige billeder !

Glæder mig allerede champ bring em on :jump:
 

FatcatInc

Member
Lac, det er købt hos harald nyborg til 500 box http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5779&n=30100 Det virker ganske glimrende, nemt at sætte op. Hylderne der følger med kan sagtens bærer nogle kilo. Og det blæser ikke væk i storm, bare husk pløkkerne for en sikkerheds skyld :)

Kalle - De bliver undendørs så længe som muligt, regner med de godt kan nå det. De er godt på vej, skal se om jeg ikke kan skyde nogle bedrer billeder inde i teltet. Ellers bliver der helt sikkert taget en masse når de er modne, så får du at se mester! ;)
 

FatcatInc

Member
Nu er der begyndt at ske en smule :)

Toppet Powerplant
a001.jpg

PP
a006.jpg

Kender desværre ikke hvilke sort denne er :badday:
a005.jpg

a004.jpg

Lille Mazari
a007.jpg

9 mazari, de ser stadig lidt skidt ud, men de har fået 3m2 at hygge sig på, med massere af ventilation. Lidt hurtigt sat op, der var desværre alt for varmt i det "gamle" skab :violin:
a.jpg


Noget af det nye til rummet :)
EQ004.jpg


10 Mazeri, 10 Powerplant og 10 hindu kush sat til spiring 19/8
EQ002.jpg
 
Last edited:
K

kallenavndk

Det ser fornuftigt ud champ , har du ikke lidt info om den mazari :) genetik,plejning osv Ville være fedt
 

FatcatInc

Member
Takker Kalle ;) Lidt info fra banken

Dutch Quality Seeds Feminized - Mazari Skunk

This is an upgraded selection of the Afghan/Skunk hybrid.. The taste is softer than before and the yield is improved. The Afghani (Mazar-i-Shariff) part is a very short plant, 100% Indica and very resinous. The F1-cross with Skunk#1 gives the variety a bigger yield and better taste. Very good “up” high

Plant height: Medium - Indica/Sativa
THC level: 19%
Flowering Weeks: 8/9
Height - 100-200cm
Yield (Sea of Green on one m2): 400-500
Harvest Month: early November

Skal ikke sige hvilken metode der ville være bedst til dem, men de bliver dyrket Sog nu, og de nye skal dyrkes Scrog. Så må vi se :jump:

Tror det bliver glimrende røg, de er dog ikke vildt stabile. Men skulle bruge nogle frø som var mere ligetil. Indtil jeg får lavet nogle chronic mødrer. De er dog ikke vildt stabile, desværre :( Men nu kan jeg heldigvis få temp ned på 22 grader i det nye rum, så der burde ikke komme flere burns :)
 
Last edited:
Ser godt ud med med det nye rum :)

Kunne vi evt. få nogle "overbliks" billeder af selve rummet udsugning osv..

de 22 grader er noget nær det perfækte ud fra min er faring..
 
K

kenned

Ser da nice ud!
Ærgeligt med de forbrændinger, men nu skal det nok gå.. :)
 
Top