What's new

ph spørgsmål.

THCGrow

Member
Hej her inde.

Jeg tænkte efter at have læst en del om hydro systemer at jeg ville prøve det.
Jeg har dog et problem med min ph værdi.
hver morgen jeg står op er ph verden i mit bubble bucket system forhøjet, hvad kan det skyldes? Jeg går og fin indstiller det i løbet af dagen som der lige passer ind!

Nogle gode svar på hvorfor det stiger hver dag? Jeg indstiller min ph værdi til 6.2. Kan det skyldes min gødning eller skyldes det planterne eller?

På forhånd tak :)

Mvh THCGrow. :tiphat:
 

ICECOLDGOLD

New member
Da jeg kørte DWC brugte jeg ph bufferen i min NPK gødning (GHE) til at hjælpe på dette problem. Bufferen hjælper med at stabilisere PH værdien hvis det blandes i de rigtige doser. Det koster MEGET PH- hvis man skal følge med i starten. Hvad er din vand temp?
Hvis du er tidligt i veg og ikke bruger gødning endnu, som kan hjælpe med at stabilisere.

Juster til 5.5 og lad den vandre til 6.2 og juster ned igen. Det hjælper lidt på hvor tit der skal justeres og det fungere perfekt.
og som sagt når du begynder at tilføje gødning burde det blive nemmere at holde den omkring 5.8 altid!
Men vandtemp er vigtig i DWC! Og luftbobler MASSER af bobler! :D

Håber det hjalp dig lidt ;)
 

Therealzemi

Active member
Den gødning jeg bruger (GHE 2 part), er ifølge både producent og adskillige growers rigtig god til at hjælpe med at holde PH stabil. Sikkert den samme Icecold har brugt :)
 

ICECOLDGOLD

New member
Præcis :D Man kan også købe produkter kun til dette formål. Som skulle kunne stabilisere din PH værdi på f.eks 6.00 ;) Meeeen mon ikke den alitid vil vandre lidt. Der er nogle som siger at hvis PH værdien falder er din gødningsmix for "stærk" - og hvis den stiger er den for lav i ppm.
Jeg har prøvet og køre efter denne opskrift med GHE 3part og ja den stabiliserede da noget nemmere omkring de 5.8, men kostede også en del mere juice end bare at køre 3-2-1 i veg og 3-2-1 i blomst og PH - ;)

Men det bedste ville jo være at finde det punkt hvor din mix er lige nøjagtigt der hvor planten har det bedst og kan optage mest mulig næring. Jeg kørte på med ppm indtil de liiiiige nøjagtig brændte lidt og bakkede så lige en anelse med juice. På den måde holder du en mere stabil PH og din dame for alt hvad hun kan trække :D
 

THCGrow

Member
Præcis :D Man kan også købe produkter kun til dette formål. Som skulle kunne stabilisere din PH værdi på f.eks 6.00 ;) Meeeen mon ikke den alitid vil vandre lidt. Der er nogle som siger at hvis PH værdien falder er din gødningsmix for "stærk" - og hvis den stiger er den for lav i ppm.
Jeg har prøvet og køre efter denne opskrift med GHE 3part og ja den stabiliserede da noget nemmere omkring de 5.8, men kostede også en del mere juice end bare at køre 3-2-1 i veg og 3-2-1 i blomst og PH - ;)

Men det bedste ville jo være at finde det punkt hvor din mix er lige nøjagtigt der hvor planten har det bedst og kan optage mest mulig næring. Jeg kørte på med ppm indtil de liiiiige nøjagtig brændte lidt og bakkede så lige en anelse med juice. På den måde holder du en mere stabil PH og din dame for alt hvad hun kan trække :D

Super svar!!

Jeg sidder selv og leger lidt med gødningen, men tør dog ik at dosere alt for meget af gangen, nu hvor jeg ik har noget Ec/PPM meter og bruge, Det skal købes til næste grow.

Jeg går os efter 5.5PH og så må den vandre til næste dag, jeg regulere hver morgen.
Dog har jeg haft nogle problemer med min El Nino, den har set ud til at hænge lidt med bladene, de krøller sammen og bukker ned af. Jeg troede så først det var overgødning, så skiftede vand og gav meget mindre gødning (ingen forbedring).
Nu har jeg så givet den maks gas med gødning her til aften for at se om det hjælper på det. Hvis det ik hjælper så er jeg lidt på bar bund, for alle de andre planter køre bare perfekt, det er kun min El Nino der driller lidt! Lidt ærgeligt for den er satme flot og rigtig robust!

Men nu må vi se hvad der sker!

Min auto flower er godt igang med blomst og har en STOR cola så det kan ik være bedre! :)
 
Top