What's new

Opstart af indegrow

Ok, her er den sene opdatering fra d. 4/7 hvor planterne er 5 uger gamle (3 uger i veg + 2 i blomst):

Til venstre er der plantet 6 Lalandia 2011 Amnesia, som idag alle er poppet op. De er sat direkte under 12/12 i en ny, mildere gødningsblanding med bla. mindre nitrogen:
N(NO3) 130
N(NH4) 10
K 190
P 50
Mg 70
Ca 125
S 68
EC rammer ca. 1.5, og jeg har indtil videre dosseret til 0.6mS/cm

015.jpg


017.jpg


Til højre er blomstringen i fuld gang. Jeg har klippet 2 planter og taget rødderne ud og flyttet to planter. Nu er der 2 Blueberry til venstre og 2 Early Durban til højre.

016.jpg


Her en Blueberry
019.jpg


027-1.jpg
 
Fuck - Den bedste af de 2 Early Durban viste sig at være en herma. Den er røget, men der var bananer som var fremme. Pis og lort.
Ja undskyld, men jeg var lige væk i et par dage og den så virkelig god ud. Ingen blomster i de øverste skud. Men i et par af de bagerste og nogle lave skud havde rigtig mange blomster og frie bananer.
Det eneste gode er at de ikke så ud til at have smidt noget pollen.
 
Update uge 8 - 4 uger i blomst

Update uge 8 - 4 uger i blomst

Som jeg skrev før, så var den ene Early Durban en herma:

008-2.jpg

008a.jpg




Men de to Blueberry har rigtig gode buds:

011-1.jpg


012.jpg


Bagerst kan man se den sidste Early Durban. Den er først nu begyndt at blomstre.
014.jpg


Og her de 2 uger gamle Lalandia 2011 Amnesia:
015-1.jpg


De er godt kompakte og jeg topper dem snart. Planen er at de to venstre planter skal trækkes længere mod venstre og rettes op, således at der bliver mere plads til de midterste planter.
 
N

nizzle

fedt skab
nice net til til et scrog . der var engang en god guide på overgrow til hvordan et scrog skulle laves. det gik hvertfald ud på man binder dem til gro langs nettet i vegativ fase . man binder dem fast så de gror under nettet... og så skal de egentlig først gro over nettet lidt før blomst. altså sådan der er toppe over det hele..

de der plast dimser man lukker toastbrøds poser med er gode til binde dem til nettet med.
 
Ja det gik helt galt med mit forsøg med scrog her. Planterne var slet ikke trænede til scrog, så det var faktisk mest for at kunne holde lidt på planterne.

Men de næste planter er jeg allerede i gang med at træne, og når jeg kan se køn på dem, så bliver de placeret så der er god plads omkring dem, og trænet så de bliver helt lave og tætte.
 
Nå - ja. Udvidelse er i støbeskeen.

Jeg kan se behovet for et par moderplanter samt plads til en par stiklinger:


growroom2x205sidebysideexpansion.jpg


Jeg kan lige få 35cm mere i bredden, hvilket forhåbentlig giver mig plads til en 4 moderplanter i bunden, samt en bobbler propagator i toppen!
 
Z

zomb

Har gennemset din fede tråd, og det er godt håndværk! Er lidt skeptisk mht. konstruktion som det står nu. -dog mindre detalje der nemt kan fixes...

Dit veggerum vil give lys til dit bloomrum ved lights out! Dette kan resultere i hermaer, og din viste sig vidst 14 dage efter du startede at vegge lalandias cultivar?!

Du må lige fixe en lysfælde i en fart...

Spørger lige forsigtigt samtidig hvorfor du dyrker Early durban indedørs?

Flot arbejde i Sketch up- har du prøvet at besøge 3D warehouse, hvor man kan finde ramedier som lamper mv?
 
Z

zomb

Har engang konstrueret noget lignende hvor jeg valgte at placere en oversektion til udsugning og filter; der også rart at have muligheden for at isolere denne for hhv. grow og bloom. Her kan man så med fordel placere teknik og strømrum. Suget foregik således i bloom; gennem kulfilteret og hul i loftet til øvre delsektion/ vegge; gennem hul og direkte til udsugning.

Det er dog en anden snak, men totalt mørke i bloom er altså et must. Ligeledes ved dørsprækker er det vigtigt.
 
Der har ikke været noget lys i mørkeperioden i blomsterdelen, da Lalandias Amnesia blev sat direkte under 12/12 med samme timing som de andre. Alle luftindtag er dækket med et filter og de er placeret på bagsiden af skabet ind mod en væg så heller ikke noget lys kommer ind dér. Omkring lågerne er der isoleringsbånd, og ikke så meget som en lille lyssprække kommer ud eller ind.

Early Durban var bestilt til udegrow, men jeg tænkte at jeg bare ville tage dem med for sjov skyld. En dum fejl kan jeg nu se. Jeg har dog et skud som jeg prøver at få til at re-vegge i en propagator for at få en moderplante. Den kan jo lave stiklinger til næste års udegrow.
 
Takker.

Der ligger en MDF plade og venter på at blive skåret i stykker og sat sammen til et klon/moderplante skab.

Derudover har jeg fået fat i en 40x mikroskop så jeg kan checke planterne:

micn105.jpg


Desværre kan jeg ikke tage billeder, men det jeg har kigget på har fine klare trichomer (Blueberry).

Jeg venter til de er mælkehvide og begynder derefter at flushe, så jeg forhåbentligt rammer nogle mere mørke trichomer. Jeg vil gerne have en afslappende effekt da denne batch er ment som et alternativ til smertestillende medicin, og derfor ikke behøver at holde mig vågen ;)
 
Z

zomb

Derudover har jeg fået fat i en 40x mikroskop så jeg kan checke planterne:
micn105.jpg

Wow, den ser fed, men dyr ud, cool, men ret ærgeligt den ik kan tage pix til makrolir. Fik selv fat i et lille usb mikroskop på nettet til 200 kr som kan tage stillshots. Det er mega fedt at kunne følge planterne tæt på og nappe dem lige når man føler farverne er den rigtige harmoni. Husk at det generelt er en dårlig vane at ryge lige før sengetid idet din puls går rimelig meget op, som er det modsatte af hvad du vil, nemlig at falde til ro- ellers skal du gøre som mig og ryge dig så baske hver dag at du går omkuld selv om hjetet er på marathon. Crazy... Det er skruen uden ende
 
Ja det er et nikon mikroskop, så det har sikkert kostet kassen. Jeg heldigvis fået mit. Det er ret vildt hvad der bliver smidt ud i virksomheder, fordi der bliver købt nyt udstyr. Det er sikkert billigere end at bruge tid på at sælge det...

Jeg har også medikoteknisk RO-anlæg der koster over 30K fra nyt. Selvom det er gammelt giver det 60L/t og med op til 80% udnyttelse af vandet. Smidt ud fordi der er købt nyt.

Mht. rygning inden sengetid, så er ens puls er jo kun høj i rimelig kort tid efter man har røget, og jeg har desuden ret god til at få min puls ned (meditationsteknik).
 
Z

zomb

medikoteknisk RO-anlæg
meditationsteknik...

Reverse Osmosis til 30K fra oldtiden,- den må fylde... Kan den andet end de nutidige små på 135l dagligt og 98% udnyttelse, man kan købe nu for omkring 600 kr?!

Gad godt lære lidt af din teknik, hehe:coffee::joint:
 
Du kan sku ikk få noget anlæg med 98% udnyttelse til 600kr ;) De billige anlæg har en 20-30% udnyttelse med det vand som er i danmark. Jeg rammer selv omkring 60-80 alt efter temperaturen. Anlægget er på størrelse med et hightower PC kabinet.

Hehe sjov ordkombo jeg fik brugt. Det hedder self. medicoteknisk.
 
Z

zomb

Du kan sku ikk få noget anlæg med 98% udnyttelse til 600kr ;) De billige anlæg har en 20-30% udnyttelse med det vand som er i danmark. Jeg rammer selv omkring 60-80 alt efter temperaturen. Anlægget er på størrelse med et hightower PC kabinet.

Hehe sjov ordkombo jeg fik brugt. Det hedder self. medicoteknisk.

Smider lige dette link,- om denne RO stage 2 holder hvad de lover mht. 98% vil jeg dog betvivle i DK!! Stage 3 koster ca 800 kr

http://www.hydroponics.eu/irrigatio...erse-osmosis-system-2-stage-190l-gg-1290.html

reverse-osmosis-system-2-stage-190l-gg1290_1.jpg


Reverse Osmosis System 2 Stage 190L / GG- € 85,00= ca 650 kr

Produces up to 190L per day of ultra-pure, low EC water.
Removes 98%+ of chlorine & contaminants.
Wastes approximately 25% less than other RO Systems.

Everything included in the box for quick hook-up.
•1-Stage RO Unit
•1 RO Membrane
•Carbon Filter/Cleanable Sediment Filter
•Automatic Shut-Off Cartridge
•Garden Hose Connector
•lnline Shut-Off
•8 ft. RO & Drain Line
•5 ft. Inlet Line
•Filter Wrench
•Instructions

BTW, så er det cool du holder liv i det gamle proff gear, som nok skal have sine fordele...:wave:
 
ok - jeg mente ikke renheden, men udnyttelsen af vandet. Dvs. 20% vandspild (vand i afløb) ved en effektivitet på 80%.

Det anlæg spilder vel 80% vand, dvs til fremstilling af 200L vand, så bruger man reelt 1000L. Klart afhængigt af hvor hårdt ens vand er.
 
Top