What's new

Mit første grow!

THCGrow

Member
Hej her inde.

Jeg ville lige vise jer nogle billeder af mit grow!

Det er første gang jeg prøver at dyrke, så håber i vil komme med noget rid/ros så jeg kan tage det med til næste gang, så jeg kan forbedre det som jeg evt har gjort forkert..

Men her er billederne, enjoy!

 

Therealzemi

Active member
Ser godt ud so far :)
Men fortæl lidt om dit gro rum, planter, planer osv. Det er altid sjovt at høre/se andres ideer. Held og lykke med tøserne ;)
 

THCGrow

Member
mange tak :)

Jeg har fået anskaffet mig

Grotelt Mammoth Lite 60x60x140cm
Skærm IGS VS Blank
Ballst 250w ETI
Pærer 250w HPS Max Lumens Flowering
Ventilator Vents TTRV 190 m3/h
Kulfilter Max Carbon 160 m3/h
Aluflex slange 3m
Easyrollers, 2 stk.
230v Kabel med stik 2m
230v Kabel 3x1,5mm 2m
Spændebånd 100mm, 3 stk.

Jeg har 4 planter i teltet, El Nino, Himeleya gold, Cheese og et forsøg med autoflower Red Poison.

Jeg startede egentlig med alle planterne i jord, men havde siddet og læst så meget om hydro systemer at jeg simpelthen måtte prøve det, jeg har nu fået sat 2 af mine planter i hydro og 2 stadig i jord! Jeg tror så jeg går helt og aldeles over til hydro da det bare er pisse smart!

Jeg ville egentlig have lavet et NFT system men det kommer ik til at være nu da der er lidt plads mangel, så det må vente. så jeg har startet Bubble bucket system og syntes det fungere rigtig godt, jeg skal dog lige ind i det hele med PH verdi osv, men det køre nu meget godt! :)

Men som sagt er jeg helt ny i faget så er bare igang med at skrabe så meget erfaring ind som jeg overhovedet kan!
 

THCGrow

Member
Ny Update her fra.

Ny Update her fra.

Hej igen.

Her er lige en update!
Jeg er gået fra jord over til hydro da jeg simpelthen ikke kunne dy mig, det så alt for spændende ud!!!

Så jeg har valgt at afprøve Bubble Bucket system, og det fungere bare.. Mine planter ser bare helt og aldeles lækre ud, flotte i farverne og bare rigtig fine!! (Syntes jeg i hvert fal) :) -
Jeg køre nu 10 Liters spande med en 600L/h Luftpumpe tilkøblet spandene.

Her er lige lidt billeder :)

 

THCGrow

Member
lidt mere...

lidt mere...

Jeg har lige sat dem i blomst, og de er nu i uge 1, day 4 - Min cheese er allerede begyndt og dufte vildt godt! Min kæreste er dog ik enig og hun er lidt skeptisk, hehe!!!

Men alle 4 planter holder sig bare skide godt og er super flotte!!

Her er lige nogle pics.

 

Therealzemi

Active member
Ser super fedt ud :D
Jeg vil gerne selv prøve DWC på et tidspunkt. Har du udstyr til at måle ph og ppm osv? :)
 

THCGrow

Member
Ser super fedt ud :D
Jeg vil gerne selv prøve DWC på et tidspunkt. Har du udstyr til at måle ph og ppm osv? :)

Hej. Jeg har en ph måler, jeg har ikke en pp måler endnu, jeg er stadig lidt i vildrede omkring ppm, da jeg ik syntes og kunne finde noget omkring hvad den skal ligge på osv.. så prøver mig lidt frem, og alle planterne ser sunde og raske ud! Så det må ik være helt galt!

Ved du noget om ppm? Altså hvad skal den ligge på oh hvorfor bruger man den? Ved godt det er til at måle indholdet af gødning i vandet, men hvad er den bedste måling og have 500 ppm? Eller?

Det er et super fedt system! Det gror meget hurtigt der i, men jeg skal bare ind i det med målingerne! Jeg holder min ph på 6.3 her i bloom fasen!!
 

Therealzemi

Active member
Kan desværre ikke hjælpe dig der. Jeg har ikke læst nok om det endnu... Eller prøvet det. Ph er det vigtigste mig bekendt. Og du kan jo altid skifte alt vandet ind imellem, indtil du har alt udstyret :)
Spændende ser det ihvertfald ud.
Mine planter er i fuld blomst lige nu. Og "duften" er ved at være ret heftig. Det er Skunk XL jeg har lige nu :)
Har du overvejet at oprette en grow journal her på siden?
 

THCGrow

Member
Tror jeg har hittet ud af det nu :) - men det tager luge nogle timers læsning før jeg havde forstået det hrlt, der er så mange meninger, det er ik altid en go ting :)

Fedt, hvornår er der høst tid?

Jeg har sat mine i blomst for 8 dage siden, men sy tes ik jeg kan se noget på dem endnu, hvor lang tid går der inden man kan se der begynder og ske noget i bloom fasen?

Skunk xl vil jeg os gerne forsøge mig med næste gang!

Jeg har godt tænkt på at lave en grow journal, men tror det bliver til sidst så jeg kan få det hele med osv.. :)

Er spændt på mine planter, de skulle være til medicinsk forbrug! Jeg døjer med spændings hovede pine engang imellem, så er ret så nysgerrig om det vil kunne gøre noget ved det, for der er ik andre ting som der lige hjælper andet en at sove det væk!
 

Therealzemi

Active member
Nej det kan godt være svært, når der er så hulans mange måder at gøre de samme ting på. På den anden side er det en super interessant og sjov lære proces :D

Høst skulle gerne være en måneds tid fra nu.... Give or take :)

Med hensyn til tegn på blomst, så afhænger det meget af strain, og miljøet planterne gror i. Mine Skunk XL viste de første tegn efter 1½ ca.

Jeg dyrker også til medicinsk brug. Og mit mål er at finde en lille håndfuld strains som hjælper mig bedst. Jeg er Bipolar..... Og fik ganske enkelt nok af alle de kemikalier de fyldte i mig. Listen af bivirkninger jeg havde er LANG. Tager nu kun en brøkdel medicin. Resten er blever erstattet af cannabis. Og det fede er at det er mere effektiv end alle deres "wonder drugs" :)

Edit:
Håber dine planter stadig er sunde og friske :)
 

THCGrow

Member
Nej det kan godt være svært, når der er så hulans mange måder at gøre de samme ting på. På den anden side er det en super interessant og sjov lære proces :D

Høst skulle gerne være en måneds tid fra nu.... Give or take!

Med hensyn til tegn på blomst, så afhænger det meget af strain, og miljøet planterne gror i. Mine Skunk XL viste de første tegn efter 1½ ca.

Jeg dyrker også til medicinsk brug. Og mit mål er at finde en lille håndfuld strains som hjælper mig bedst. Jeg er Bipolar..... Og fik ganske enkelt nok af alle de kemikalier de fyldte i mig. Listen af bivirkninger jeg havde er LANG. Tager nu kun en brøkdel medicin. Resten er blever erstattet af cannabis. Og det fede er at det er mere effektiv end alle deres "wonder drugs" :)

Edit:
Håber dine planter stadig er sunde og friske :)



Hej igen.. Ja det er bare super fedt at lære så meget om det, og det at gro selv giver virkelig noget erfaring som der giver pote!!

Du skulle gerne være klar til høst snart, der kan ik være mange dage/uger til nu.

Jeg syntes mine planter har været langsomme om at komme i blomst, der er næsten gået 15 dage inden de begyndte, Men de er der nu så det er fedt! så nu venter vi lige lidt igen.
Min auto flower er dog nået langt, den var gået igang før jeg satte de andre igeng med at blomstre, så den mangler lige en månedes tid give or take.

Det er super at cannabis virker mod din sygdom, jeg håber os at det kan hjælpe min migræne, men må lige have lidt mere tålmodighed.

Mine planter trives rigtig godt! Ligger lige nogle billeder op osv... :)
 

THCGrow

Member
Her er lige en lille update omkring planterne.

De har nu alle komme i blomst, min Red Poison Auto er godt igang mens de andre har været lidt langsomme, der gik 15 dage inden jeg kunne se nogen form for blomstring, men de er kommet! Dejligt!

De er nu i dag 17 Flowering.

De fylder godt i det bette telt, og tror at jeg er nød til at få lavet et setup med noget plastic hvis de fortsætter med at gro, da jeg ik har meget mere en 30-40cm at gøre med endnu, før de når for tæt på lampen. Så set i bakspejlet, så skulle de have været sat i blomst en uges tid før, Men det ved jeg til næste gang!

Cheese.


El Nino & Himaleya gold.

Red Poison Autoflower.
 
Hejsa allesammen! Sorry to interrupt your danish thread with english, but I just wanted to tell you that your grow is looking excellent! My danish is quite rusty now but I still enjoy following along! Excited to hear a smoke report on the red poison auto.

Vi ses og tak for "posting". (undskyld, jed kender ikke orden paa dansk)
 

THCGrow

Member
Hejsa allesammen! Sorry to interrupt your danish thread with english, but I just wanted to tell you that your grow is looking excellent! My danish is quite rusty now but I still enjoy following along! Excited to hear a smoke report on the red poison auto.

Vi ses og tak for "posting". (undskyld, jed kender ikke orden paa dansk)


Hi there.. well nice to know that other ppl from different countries also read our threads! :)

The Red Poison is actually pritty nice, it smells unbelivable good, and have been really easy to grow!

Maby 2-3 weeks more then i can harvest the Red poison! And then i can tell you more about it! But for a beginner like me, it is a really nice plant to grow, also in size it is only 1 meter tall, and really easy care! :)
 

THCGrow

Member
Update

Update

Hej igen.

Her er lige en lille update herfra.

Jeg har lige nogle billeder som jeg ville vise jer af min Red Poison Auto, det er ik alle billederne som der er lige gode, så det må i lige se i mellem fingre med.
Det er Buds Pics, to af dem er taget igennem en lup som der ik er for go, så der er lige lidt genskind!

Men siden jeg skrev sidst har det været lidt hektisk, der er sket lidt ændringer med mit setup, da mine planter ik kunne være der i mere. DE ALT FOR STORE!!
Så jeg måtte ud og handle lidt ind, så har fået anskaffet mig noget sort/hvid plastic og fået det tapet op i loftet, gulvet og væggene. Der er installeret udsugning og indsugning og det fungere egentlig rigtig godt, faktis bedre, en i det andet telt, det blev helt sikkert for trangt for planterne til sidst. Jeg måtte os skære rigtig mange af de nedre blade + grene af så det til sidst kun var de rigtig gode skud tilbage. Det virker dog til at planterne havde rigtig godt af det, for de skyder bare der ud af med blomster! :D (Det en lærerig og spændende process).
Billederne af mit nye setup må lige vente til en af de kommende dage, Men her kommer mine Bud pic´s.

Enjoy!
 
Top