What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Mary-Jane's hyggehjørne

Z

zomb

Fed update! Mange haze laver de der twistede og runde blade, so dont worry...

-Lur lige den her Congo PN x OT Haze/ Garruman ICM

congopnxothazegarrumanicm.jpg


og den her Super lemon haze/ kenshiro ICM

superlemonhazekenshiroicm.jpg


Fede planter og glæder mig til aty se endnu mere twist, hehe, see u:dance013:
 

KidA

Member
Præcis det samme gør mine chocolope...

Man kan se du har haft trips... Er de nogenlunde forsvundet nu efter rovmiderne har været til angreb?
 

Mary-Jane

Member
KidA> Så er de resizet :) Nej, trips'ne er desværre ikke helt væk. Rovmider og rovtæger hjalp rigtig meget, men jeg tror der skal spinosad til, hvis jeg skal helt af med dem. Og hvordan man får det til Danmark ved jeg ikke.

zomb> Tak for det! Det var lige hvad jeg havde brug for at høre. Jeg har søgt nettet op og ned, for at finde ud af hvad der var galt. Og så er der slet ikke noget galt. Lux! :D
 
Ser satme lækkert ud mate :D Glæder mig til at se det i fuld blomst.!
Skal vist også have mig gang i sådan en jord blanding. Har du overvejet at tilføre flere mineraler af nogen art?
Tror jeg vil spæde op med mineral magic fra GHE, dur også til organisk
 

Mary-Jane

Member
Duckhunter-DK> Takker! :D

Hvis det bliver nødvendigt vil jeg tilføje noget gødning, men indtil videre har de ikke brug for det. Hvad jeg så vil tilsætte ved jeg dog ikke. Så vidt jeg har forstået er mel (blodmel, benmel, tangmel) lang tid om at blive omdannet, så at "top-dress'e" er nok for sent med små to måneder igen. Derfor overvejer jeg guano. Fordi det skulle virke og fordi det lyder sjovt at gøde med flagermuselort. ;) Det er da et lille eksperiment der skal prøves af.

Men G13'erne, som ikke har fået tilsat organisk næring udover over champost, har jeg været nødt til at gøde. De er begyndt at blive lidt lysegrønne i det, så jeg giver dem et skud af det Bio-Bizz jeg har tilbage fra sidste grow.

Hvis de skulle mangle næring til slut, må opskriften bare justeres til næste gang. Målet er vel at der kun skal tilsættes vand - så der er mindst muligt vi kan fucke op. ;)

Hvor mange liter jord-blanding står du forresten og har brug for?
 

Mr Squizy

Active member
Jeg vil også have flere billeder MJ :-D De må efterhånden have taget lidt på de søde tøser....
Her er lidt billeder af din G13 Haze x Buddhas Sister som færdig produkt, vel cured og lidt koncentrater derfra !




Fred på jorden... Vi ses i morgen :wave:
 

Mary-Jane

Member
Hej grønne venner!

Som ønsket, er her en opdatering. 26 dage inde i blomst. Kun G13'erne har rigtig smidt krystaller. Chronic'erne er også kommet i gang, men slet ikke i samme grad. De sativa-dominerede derimod lader vente lidt på sig, selvom man godt kan skimte lidt trichomes.

Jeg har hørt at mange der dyrker organisk giver pigerne en god 'nutrient tea' halvvejs inde i blomst, for at skyde ekstra gang i skuddene. Er der nogen der ligger inde med en opskrift på en god the?

Enjoy!

G13 Haze x Buddha's Sister:
img8193l.jpg


Deep Diesel:
img8190fk.jpg


Chronic:
img8179k.jpg


Super Lemon Haze:
img8172a.jpg


G13 Haze x Buddha's Sister:
img8169g.jpg


G13 Haze x Buddha's Sister:
img8166h.jpg


Super Lemon Haze:
img8165h.jpg
 
Z

zomb

Jeg kan anbefale dig at skrue denne sammen...:hijacked: -dog er det vigtigste force ikke blot nutes, men stoffer som styrker immunforsvaret og dermed planten mod skadedyr, svamp og mug. Kan også andvendes som afskrækningsmiddel og leafcote.

Hent disse planter i naturen; Lægekulsukker, honningurt, rejnfan, røllike, malurt, kamille(skive- vellugtende, lugtløs), kløver (hvid, rød, gul), vikke(gærde, tofrøet, muse mfl.), kællingetand, padderok, brændenælde, hvidløg, purløg, lavendel, hibiscusblomst, mynthe, salvie, andre krydderurter... -tag evt. dansk feltflora i hånden!:dance013: og forbered dig på en skøn dag på opdagelse i det ganske land, nu på skattejagt!

Træaske er guf! -det er det... hvorfor lige jeg skriver det lige her...:dunno:

Findel og lad det trække i regnvand med jævntlige omrøringer. Efter 3-5 dage sigtes alt plantemateriale fra, og den fermenterede ekstrakt er klar til brug eller konservering (her kan bruges eddike/carboxylsyrer fremstillet ved oxidation af alkoholer, eller atamon/ natriumbenzoat)

Det fedeste er at seperere det hele lidt til at starte med, idet doseringerne kan svinge lidt, og nogle udtræk er gode at have isoleret. Fx padderok, rejnfan, malurt(pas lidt på med de 2, svag giftig)- kan bruges til at lave absinth også!) og røllike går godt sammen som afskrækningsmiddel. Alle de ærteblomstrene kan sagtes trække sammen og indgå i kvælstofboostblanding,brændenælder ligeledes. Krydderurter kan også med fordel trække sammen, så man ikke har 70 krukker/ spande stående og vente på regnvejr... Hibiscusblomstudtrækket er meget rig på riboflaviner og andet godt som planter bruger til at lave blomster. Udtrækket fra den blå cultivar 'bluebird' laver en ret syret lilla juice! Vær meget forsigtig med hvidløg, det kan være gavnligt til mange formål, men en forsker fra Århus universitet har udviklet produktet No vegga, som er 100% øko ukrudtbekæmpelse med hvidløg som hovedingrediens. Purløg er nemmere at dosere, men alle løg er guf. Padderok/ kamille er super leafcote med lidt hibiscus udtræk/ syrisk rose idet denne har en konsistens ala clonex, dog ikke nær så fed og sticky, men perfekt til formålet. Prøv det. Det er nemt at mixe fede juices når alle ekstrakter er lavet for sig... Nælden bør ikke bruges indendørs med mindre lugten er neutraliseret af andre planter eller doseret meget svagt.

Blandingsforhold; fyld en spand halvt op med herbs, fyld med regnvand min. til det dækker men gerne godt deropaf... Padderokken bør du koge en halv time for svag varme efter et døgns træk. Nælden skal forresten færdiggære før brug 10-12 dage(indtil det ikke skummer mere). Ligeledes med honningurten og krydderblandingen. De andre skummer ikke på samme måde, pånær lægekulsukkeren(den er forresten super som bloomgødning!!!) de skal bare trække indtil det andet er færdigt.

Doseringer; kvælstofboostere fra 1-5, nælde 1-10 v. udvanding og 1-20 med spray. Rejnfan og røllike kan udsprayes uden fortynding. Kamille the kan de vel godt tåle når vi kan, hehe. Padderok er rig på kisel og indeholder også saponiner, C-vitamin og flavonoider.doser 1-5. Ellers sker der ikke det store ved at de får lige i overkanten, de skal nok sige fra, hehe 1-1 6

mix alle og doser 1-10 ved udvanding, samt 1-20 ved spray bladstimulator. Skal du fighte et eller andet så brug enkelte udtræk udoseret... -resten må vi lige tage som det kommer

Håber meget dette vil inspirere til at medvirke til at redde verdens fremtid idet økologi er den eneste sikre vej for menneskeheden. Hvorfor samle sit haveaffald sammen og køre det på genbrugsstation, for bagefter at gå ned og købe gødning??? -Er det ikke logik at enhver plantedel du opsamler på jorden vil indeholde netop det den har brugt for at blive til!!! -og derfor skal bruges i det biologiske kredsløb for at kommende plantegenerationer kan blive til...

BTW-thx for the update and for sharing MJ- pleaz drop by zombs corner, hehe

Ps: Det meste kan bruges til hudpleje mv også, men planterne kommer altså i første række!:jump:
 
Z

zomb

Wow, Zomp.. Du kan jo få det til at lyde som en hel videnskab at dyrke en simpel plante...

:witch2: ...pretty interresting that the witch, burned through the centuries, yet enough is going to save the world. Why have people allways been scared of nature, and people depending on nature?!

BTW; It sure is science, if you want it to be!:thank you:
 

Mr Squizy

Active member
Lækre billeder MJ, og den G13hazexbuddah er godt nok hurtig til at smide et smukt lag trichomes ;-)
Du er genial Zomb, det er fandme klasse viden du smider på bordet ! Jeg går selv på en økologisk uddannelse de næste 3 år, så regner og håber også med at få suget så meget viden til mig som muligt !
Men MJ, jeg ved at vi har de fleste af de forskellige planter herude, så enten skal jeg lige tage en dag og få samlet lidt af hvert ind til dig, ellers skal du komme ud, og så tar' vi en dag i skoven og på markerne med en masse vafler ;-) Og så er alt jo også helt øko når det er herfra !
Glæder mig til at se mere...
Fred & Økologi på jorden ;-)
 
Z

zomb

Ønsker jer en fed tur, lyder mega najs... Vidensdeling er en god ting. Tusind tak for stor applaus Squizy
 

Mary-Jane

Member
Awesome, zomb! Jeg bøjer mig, endnu en gang, i støvet. :bow: Dine indlæg er fantastiske. Et rent slaraffenland af viden. Godt vi har internettet, så alt den gode viden ikke skulle være indespærret inde i dit hoved, men i stedet komme ud og hjælpe alle dem der kigger forbi hyggehjørnet.
Og det er i øvrigt lige præcis sådan en the jeg søgt. Brygget på ingredienser der kan findes i den danske natur. Så kan det jo ikke gøres mere naturligt - eller billigt (det sætter SU'en vel altid pris på). ;)
Og som sidegevinst kommer jeg jo til at lære lidt om planter. Perfekt. Knowledge is power!

Mr Squizy> Du skal da ikke have fornøjelsen af at samle ingredienser helt alene. Jeg vil også være med. Det kan vi sagtens få en dag til at gå med. Når det er os kan det KUN blive hyggeligt.
Så mangler vi bare en bog med billeder og beskrivelser af den danske fauna, for jeg kender ikke ret mange. Men det er måske noget du er i besiddelse af?
 

Mr Squizy

Active member
Det kan du tro... Der er et bibliotek her med alle diverse ting og sager om dyr, planter, natur og økologi ! Tar' lige en tjekker i morgen og pm'er dig ;-)
øko jack herer (vild sativa pheno), glæd dig...
 

Latest posts

Latest posts

Top