What's new

Kun ei ole parempaakaan tekemistä

Joppeli

Member
Kun ei ole parempaakaan tekemistä, päätin rakentaa aeron. Bauhausista tarttui mukaan gardenan suuttimia, liittimiä, ja letkua. Pumpun etsintä on vielä kesken, uppomallisen tilasyistä haluaisin, mutten silti mitään jättimäistä kaivopumppua. Tuossa olisi 600l/min pumppu, mutta siinä ei taida ruuti riittää sumun tuottoon. Kalliita ovat mokomat, kunnollinen 5000l/min suihkulähdepumppu voi maksaa 150€+. Ja on ISO.

Resoksi ja juuritilaksi tulee 60l läpivärjätyt harmaat muovilaatikot. Kannet vesivanerista. Virityksestä tulee aika korkea, mutta ei voi mitään. Aihetta on nyt opiskeltu senverran reippaasti, että luulisin projektin onnistuvan jo ensimmäisellä kerralla.
 

-lalalaa-

Member
np.

Mikäli paine ei tunnu riittävän, niin runkoputkelta (16mm) suuttimille meneviä putkia (4mm) pidentämällä helpottaa.
 

nautilus

New member
Heissan vaan kaikille! :tiphat:
Nautiluskin sukelsi vihdoin tänne kun kamu suositteli. Kamun luota kirjottelenkin kun ei pahus vieköön ole omaa nettiä nyt käytössä.

Taitaa tuossa Joppelin linkin pumpun tiedoissa olla virhe, kun sanotaan että 2000l minuutissa, taitaa olla kuitenkin tunnissa. Sivuhuomautuksena..
3 metrin nostokorkeus ainakin lupailisi hyvää painetta saatavaksi, että olis varmaankin hintansa arvoinen vehje.

Ittellänikin jonkunlainen aero suunnitteilla, sprinklereitä ajattlin koittaa, kun ei kiinnostais kovin paljoa paineistaa mitään letkuja, jos liitos pettää nii sehän ruiskii kaikki paikat märäksi. Ja silti ajattelin koittaa kaikki liitokset saada tehtyä astioitten sisällä, et ei olis näkyvissä ku letkua parissa kohtaa, ihan vaan varmuuden varalle.

Minäkin teen varmaan jonkun päiväkirjan tapasen sitte kun saan kaiken valmikksi ja kasvamaan, muutama eksoottisempikin landrace lajike olis odottamassa, ovat vaan niin vanhoja siemeniä että ei noista uskalla luvata. Toinen on 100%sativa jostain himalajan liepeiltä(kai..) ja toisesta ei tieddetä mitään, paitsi että on kuulemma aika tehoton ja jostain villistä poimittu. Mutta nämä jää siis nähtäväksi, ja niitä en kyllä aeroon laita ainakaan heti, että sivussa sitten tulevat ja pistokkaina sitten aeroon jos sittenkään. Siemennystä olen harkinnut harvinaisuutensa takia, mutta katsoo nyt miten edes itävät.
 
N

nukkumatti

^^
Tere tulemast ja kaikki innolla nyt perkele tuottamaan LÄÄKETTÄ tähän kipiään muailmaan!!:D
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Joo, Tune ( http://www.smart-smoking.de/ ). Noita myy Suomessa ainakin Åbong ja Monteuma. Jotain 5-6e 40kpl. Ne taitaa oikeesti olla sellasia piippuja varten, mutta mä käytän niitä jointissa tuolleen ja tykkään. Tai no se lopputuote ei enää ole oikeastaan jointti... Se on ihan erilainen polttaa. Pitää ottaa kevyitä ja pieniä hittejä, koska siitä ei tunnu tulevan läpi paljoa savua, mutta todellisuudessa tulee... Jos vetäisee kunnolla hitit, ni saa yskiä keuhkonsa pellolle.

edit: hiiltä saa kans bongiin, sekin on mun mielestä oikein mukavaa.
 

Bud-O-Phile

Active member
mokomat neitikeuhkoulijat, sen savun pitää riipiä ilkiästi nivusissa asti. mieluiten vielä seisaaltaan ottaa niin rujot sauhut keuhkot suorana että happivajareista kaatuu kaiken lisäksi naamalleen, ei se muuten "kolahda" ;)

näin sitä pl-ringissä aikoinaan älyttämään opittiin ja näillä eväillä mennään.. noh.. ei nyt sentään, mutta nuo aktiivihiilet kyllä jätän suosiolla muiden nautintoihin. vapottamisestakaan en oikeen koskaan lämmennyt ku jotenki siitä vaan jää pois jokin oleellinen osa: maku, savu, mukava laajentumisen tunne keuhkoissa, who knows? osaa annostellaki paremmin ku jo poltettaessa tuntee et kyllä sinne jotain menee keuhkorakkuloihin asti
 

Fintendo

Member
Vai ettei vapottaessa tule makua? Ehkä Volkkarilla, mutta muilla nimenomaan saa siitä mausta kiinni paljon paremmin kuin polttamalla. Ja itse tykkään fiiliksistä myös enemmän. Noita Tune FIlsuja voisi kyllä ostaa, tosin ulkomailta niitä saa huomattavasti halvemmalla muistaakseni.
 
N

nukkumatti

Hiiret vie.
Minä en imaise martikaisestakaan iliman hiiltä nykyään.
__________________
:D
Ehkä vaan on niin jääräpäinen mutta mun mielestä..:D
 
Top