What's new

Kalder til samling ;)

N

NellaK

Kan man ikke hvis muligt slf ,åbne for teltet og for ilt ind i det udefra mens lyset er tændt? Så spare man da mønt på tøris og kan stadig købe mylar :D
 

Høj i hatten

New member
Kan man ikke hvis muligt slf ,åbne for teltet og for ilt ind i det udefra mens lyset er tændt? Så spare man da mønt på tøris og kan stadig købe mylar :D

Det skulle ikke være nødvendigt at åbne for teltet for at få ilt ind i, da fotosyntesen teoretisk sparker ind
(H2O+CO2(tørisen)+lys + planter = O2(ilt))

Men det var heller ikke for at få ilt derind, det var jo netop for at få CO2 derind så planterne havde lidt at arbejde med(fotosyntesen).. Men fandt vi jo ud af ikke kunne betale sig. he :)


EDIT: Kan betale sig - men kræver lidt mere end bare at lukke CO2 ind, fx pumper osv
 

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Det er fint med folkeskole kemi men det kan du ikke bruge til en skid i det her hobby....... luftsirkulsation er alfa omega i det her og du skal ikke tro at de har ikke nok co2 i luftet til at gøre sit arbejde......så glem co2 tilførsel. Hvis du er i tvivl så kig på mit album i mit sig. Det lyder godt nok cocky men sådan er det.....

så stille og rolig....lad planterne bestemme og lyt til dem. Bare kig på Paddi´s grows....der er en mand som har respect for naturen...og lader den gør sit arbejde......med de bedste resultat!!!!!


icetoker
 

DK2670_01

Member
Jeg satte en spand med lunkent vand, gær og sukker i et hjørne af et grorum og alle planterne i det hjørne blev større end de andre 8) Men da jeg ikke kunne holde lugten ud stoppede jeg igen *GG*

Jeg skal HELT sikkert invistere i det store udstyr til co2 næste gang :) måler, kontroler og alt der skal til ;) Det er max 1000-1500 kr og så skal beholderen bare fyldes op en gang imellem

Hvis man har problemmer med kulde når lamperne er slukket ville jeg anbefale en lille propangas-brænder, da den udleder co2 imens den varmer, meeen så SKAL man jo også have et rimeligt stort gro-rum ;)

Klart at luftcirkulation er én af de MEGET vigtige 4 ;) Men alt er tip top i mit growroom og nu er jeg igang med at perfektionere det, så jeg kan komme op over de 1 g/w :) og hellere co2 udstyr end at pakke hele rummet ind i mylar :) Der findes iøvrigt nye gro-telte der har diamond-plating på indersiden istedet for den hvide plast :)))

er det ikke ca 80-88% reflektion med hvid plast. 90-95 med mylar og 98% med det nye diamond ? Sølvpapir er vist helt nede på 60% :O og forudsat det er HELT rent sæføli, bare lidt støv tager hurtigt 10% :/ idet hele taget er kode ordet for en vellykket høst .... rengøring rengøring rengøring ;)
 
N

NellaK

LOL :) ja ok ok man er vel stoned for det meste slf co2 /ilt hehe kan du ikke bruge alt ilt i det rum skabet står i OGSÅ åbne for det hahahaha
Men de billeder der ;)
Anyways dyrk jeres damer ude hvis muligt og hiv dem ind til blomst så for i kællinger der yielder 1 kilo cross my heart and hope to die !
 
Top