What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

GAIA

OutoPisara

Member
Mä erosin tossa kirkosta jokin aikaa sitten ja se oli kyllä oikea päätös, nimittäin mulla kyllä selkiytyi uskonnollinen tai henkinen ajattelupuoli, musta tuntuu että noi uskovaiset on tajunneet jotain oikein mutta nimenneet sen väärin. Mä olen jotenkin alkanut kallistua tämän gaia-hypoteesin puolelle:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gaia_(hypoteesi)

Kun joka ilta vaeltelee pilvessä pitkin metsiä yksinään niin alkaa kallistua pikku hiljaa vaikka minne päin :rasta: Mutta on mukava löytää uutta. Saa nähdä mikä siellä on vielä joku ilta vastassa :lurk:

Lukekaa läpi tuo ja hukatakaa aivoihinne, se voi sieltä joku kerta nousta esille :nono:

Kiehtovinta tuossa gaiassa on se että se esittää koko eliöstön yhtenä elollisena kokonaisuutena, siinä tavallaan nähdään metsä puilta. Ja yhteinen alkuperä taitaa kaikella elävällä olla.

Voi kristus, nyt tämä kuuluisi varmaan jollekin toiselle foorumille, mutta mille
:chin:

:kos:
 

OutoPisara

Member
http://library.thinkquest.org/C003763/flash/gaia1.htm

Jos tämä pitää yhtään kutinsa ja systeemin tasapino järkkyy johtuen ulkoisista tekijöistä niin se romahtaa, kuten ajoittain käy. Seuraus on massasukupuutto. Mutta asiasta ei kannata olla niin kovin huolissaan, elämä herää kyllä taas ja se herää raikkaana, puhdistuneena häirötekijöistään, kuten ihmisistä. Ja kukapa meitä jää kaipaamaan?
 

OutoPisara

Member
Nyt kaikki tietysti seuraavat etäisen kiinostuneina, että tuo on seonnut. Tai sekoamassa. Mutta niin voi olla parempi.
 

OutoPisara

Member
No tämä on kyllä ihan hyvä, jee

Tai tuo on teoria, ei uskonto. Uskon luontoon.

(mutta voi perkele kun piti taas mennä avautumaan)
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Joo, ihme läppää :smile: Tulee melkeenpä soul_fert mieleen :bashhead:
Meikkiski kyllä eros kirkosta tänä vuonna. Helposti meni emaililla ja tuli virallinen varmistus postin kautta.

www.eroakirkosta.fi
 

Stombe

Active member
BadTicket said:
Joo, ihme läppää :smile: Tulee melkeenpä soul_fert mieleen :bashhead:
Meikkiski kyllä eros kirkosta tänä vuonna. Helposti meni emaililla ja tuli virallinen varmistus postin kautta.

www.eroakirkosta.fi

Mitäs soul fertille sit tapahtui loppujen lopuks? Siis mihin se hävis jnpp? Sanoiko se yhtään midistä tai jättikö edes jotain viestejä, odotin ihan innoissani et ois päässyt kattoon sen outdoor proggiksia ku sillä se näytti hyvät tilukset olevan. Jos vertaa esim mun 8 neliön takapihaan. :muahaha:
 

OutoPisara

Member
Olisi mukava nähdä miten se uros-hitunen hedelmöittää sen naaras-hitusen ja miten Jumalan nimessä se lähtee kasvamaan! Elämä kiertää. Mä katselin yhtenä yönä kun kiiltomadot parittelivat. oli se kuulkas näky. :nono:
 
Last edited:

Matti

Member
Mä oon miettinyt tässä semmosta, kun oon tuolla mun plantaasilla. Siellä on täytynyt katkoa kuusista oksia, että saan rakennettua kasveille näkösuojaa. Teenkö väärin? Kuuset on ollut eläviä ja yleensä katkon niistä jonkun alimman oksan. Oikeesti siinä oksien katkomisen jälkeen on ääneen pyytänyt kovasti anteeksi. Tuntuu jotenkin pahalta.
Outopisara neuvo mua. :)
 

OutoPisara

Member
Matti said:
Mä oon miettinyt tässä semmosta, kun oon tuolla mun plantaasilla. Siellä on täytynyt katkoa kuusista oksia, että saan rakennettua kasveille näkösuojaa. Teenkö väärin? Kuuset on ollut eläviä ja yleensä katkon niistä jonkun alimman oksan. Oikeesti siinä oksien katkomisen jälkeen on ääneen pyytänyt kovasti anteeksi. Tuntuu jotenkin pahalta.
Outopisara neuvo mua. :)

Joo, tuo on aika monimutkainen juttu. Vähän vaikea ottaa kantaa, mutta todella hyvä on että mietit tuollaisia, se voi olla lähtökohtana vaikka miten syvään luontokokemukseen. Tuossahan vähän kokee jo sellaista yhteenkuuluvuutta.

Kyllä porukoille varmaan tulee kaikkia jänniä juttuja mieleen kun puskiaan käy hoitamassa savuissaan.

Niin joo ja jos ääneen pyytää anteeksi niin siinä on jotain perimmäistä uskonnollisuutta, vähän loitsua.
 
Last edited:

Matti

Member
Jiia. Onhan nää kummiajuttuja. No ajattelin, että en nyt välitä vaan katkon minkä parhaaksi näen ja sitten(jos) sato valmistuu niin koitan jotenkin korvata sen. Eli todennäkösesti pilvessä menen keräämään roskia kasvatuspaikan lähiympäristöstä. :headbange
 
Pontikkapitäjän mystikon sanoin..

" The first rock thrown again.
Welcome to hell little saint.
Mother GAIA in slaugter.
Welcome to paradise, Soldier"

Vocals By Kalakukkomäen mieslaulaja..
 
N

neoobik

hyvää mietiskelyä Matilta tuan puun oksa jutun kanssa ja et menee korvaan vahinkoo siivoomalla luontoo ympäristöstä.
Propsit jäbälle! :wave:
 

Matti

Member
Joo tosiaan.... :redface: Nyt pitää oikeasti muistaa tehdä se minkä lupas, muuten ei rauhan rauhaa. Tulis vaan sopivapäivä sen tekoon. :)




:spank:
 

Latest posts

Latest posts

Top