What's new

GAH!Trips!!!

Fått ekkle sølvaktige flekker på plantene,både i veg boksen og i blomstringsteltet...et kjapt besøk til the infarmary senere,konkluderte jeg med at jeg har fått trips:frown:
Jeg trenger noe med spinosad i for å knerte jævlene,spinosad er lovlig til matplanter i Norge,meeeeen jeg finner ingen butikker på nettet som selger det. Kan bestille på amazon,men jeg vil helst unngå å få for mye grow parafinalia gjennom tolla.Men må jeg så må jeg... Noen som har tips om sjapper her på bjerget? Eventuellt alternative behandlinger? Har prøvd med tobakks juice,og det har bedret seg,men jeg vil at de skal DØØØØØ!
 
Update! Fant en pyrethrin spray på Coop Obs av alle steder,mot bladlus,midd og trips,ment til matplanter(bærbusker og slikt). Ser ut til å funke fint,en behandling eller to til så er jeg trips fri.
 

sixixix

Active member
Håper jeg slipper å kjøpe noe sånt, men det er greit å vite hvor man skal lete i tilfelle det skjer :)
 

nor cereus

New member
Ville bare nevne at du kan slite med å bli kvit trips med pyretrium spray, jeg har hatt trips nå i ca 5 år, og blir ikke kvitt dem. Jeg har endel forskjellige overvintrende chillier og andre hus planter, og uansett hvor mye jeg sprayer så kommer trips faenskapet tilbake etter en liten stund. alt annet dør men trips er vansklige å ta knekken på tydligvis. Jeg bruker nå 3-5 runder med pyretrium sprayinger før utplanting i drivhus så bruker jeg trips-rovmidd I vekst sesongen. Jeg tror det beste for deg vis ikke du har noen pris vinnende kloner, er etter endt høst så kvitt deg med alle planter i huset/rommet vask/desinfiser og begynn på nytt.
 
Hmm,pyretrinet ser ut til å ha begrenset dem ganske kraftig,kanskje tilogmed utryddet dem. Ser basically ingen tegn på tripsskade hverken på de blomstrende plantene eller noen av kloningene.Har ingen andre planter i huset enn canna,så det hjelper kanskje på. Men hvis jeg ikke blir kvitt dem er det et reelt alternativ å starte på nytt fra frø. Har ingen mødre akkurat nå som er så råe at jeg ikke kan finne noe like bra/bedre fra frø av samme strain. men som sagt,foreløpig ser ting veldig bra ut.
 

marlon.asha

New member
hadde nettopp trips selv.. behandla med to forskjellige middel fra plantasjen og ble kvitt de med en gang.. noen som har hatt problemer med å bli kvitt de?
 
Top