What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ensimmäinen vesikasvatus. (nft)

ambient

Member
Eli omaksi ilokseni pvkirja jos vaikka ensimmäisen kerran mokista jotain oppisi ja jäisi muistiin..

Valo................... 400W ja 600W spna
Lajikkeet............. Hash plant 2kpl, five-o x afghan 4kpl ja misty x white castle 4kpl
Ravinteet............ Ghe micro, bloom, diamond nectar ja liquid silicon
Ilmanvaihto......... Tuuletin ja 600m3 ufo plus 800m3 hiili kukitukseen
Kasvualusta........ Nft gt424

Pistokkaat juurtuivat alkuun pienen loisteputkivalaisimen alla pistokaslootassa n. 2vk, kun juuret tulivat läpi, siirto isoihin villoihin ja nft pyöriin. Alkuun valaistuksena 400W koteloitu natikka.
Alussa sekoilin pipetin mittojen kanssa ja pistin todella miedon ravinneliuoksen pyöriin. Kun opin pipetin käytön niin pistin ec:n noin 0,4. Ph:n kanssa tappelin myöskin ensimmäiset päivät ja siitä hermostuneena hommasin kunnon mittarit ja unohdin tippatestit. Enään ei siis ph ja ec ongelmia

21.1.13
picture.php


24.1.13
picture.php


2.2.13 Lisätty lientä 20l. Micro 10ml/10l, bloom 20ml/10l, diamond nectar 10ml/10l, liquid silicon 8ml/10l ja ph miinusta 5ml/10l. Valojakso vaihdettu 11/13. Ec 1,25 ja ph 5,9
picture.php


4.2.13 400W vaihtu 600W johon virittelin tuben ja isomman heijastimen.

11.2.13 Jonku verran croppailua tullu harrasteltua minkä seurauksena toinen hash plant menetti päälatvan :whee: vähän myöskin lehtiä nypitty latvojen tieltä, mutta aika maltilla, vielä on paljon nypittävää.. Ph pysyny 5,5-6,0 välissä ja ec 1,3-1,4.
picture.php


Jos tulee jotain mieleen nii vinkit otetaan vastaan ilomielin ja muutenki saa antaa palautetta oli sitte hyvää tai huonoo. :Tumbleweed:
 
Last edited by a moderator:

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Morjesta. Jäbä oli käyttäny urli tägejä, kun sun ois pitäny käyttä img tägejä, mut kikkailin ja korjasin tilanteen :) Toivottavasti meni oikein, kun justiin selvisin ravintolasta kotia, enkä ihan skarpeimmilla olotiloilla nyplää..

Ei muuta kun lykkyä pyttyyn, aikamoinen viidakkohan tuosta tulee, jos hommat natsaa :)

Viestejä pitäisi pystyä edit nappulasta muokkaamaan. Kirjautuneena sen pitäs näkyä siinä postin oikeassa alalaidassa.
 
S

scai

Hienompi homma, seuraan tätä mielenkiinnolla, varsinkin tuota Misty X White Castlea.
 

ambient

Member
Sinne kuuluu kiitos siitä lajikkeesta. :canabis: Harmi vain että mulla meni pistot sekasin ja en tällä hetkellä tunnista noista ku hash plantit, mut veikkaan, että kukituksessa sitten huomaa eron paremmin, kun oli pamput hiukan erilaisia verrattuna five-o x afghaniin.. Vai tunnistatko itse lajikkeesi? ;)
 

ambient

Member
On kyllä noi kuvatkin nii epäselviä kun kamerakännykkä ei tykkää yhtään tosta natikan valosta nii voi olla aika hankala näistä kuvista mitään tunnistaa tässä kohtaa.. Pitää koittaa ottaa kun alkaa nuppua ilmestyyn vähän parempia kuvia ja yökuvaa mukaan.
 
S

scai

En tuossa vaiheessa vielä.
Se on kiinni siitä millanen emo oli.Jos isolehtinen ja pukkas lehtien alle valkoista turkkia, niin pennut on samanlaisia.
Minulla on ollut muutama feno ja kaikki hiukan erinlaisia....siksi on vaikee sanoa mitään viel näin aikaisin.
Just nyt on yksi harvoista nartuista pukkaamassa kukkaa ja se tulee isäänsä White Castleen joka oli supersuuri ja lehtevä.
Se on superfeno jonka toivon voivani säilyttää ;)
Jos sul on emo vielä olemassa, niin sen kasvutavasta voit päätellä pistokkaan ulkomuodon.
 

kooljay

Member
Hyvältä näyttää, jos eka nft kasvatus niin tuut oleen ihmeissäs kasvuvauhdista :)
Vinkkinä antaisin jos et pääse kiertään tota pönttöä, niin alat hyvissä ajoin siistiin tota alakasvustoa, siellä tulee oleen vitusti ruuhkaa..
Kasveille kannattaa myös suunnitella jotain tueksi jos antaa kasvaa yhtään isommiksi, itellä 1 puska pöntössä mutta antanu kasvaa täyttäen teltan seiniä myöten niin pysyy pystyssä.
 

hamppuu

Member
Seurantaan meneee,
Mukava nähdä pitkästä aikaa pväkirja täällä suomi-osiossa :)
Ei muuta kuin onnea!!

Misty x white castle kiinnostaa itseänikin, koska muutama simppu on odottamassa idättämistä ;)
 
Last edited:

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Joo nyt ne on niinku pitää, kiitos :) Mulla ei näemmä jostain syystä oo oikeutta editoida posteja?

Jaa-a kuule, sitten veikkaisin, että se tulee tuossa kun saat noita posteja. Mun mielestä se ei kuulu noihin benefitseihin, kun vähän tyhmäähän se ois, mutta eipä tohon muutakaan keksi.

https://www.icmag.com/modules/Benefits/

Mut pidetääs taas pienempää ääntä niistä pisto- ja papuvaihtareista kaikki tyynni. Y'all know what the fuck i mean :huggg:
 

ambient

Member
Dodii, tänään tuli parturoitua alahötöt ja muu ylimääränen.. Pistän ehtoolla kuvaa tänne. Onnistuuko tolla pumpulla ilman pesuja yms vetään sadon kerrallaan ja sitten vasta pesu jne operaatiot?
 

kooljay

Member
Kyllähän sillä pystyy mut voi tulla kaikenlaista heittoa arvoihin joita saat sit säädellä. Helpommalla pääset kun nappaat edes sen pumpun siitä nostoputkesta irti ja otat sieltä sen suodattimen ja huuhdot sen puhtaaks vaikka kolmesti rundis aikana. Ite huuhdon koko systeemin pumppuineen vedellä useamman kerran ja kaadon jälkeen pesen sit kunnolla. Ihan mukavasti kerää noita suoloja itteensä koko laitos, voithan sä heittää sekaan vaikka cannazymiä jos et jaksa huuhtoa vasta kun kaatopäivänä. Mutta siltikin pesisin sen filtterin ainakin kerran, mut mä olenkin neuroottinen vanha paska ;-)
 

ambient

Member
Ok, pitääpi tutustua, ku en sen enempää tota pumppua oo katellu, senku löin päälle :D

16.2.13 Kaks viikkoo tuli täyteen valojakson vaihdosta, ph 5,9, ec 1,43
Tänään tuli parturoitua myöskin alhaalta turhia pois..

picture.php

picture.php

picture.php
 

ambient

Member
tulipa pieninä noi kuvat eikä ees suurene klikkaamal :D ei helvetti mä oon hukas viel näitte kans ja noi muutamat kaljat ja nykäsyt ei ainakaa helpota tätä yhtää.. jos mode jaksaa jossai kohtaa taas riehua nii visko vaikka toi setti alotuspostii ja jos kuvat sais viel isompina nii olis hieno :D
 

ambient

Member
On tää kyl kämästä ettei voi noita omia viestejään muokata, fuuuuuu!! Miten noi kuvat saa jatkossa tänne normi kokosena? Tuolta oikeesta laidasta ku ottaa ton insert images nii tulee just tommone pieni paska ja sittenki joutuu jotai ylimäärästä poistaa siitä "linkistä".. On tää vaikeeta taas olevinaan kun ei oo tottunu ja käyttäny.. Nii joo ja pitääkö mun ny kuin helvetisti sitte trollailla ja lässyttää turhaa paskaa et saan ne muokkaus oikeudet? :wallbash:
 

ambient

Member
jaahas, selvis että 50 viestiä nii sitte saa jopa muokata viestejään ja vissii jotai muutaki extraa. älkää siis ihmetelkö miks oon tääl "äänes" jonku aikaa ja varsinki tääl suomipuolel ku tänne sentää osaan jotain kirjottaaki :D
ettei mee taas ihan turhaks paskan jauhamiseks nii mulla on pieni ongelma tähän tän hetkisee vesisettii liittyen. eli keskimmäiset kasvit on paljon vaaleempia ku reunoilla olevat. typpivajari kävi ekana mielessä, mutta kai siihen muitakin syitä voi olla? tuleeko mitään mieleen? tällä hetkellä ph 5,9 ja ec 1,46. kehtaako tonne lyödä microo vähä enempi ku sen 10ml/10l ja laskee vaikka ph johki 5,2-5,4 korville? kuulin että valollakin saattaisi olla jokin mahdollisuus asiaan kun noi suoraan valon alla on vaaleempia verrattuna päädyissä oleviin? auttasko jos valoo nostaa vähän, kun en sitä nyt tossa oikein saa mitenkä järkevästi etteikö se posottais edellee parhaiten keskimmäisille? lämmöt ei kumminkaan pitäis ola ongelma valon alla ku kättäkin tarkenee hyvin pitää latvojen yläpuolella ja tubeki nii viilee että pystyy käsin koskeen ihan hyvin..
 

kooljay

Member
Sullakun on noita erirotusia keskenään tuolla, niin mulle tuli mieleen et jos noi keskimmäiset olis persompia ravinteille. En oo mikään hortonomi enkä lukemalla viisastunut vaan fiilis kasvattelija, joten mun sanalla ei oo hirveeshi painoa. Itellä on kukitusvaiheessa noi ec arvot lähempänä kahta, eikä tuu ravinteiden makuista nuppua, mutta mulla on ne väli ja loppu flushit just sen takia. Vaikka on tullut kasvatettua jo aika tovi, niin täällä saa kyllä itsensä välillä tuntemaan aika noviisiksi kun jengillä on heittää tietoa tiskiin vaikka kuinka. Oma elämä on ohjannut kauas tietokoneista joten toi informaation keruu on vasta alkutekijöissä, maalaisjärjellä on tähän asti menty etiäpäin. Mut en nostais ton micron osuutta yksinään vaan pitäisin ton 1/2 suhteen
 

hamppuu

Member
Älä käytä tuota "insert images".
Kopioi tuo "bb code".
Eli kun selailet noita sun nft albumin kuvia niiin sieltä kuvan alhaalta se löytyypi...

Helppoa? :D
picture.php


Kärsivällisyyttä, kyllä se 50 tulee kohta täyteen... Ei kannata trollailla ;)
 

Latest posts

Latest posts

Top