What's new

Drugsdealers zijn criminelen die slachtoffers maken, toch Alberto?

E

elmanito

Vandaag 9-2-2012 is een dag van de grootste kloppenjacht allertijden.

Het strafbaar stellen van drugs heeft geleid tot het sluiten van de brouwerij Bavaria, de apotheker is omgekomen tijdens een vuurgevecht om zijn paracetamol handel en zelfs “ de tuinen” in elk winkelcentra wordt omsingeld door de ME.

Nu is dit volkomen onzin, of toch niet?
Afgelopen zondag na een flinke avond stappen en mezelf een stuk in de kraag te hebben gezopen, zat ik al bonzend in mijn hoofd naar “ Undercover in Nederland” te kijken. Daar werd door een Alberto Stegeman een gemene, duivelse en vooral verachtelijke dealer GHB gemaakt en verkocht.

Door zijn undercover actie hoopt hij dat de dealer geen slachtoffers meer maakt, want GHB kan iemand zijn leven verwoesten.

Het is algemeen bekend dat de drugs sterk verslavend is en zelfs de dood tot gevolg kan hebben met een verkeerde maak of overmatig gebruik.

Aan het einde van de aflevering confronteerde hij a la Peter R de Vries stijl de gemene verachtelijke dealer met zijn illegale praktijken en deze beloofde geen slachtoffers meer te maken. Want dat doet hij.

Tussendoor kregen we 2 verslaafde te zien die beaamde dat de drugs hen heeft kapotgemaakt. Het is overal te krijgen en zelfs een kind van 10 zou het volgens een van de gasten van Alberto kunnen maken.
Zo ging er weer een uur voorbij die ik eigenlijk anders had kunnen besteden.

HIER DE AFLEVERING.

Wat is er nu mis met deze aflevering?
Alles!
Want wat is een dealer, anders dan iemand die verkoopt wat een ander graag wil hebben. Immers de barman verkoopt ook middelen die verslavend kunnen werken en bij overmatig gebruik tot Coma of Dood kunnen leiden. De man van de sigarenwinkel weet ook wel dat roken schadelijk is voor de gezondheid en ik zou ook echt geen 10 valium tegelijk slikken van de apotheker.
Zelfs spullen bij “ de tuinen” die zogenaamd homeopathisch, zijn kunnen in combinatie met andere middelen behoorlijk wat schade aanrichten.

Maar mensen willen het en dus zullen zij het kopen van iemand die het aanbiedt. Tot dusver geen verschil tussen een benzinestation en een barman, of liever vrouw. Het enige verschil zit hem in de mate van verslavendheid en potentieel gevaar. Overigens is Spiritus drinken een oud verschijnsel onder zwervers en lijmsnuiven ook gevaarlijk, maar ik heb nog geen Gamma er voor zien sluiten.

Dan de gebruikers in het filmpje. “ De drugs maakte mij helemaal kapot” zei er een.
En dat is nu juist de fout die Alberto maakt. De Dealer maakt geen slachtoffers en de drugs maakt niemand kapot. De gebruiker maakt enkel zichzelf kapot.

Wanneer drugs dan WEL strafbaar hoort te zijn.

De Dealer moet zijn gang kunnen gaan en de gebruiker evengoed. Immers erkennen we allemaal de lichamelijke soevereiniteit van de gebruiker om alles met zijn lichaam te doen wat hem/haar goed dunkt, of het nu groente eten is of vrijwillig accuzuur doorslikken. Tragisch maar wel een eigen keuze.

De drugs maakt de mensen niet kapot omdat zij hem zelf willen hebben en dus zelf het risico nemen om verslaafd te raken of zelfs bij verkeerde dosering tussen zes plankjes te liggen. Ik koos er die dag dus voor om de volgende dag een ongelofelijke kater te krijgen, ik wist dat het ging gebeuren.

Wanneer het wel strafbaar zou moeten zijn, is wanneer een dealer ook echt slachtoffers maakt. De drugs toedient aan een nietsvermoedend iemand in een bar, die denkt een tequila achterover te slaan maar moedwillig vergiftigd wordt. Of geile

Geert die buiten de deur wil neuken maar zo afzichtelijk is als een everzwijn, die de drugs gebruik om iemand te verkrachten. Natuurlijk heb je ook de dealer die via kleine doseringen afhankelijkheid kweekt bij nietsvermoedende mensen.

Je raad het al, de strafbaarheid ligt in de onvrijwilligheid tot het nemen van die drugs. Het bedriegen en dwingen tot het nemen er van.

Alberto moet zich diep schamen door de Dealer zo door de mangel te halen en dreigt geweld van de staat over hem uit te roepen, voor een volkomen vrijwillige transactie die plaatsvind tussen hem en de gebruiker die moedwillig contact zoekt met de dealer om het goedje te krijgen.

Legaal! NO WAY!

Dat is de eerste reactie van iemand die er niet dieper over nadenkt. Inderdaad is alle harddrugs gevaarlijk. Immers het is een risicovol beroep wat men niet zomaar even mag uitoefenen. I.p.v. een laboratorium gebruikte de Dealer bij undercover in Nederland een aantal soeppannen en gasmasker om de drugs te maken. Geen enkele controle over de formule behalve de afmetingen die de dealer zelf na vele malen oefenen vaardig is geworden, dus op gevoel.

Wat zou er gebeuren als deze man niet meer op geheime locaties moet afspreken en zijn praktijken moet verdoezelen. Zou hij niet echte laboratorium spullen kopen om zijn drugs zowel veiliger te maken als aangenamer voor de gebruiker? Een bijkomstigheid is, zou er een keurmerk kunnen ontstaan, of testpunt waar dealers door deskundige hun drugs kunnen laten testen op de schadelijkheid ervan.

Je klanten na 1 pilletje of capsule al dood in de goot vinden is nu niet echt een afzet markt waar je het lang mee vol kan houden.

Wederom zoals met alles denk ik dat de legale sector in de drugswereld het veel beter doet dan de criminelen, die dan ineens gevaarlijk worden om van te kopen terwijl een eerlijke goeie ondernemer alle klanten weg trekt.

Tijdens de drooglegging waren er ook alcohol criminelen die elkaar vermoorde om de handel in handen te houden. Door de legaliteit er van is dat ook verdwenen en ik vermoed dat het met welke drugs dan ook niet anders zal gaan.

En als de overheid echt consequent wil blijven, sluiten vanavond nog alle kroegen, apothekers, Ikeas ( ja keukenmessen zijn ook dodelijk), doe het zelf winkels en nog veel meer.
Stel je eens voor dat iemand spontaan een drankverslaving krijgt en kijkt naar een biertje en spontaan door dat biertje in coma raakt.
“ ja de drugs/drank/medicijnen/whatever heeft mij kapot gemaakt”

TOEVOEGING: Vandaag eindelijk iemand die het wel begrijpt. Jezelf schade aandoen, is eigen verantwoording. Hoewel dit aan de verzekeraar zelf behoort te zijn.

Bron

Namaste :plant grow: :canabis:
 

omni

Member
Alberto en Peter zijn waarschijnlijk zelf ook niet fris, volg ze maar een tijdje.
Waarschijnlijk proberen ze door naar een ander te wijzen de aandacht af te leiden.
 
Top