B
bonecarver_OG
hur clonar du?
bonecarver_OG said:hur clonar du?
bonecarver_OG said:manga manga ar sedan i början av min odlings äventyr - provade jag clonex oxo - problemet med clonex e att om du har clonerna i rÄtt temperatur + fuktighet - tar det längre tid för clonerna att fa rötter - beror nog för att clonex täpper till snitt-ytan, och clonen kan inte suga upp mycket vatten alls.
själv tycker jag att utan clonex tar det ungefÄr 2 ggr mer tid
clonings medel är inte egentligen nödvÄndigt för plantor som cannabis - men för träd, buskar etc - dÄr det tar mycket längre tid med rot utvecklingen - där kan clonex göra under.
mini växt hus gör jag själv - och jag har aldrig mer än max 10-15 cloner i varje mini växt hus (5 liters vattendunk för destilerat vatten med en lucka ut skuren)
sten-ull later bra själv använder jag cylindrar av sten-ull/perlite
ap-billigt och 100% effectivt. (100% = alla cloner far rötter)
vill bara säga att det e bättre att försöka komma närmare de perfecta förhallandena - än att spendera pengar pa dyra produkter
kanske borde lägga till att där jag bor e det ungefär alltid runt 80% luftfuktighet och det hjÄlper helt klart! behöver inte ens klippa ner löven alls
bästa ljus jag har provat nagansinn för att clona är helt vanliga phillips 18W ljusrör - brukar ha 2 x 18 W (en röd en bla) och upp till 60 cloner under det
Det finns för manga företag som försöker bli rika pa odlare... för manga!
fred alla!
bonecarver_OG said:hehe - i butan e det tillrÄckligt med ett par minuter för att allt thc ska bli upplöst
jag använder ett rör som jag fyller med bud och sprutar genom butanet - man vill ju ite lösa upp clorofyl och växt vaxer..