What's new

Den svenska tråden

B

bonecarver_OG

ah - de dÄr gula löven e för att det fattas näring :D ge dem en vattning med nÄring bums :D

annars bra!
 
vilken av näringen ska jag ge den, jag har gett den terra leavs 1 gång ata xl och terra max en gång men pk 13-14 har jag använt flera gånger
vilken ska jag ge ?
 

Rexel

Member
Lifesaver

Lifesaver

Lite bilder på min odling.
hydro1gc8.jpg

hydro2ap8.jpg

Slokande grenar när jag bytte näring i tanken
hydro4az6.jpg
[/URL]
hydro5yv5.jpg

hydro11ib0.jpg

hydro13sb3.jpg

hydro14qd6.jpg


Lifesaver hane. röck ur den ur hydro nummer 2 och satte den i en kruka.
lifesaverhane1rl2.jpg

lifesaverhane2gp1.jpg

lifesaverhane3wl0.jpg


Och sist blir det lite bilder på en skön korsning WR x HB, så underskattad rackare!
wrxhb1wy9.jpg

wrxhb2ff3.jpg

wrxhb3ha5.jpg

wrxhb4mv1.jpg


BOG Lifesaver frön görs i denna odling, så är ni sugen att köpa lifesaver säg bara till
 

supahdupah

Member
Tjena grabbar!

sjysst å se lite fina bilder från sverige!..feta grejer!

senaste bilderna..

Yunnan indica.Ace seeds
Jord och cocos mix med lite blodmjöl.
blommad under 400w hps och lite biobizz bloom i slutet.





.
 
Last edited:

Rexel

Member
supahdupah said:
Tjena grabbar!

sjysst å se lite fina bilder från sverige!..feta grejer!

senaste bilderna..

Yunnan indica.Ace seeds
Jord och cocos mix med lite blodmjöl.
blommad under 400w hps och lite biobizz bloom i slutet.





väntar på sticklingar och frön just nu..
den här gången blir det violator kush i cocos med autopot system i ena tältet, yunnan indica och dominikansk sativa x ssh ekologiskt i det andra..
updaterar med bilder om ett par veckor.
Har lite pollen från en yunnan hane som ja tänkte göra lite roliga korsningar med också.

nån som har kört violator kush förut? hindu kush x malana låter som en spännande korsning men har knappt hört nåt om den.



Awesome supah!

Jag har lite rotade lifesavers, sugen att byta mot något? Har även rotade wr x hb, min egna korsning.. :p hörav dig
 
B

bonecarver_OG

den där yunnan indica ser fin som attan ut :D

lifesavern oxo..

go jul alla!
 

Rexel

Member
Håll i er :)

Det växer så det knakar. Matar dom med 70ml /10 L Hesi coco och PK13/14 5 ml/10 L :)

Tror att det är i vecka 3-4 i blom. och wr x hb är 2 veckor sen.

bdahydrodt9.jpg


hydro1xb1.jpg


hydro2uh5.jpg


hydro5hw6.jpg


hydro7dp4.jpg


hydronarbild1dj0.jpg


hydronarbild3dh2.jpg


hydronarbild4gj8.jpg


Wr x hb
wrxhb1cc7.jpg


wrxhb2qd0.jpg


wrxhb3oi5.jpg


wrstamtq0.jpg


wrstam2fp1.jpg


wrnarbild1bt5.jpg


wrnarbild2bh7.jpg


Suck så mycket bilder det blev. tar en jävla tid det där. :)


Luktar jävligt mycket nu redan.
 

Rexel

Member
nytt år

nytt år

Godkväll!

Nu är hanen slängd och pollineringen har gjort sitt !

Man ser på någon utav bilderna att pistillerna är bruna och kalyxerna har börjar producera seeds.

Lifesaver är 4 veckor i blom. Wr x Hb är 2 veckor i blom. "Ca" tider :)

45289253cf3.jpg


67782052xr4.jpg


94107662fw7.jpg


77184337vw5.jpg


Efter att man har donat o haft sig så brukar jag ställa in en stol o growroomet och tända en hövding och bara sitta där inne i en 30-45 minuter.. Best time of the day! Det luktar så otroligt sött om lifesaver så jag blir tokig... på ett bra sätt dvs :p
21780915rw4.jpg


54619262st6.jpg


66259349qp1.jpg


17886217gl0.jpg


83887147tq4.jpg


10dj8.jpg
 

Rexel

Member
Goskväll!

Här har ni era blivande seeds ganja bröder och systrar! Mitt crystal weed blir till seeds :( :p hehehe

Det är alltså nedre buds som har blivit lite smått pollinerad.

92553919kk5.jpg


21022173al7.jpg


17403934tu3.jpg


63403332ws8.jpg


BOG Livräddare 5.5 veckor i blom typ.

19023203mm8.jpg


62876457mp0.jpg


56955446tx5.jpg


30086724hf3.jpg


Var tvungen att ta kort på där budsen inte har så mkt ljus på sig.. Ganska mycket kristaller bara där.

kristall1iz1.jpg


kristall2pp2.jpg


Här är en tokpollinerad Livräddare. Så nog kommer det att bli en hel del seeds allt.. :) Varsegoda.

pollineradklonng4.jpg


Det sista jag har att visa i min garderob är så gott som White rhino x Hashberry!

Holy jesus vad den luktar underbart!!! Jordgubb,Sockervadd och grädde! Den visar sig även på att kunna yielda ganska okey. Vad jag vet med wr x hb är att budsen inte blir så stor tyvärr.

White rhino x Hashberry Snart 4 veckor 12/12 .

wrxhb1fo0.jpg


wrxhb2hz9.jpg


wrxhb4lu6.jpg


wrxhb5vz6.jpg


wrxhb6tn5.jpg


wrxhb7vg0.jpg
 
B

bonecarver_OG

gott nytt ar till alla :D

röker skit bra brass pa sista tiden.. jag och polaren vend har growena i fullgang - men vi e nog lite för stukade för att posta ngt :D hehe

kommande runda blir det ssh/ptk x ptk, sshxptk, amnesia haze clon fran holland, jackflash clon fran tyskland, sötsur diesel och lite annat gott.

ha de bra alla! :D
 

spaceweed

New member
Tjabba!

Tänkte bara titta in och presentera mig :)
28 år från mellersta Sverige, har odlat ett par tillfällen men har inte riktigt fått in nischen än. Nu har jag levt utan denna fina ört ett bra tag, fast nu har jag tid att köra en djupdykning i dimman :)

Nu har jag flyttat till ny bostad och har tillgång till en rätt stor klädkammare som jag ska bygga om snart. Hoppas det är lugnt att jag slänger upp lite bilder i tråden, när jag kör igång.

Era bilder är fin-fina, grönt o skönt. Roligt att Lifesaver genetiken finns kvar, hade inte BOG slutat med breeding eller hur var det?

Aja ha en fin dag och vecka alla..piece!
 
B

bonecarver_OG

mellersta sverige :D hehe det e fint det:D

ska bli kul att se hur det gar :D

fred! :D
 

spaceweed

New member
Tjena bonecarver_OG :)

Jo mellersta Sverige är fint det, har nyligen flyttat hem till rötterna :)
Jo det ska bli nice att komma igång igen, ska börja det första arbetet
med klädkammaren idag.

Själv då? Är du utflyttad ur Sverige? Dangg, man är bra sugen att sticka
själv där vädret är varmt, och människorna likaså.

Ska gå på Canna's CoGR denna omgång, är för tillfället inte helt hajj på detta med cocos och näringen etc, men det går nog bra. Strainen blir Mandalas Speed Queen.

ha det fint alla.
 

Sibbeli

Member
Hej alla! Tänkte titta in å säga hej ;)

Jag är en man bosatt i västra sverige, har endast odlat en gång tidigare men hade då oturen att snuten kom och hälsade på i sista veckan :/ Åkte för 700g och tjänar just nu av mitt straff i form av kontraktsvård. men shi den som ger sig :) Om någon månad när jag kommer ut till lite friare behandling så ska det dras igång igen. denna gången mycket större, 6 kvm och 4,000W, cocos givetvis då det är det enda jag odlat i och det är väldigt trevligt att odla i cocos. bevattningssystem kommer givetvis att inhandlas med, första rundan blir den mamma jakt efter det en stor Sog förmodligen. har inte räknat på antal plantor osv än, men det kommer ju bli ett antal :joint:


Så de var la lite om mig och kommande planer, kommer slänga upp lite bilder när det dras igång.


Rexel; Jag odlade ju upp en WRxHB från frö som jag fick från en annan swecan member men han tyvärr aldrig testa det, riktigt surt då ja hade rätt stora förväntningar på den strainen.


Peace out! //S
 

spaceweed

New member
Tackar bonecarver_OG :D

OjoJ Sibelli, hårda bud i Mellerud det där, hoppas du har hälsan med dig iallafall. fint att du kör cocos också,
vad blir det näring till dina damer då?

WRxHB är White Rhino x hashberry? Låter gott, har själv en White Rhino från Greenhouse i 7 veckan 12/12, ser potent ut :)

ha det fint alla
 
Top