What's new

ColorItGreen er tilbage. 2010

Så kom jeg endeligt igang igen, dejligt at dyrke igen og længe savnet.
Har haft en del uheldige besøg på det sidste af politiet (dog ikke selvforskyldt, bare uheldig) Men håber da ikke de kommer igen, ellers er mit grow-room ikke lige til at 'spotte' med det samme, køre med 400w igennem dette grow, men satser på 600w med. cooltube i fremtiden (Mine udluftning's muligheder er helt af H til)

Har sat 4 Jamil S. over vegget under 125w clf - første uge.
Og nu har jeg banket mit telt op igen med 400w de soler sig under nu.

Planen er at vegge de fire planter i en ordenlig størrelse og udpege (forhåbelig) en god mor til fremtidige kloner.

Når klonerne er på plads går jeg igang med mit hydro system for første gang. Wilma 10 Pot. med spider drips - søger dog stadig en 1000l/h pumpe, men ellers er alt ved siden af klar.

Køre med Vitalink Hydro gødning 20L bloom - 20L - Grow.
Rippen til sidst i forløbet.

Men her er lidt pics. (dog ikke meget, og to af dem har jeg toppet tidligt)

planter1.jpg


Planter2.jpg


Temp1.jpg
 

Easygrowing

Active member
Veteran
Nå endelig kom du igang igen Kosmos,troede ikke du ville vende tilbage

godt og se,der er lys i lampen igen

Hygge med dem da
 
Jo Jo :) tror aldrig jeg stopper med at dyrke igen efter jeg begyndte - mit Setup bliver mærkeligt nok også større hele tiden, men målet er med næste høst at få buds 2 x større end sidste gang - Gensyn

2-6.jpg
 

Easygrowing

Active member
Veteran
ja man får det som og have dyr næsten,man kan ikke undvære og have dem og pusle om og kigge til og ryge selvfølgelig,men bare det og dyrke dem,det burde være alle velundt og lovligt i vist omfang eller bare lovligt.tænk på alle de ældre,som ikke har så meget og værne om mere,de kunne gå og hygge om planter og nyde en stille gar over en kop kaffethe og sove roligt osv.Men ja det utopi har jeg bare en ide om.Kanon flot den dame over,kan godt huske den..skide godt kosmos du nåede jo lige og købe combomåler og hele pivmøjet
 
Hurtig update.

Havde toppet to af mine Jamil som voksede hurtigst, den ene får 3 toppe og den anden 4 nye skud mod højden, ellers er der 3 stk. lowryder som er blevet smidt ind sammen med de andre, første gang jeg prøver dem - men stoler ikke helt på frøende så nu får vi at se.. (Mærkelige blade de Jamil freaks får..)

1-17.jpg


2-13.jpg
 
Tja, der har været lidt problemer :) men syntes nu godt jeg kan finde ud af at dyrke efterhånden, well kom hjem for 2 dage siden fra påskeferie i et sommerhus og finder ud af den nedereste plante er begyndt at rådne i midten, knækkede den og venter på de nye skud blomstre, de vokser lidt meget langsomt - Men tror det er min 400w som er slidt ned..

Well update igen.

DSC_0181.jpg


Her er min mutant plante, har bundet den ned og satser på en busk istedet.

DSC_0183.jpg


4 nye skud, glad for denne ikke gik død - kryds fingre for en hun guys..!

DSC_0186.jpg


Efter billederne fik de dog lidt vand at nære sig på igen :) udover det tror jeg ikke helt på de planter jeg har, så har bestilt 5 femi. seeds fra Barneys med amnesia lemon haze ( De gener stoler jeg derimod på hehe)

Ps. hvis nogle af jer har en billig 400w pære fra all-gro fra ny til at flyde vil jeg sætte pris på en pm. har nemlig ikke råd til 400w i rød og blå spek. :/ i'm poor
 

madx

Member
jeg tror du skal kikke på andre fejl end pæren. når mine pærer er ved at være udtjent bliver planterne lyse og tørrer ud med gule ug brune blade og lidt mindre udbytte, jeg har aldrig haft råd/mug problemer med gl. pærer og jeg har haft lamper indendørs de sidste 10-12 år og nogen gange kører de i 1,5 til 2 år før jeg tar mig sammen og skifter dem.

ellers koster en 400w fra HOD. jo kun 180 + porto.. og selvom du får lidt bedre vækst med en blå pære, er det imo. ik de ekstra penge værd, da de gror fint nok under bloom pærer

jeg tror nærmere det er udluftning og temp. der er problemet

held og lykke med planterne
 
Efter hvad du selv har skrevet Madx - Er det faktisk min pære som fejler mest, jeg har endnu ikke sat mit kulfilter op osv. varmen er omkring 20c - 25c "intet problem der" og har dyrket nogle gange efterhånden, og aner faktisk ikke hvorfor den var rådden "and i dont care" :) Men problemet er min pære da de viser tegn på gule blade og de er begyndt at virke tørre, har sat en anden 4oow pære fra gemmeren op i cooltube rør, må se om det virker! Problemet er jeg har bestilt frø, og så har jeg faktisk ikke råd til andet hvis jeg skal overleve, vildt nederen.. Men finder på et eller andet hvis der ikke skulle dukke nogle flinke mennesker op..
 

madx

Member
ok. jeg kører selv med 27 gr. og rimelig høj luft fugtighed, når jeg starter planter... hvis jeg går helt ned på 20 gr. mens der er lys på, går de ekstremt langsomt igang.. indtil de får lidt rødder og lege med

har desværre ik pærer i overskud

have a happy grow :)
 
Lille update igen, der går sgu' nok et stykke tid med de 'mødre' jeg måske får..

Men har lavet lidt mod på mit skab, med cooltube istedet for, en anden 400w pære (også meget gammel) og kulfilteret bliver sat op når klonerne er klar, ellers er mit hydro system fra Wilma sat op igen med 6 potter i mangle på legasten og god økonomi.. ellers har jeg bestilt en ny 400w pære fra Phillips hjem, håber den sparker.. Ellers 5 feminiseret frø fra Barney's farm - Amnesia Lemon Haze i alt 612,- "Der røg mit lørdags slik, men pigerne fortjener det.." + nyt termometer til mit vandpjask.. min gamle vandpumpe blev lappe løsning hehe.

Mit PH / EC meter er sgu' nice - PH'en er lige pt. for langt nede med ved den stiger med ca. 2,3 - 5 så satser på det er iorden imorgen :)

Har luftsten i nu med pumpe, men er det nødvendigt hele vejen igennem? Ved dog vand ikke holder længe uden ilt.. Kun et spørgsmål.

DSC_0183-1.jpg


DSC_0185.jpg


DSC_0188.jpg


DSC_0189.jpg


Og tja, planterne må vi desværre vente med :) men sætter 2 frø over fra Barney's når de kommer, change of plan!

Nogle der køre med Phillips pære? ved ikke så meget om dem..

phillips_greenpower.jpg
 
S

snowtiko

ja kører med sådan en 250 w phillips pære og der har været ingen problemer overhovedet. den kører nådesløst derudaf og planterne lader til at elske det :D skulle mene at det er alle pengene værd, selvom den jo koster nogle klejner.
 
Update. Mest Setup stadig.

DSC_0183-2.jpg


Kulfilter er sat på cooltube, hjælper dog ikke meget da jeg skal have en endnu længere flex-slange eller bytte mit telt videre til et andet rum.

DSC_0185-1.jpg


Gid det bliver en hun.

DSC_0187.jpg


'Lowryders' aka Headshoppen.dk .. (Bah, tror ikke en skid på deres fusker frø) Hvor lang tid går der normalt før en lowryder begynder at auto-blomstre ? 4 - 5 uger ikke..

DSC_0188-1.jpg


Den ene plante som var knækket da jeg kom hjem, allerede i bedring .. Men mine blade er gule, så er begyndt at give dem gødning nu her, sulter dem lidt ligesom sidste grow - virkerede perfect sidst..

DSC_0193.jpg


Og så fik jeg mine guld frø, jeg helt sikkert får stor glæde af i fremtiden.. Sætter dem i veg. i mit Hydro.. Nu skal det altså prøves! starter med PH på 5,8 i starten.. skal man tilføre gødning allerede i veg når de begynder at lave rod? Har noget "root starter" fra vitalink jeg væder mine klodser i .. men derfra ingen anelse :) Og der er helt ny pære i nu.. den virker sgu!

God dag alle, ryg nu ikke for meget :p
 
N

NellaK

hi m8 der går sjældent mere end 3 uger max..jeg har en der er fra 27 feb og den skal snart høstes .....:) altså den kom op af jorden den 27 feb

Btw najs frø der held og lykke med dem
 
Tak for svar NellaK - Går udfra det er lowryders du snakker om :) og tja, jeg begynder efterhånden at tvivle stærkt på de er hvad de udgiver sig for, heldigvis har jeg nogle frø tilbage jeg kan forlange at byttet i min verden, da han har solgt et falsk produkt - Men nu får vi at se.. venter en smule endnu.

Min plan er lidt at holde mine 2 Lemon H. jeg har sat over i vegativ stadie i Hydro - er det muligt senere hen i forløbet at videre føre planten til en stor 12L potte med jord senere trods jeg dyrker i Legasten?
 

Latest posts

Latest posts

Top