What's new

CFP.s ongoing experiments

Ludo

Member
Jeg er ligeså grøn af misundelse som de er........ahhh....ik misunde....for jeg kan dælme godt unde dig det grow...!!!! Du får 10 tommelfingre fra Ludo(nu er Skunk #1 jo også et hjertebarn)
Er der lidt lav fugtighed? Jeg bøvler selv med det pt.....har købt controller, men da jeg skulle gøre skidtet rent flækkede jeg den membran der laver dampen...øv, men som Toker så klogt siger.....det må jeg lige få ordnet efter Amsterdam........:jump:
Jeg håber da også på at mødes engang CFP....om ikke i Adam. så da her i Dk...!!!
Og så har jeg tænkt og experimenteret siden sidst.....!!!!!!
Det du gerne vil er at dyrke 100% organic ik?? Det er i hvert fald det jeg fornemmer! Har du overvejet at 'brygge te'....men kompost osv...??? Jeg synes det var lidt uoverskueligt itil at starte med, men det er så let som at klø sig i rumpen....!!!! You dig???

Peace, love and a bucket full of good karma....!!!:ying:
 

Ludo

Member
....lige så jeg er helt med.......!!? Det er kolonerne du har der i vinduet så ik?? Bare for at sex' dem...??
Kan jeg da godt forstå med de gener....hehe
 

blackone

Active member
Veteran
Har planterne måske stået tæt sammen for længe i veg? Det har før givet mig problemer.
Anyway her er et billede af et par af dine guerilla hanner der drypper lidt pollen. Hunnen er sat under 12/12 i dag. Jeg regner ikke med at kunne nå at teste afkommet i år på retfærdig vis men måske forsøger jeg alligevel at spire nogle i august.
picture.php
 

CFP65

Member
hej
mine planter har stået som sædvanligt, men selv ude på altanen har jeg haft problmer med meldug, jeg mener athave lokaliseret problemet til at jeg på et tidspunkt forsøgte mig med PH down iform af Citonsyre i pulverform, og når man så lige rammer et blad eller en stængel der bliver våd af dette, og det så tørre så opstår der en lille plet med ekstremt surt miljø der gir grobund for Meldug.
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
de siger at der er utroligt mange svampesporer i luften for tiden. ved ikke om det kan have sin indflydelse på dit mug
 

blackone

Active member
Veteran
Det kunne også tænkes du var ramt af en stamme der er mere problematisk i forhold til cannabis end anden meldug? Jeg har set flere rapporter især fra USA hvor der er nogle der har haft virkelig seriøse problemer med meldug. Når jeg har haft det er det typisk forsvundet når planterne har fået lidt mere luft. Derimod har Botrytis været virkelig irriterende til tider selv indendørs.
 

GDK

High Class Grass
Veteran
Jeg har en moder der netop er ramt af meldug på stammen. Jeg prøver at købe noget Baymat Ultra Rosenspray idag, og ser hvordan det virker. Ellers har vores UK venner succes med Bayer Systhane Fungus Fighter...begge er systemiske og fra samme firma og skulle være en billigere version af Eagle20EW fra US...Lad os vide hvordan det går min ven..

Stay Safe
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
når jeg har mug i haven gnider jeg altid lidt jord på det, det hjælper må meget ondt
 

CFP65

Member
det har jeg også gjort tidligere, men denne gang er det helt vildt, stænglerne bliver helt deformerede af den gang meldug der kører her i øjeblikket. det strater som et lille rundt hvidt felt der er ophovnet, og udvikler sig i løbet af få dage til at selve stænglen bøjer og svulmer op og bliver helt hvid, den inficerede plante kan så behandles og melduggen går i stampe, men senere kan den blusse op igen, fx når en klon kommer ind i teltet til blomst, her går det helt amok, så jeg skal simpelthen bruge noget der afliver det een gang for alle og holder det i skak fremover, jeg har prøvet protector fra AN og det virker indendørs, men udendørs er det ikke så effektivt, jeg har også prøvet mælk men det efterlader en fedt hinde over hele planten og jeg har også prøvet noget hjemmelavet med "blåsten" der dog ikke var så effektivt.
een ting er dog lidt mærkeligt det er kun de indica prægede der får det og ikke mine mere sativa dominante SK#1 (tror det er noget med de tynde cellevægge)
 

Mr Squizy

Active member
Jeg døjede sygt meget med det sidste år... Men der havde jeg også 60 hawaiian snow & 15 white widdow som stod klods op af hinanden ! Der lagde sig ikke et eneste meldug på de hawaianske hvorimod WW'erne blev fyldt og rørte endda de andre :-/ Så Hawaiian Snow må være komplet resistent ! Fandt aldrig en løsning på at få det 100% væk, så havde bare gang i støvsugeren og pusteren hele tiden...
 

blackone

Active member
Veteran
Den skulle hedde Whiterider og ikke Niterider:)
Så fuld af harpiks at den er blød og klistret selv når den er knastør.
picture.php
 

CFP65

Member
ja den er vild den plante.
det vare ikke så længe så kommer frøene fra Krome i jorden så må vi se om der skulle være et par søstre til Niterider

det vare heller ikke så længe så viser jeg et par billeder af Copenhagen Kush og B Kush, de er lige så klistrede, den første har mere vigør end niterider og en mere streng lugt. men er helt klart en 600w plante

B kush har mere hårde kompakte toppe og har idet mindste under blomstringen pineapple duft, denne kan finty klare den under 400W.

planterne har desværre ikke nået deres fulde potientiale da de blev klonet kun 3uger gamle og sat i 12/12.


Næste 12/12 run bliver
Hindu Kush 97
Niterider
Skunk#1 (no.8)
Skunk#1 x (SDx(DCx SK#1)
 

CFP65

Member
et lille trick jeg lige fandt ud af mht melduggen på bladene
var at smøre oversiden ind i rapsolie, der er ikke kommet mugpletter siden
man dypper lige fingeren i olie og smører det tyndt på så bladet skinner, de steder på stammerne hvor der var angreb har jeg ligeledes smurt olie på og heller ikke her er der mere meldug. hvis det kommer igen de steder jeg har smurt vil jeg skrive om det
 

CFP65

Member
Her kommer så et lille update på det jeg har rendt rundt og rodet med på det sidste.

Copehnagen Kush på dag.58
C-Kush-Ph1-14-06-11-day-581.jpg

og lidt tættere på
C-Kush-Ph1-14-06-11-day-582.jpg

de indviede/oplyste vil nok genkende en del af dens ophav.
duften er ekstremt kraftig maling-agtig, på den tunge måde

B-Kush Pheno 1 på dag.58
B-Kush-ph1-140611-day581.jpg


begge B-Kush pheno 1 & 2 dag.58
B-Kush-ph1ph2-140611-day581.jpg

begge disse phenoer er med Pineapple duft.

det er helt tydeligt at begge typer planter har taget en masse struktur og ikke mindst tric-formation (hvilket var planen) med sig fra sit pollen donor ophav, men altså ikke terpene profilen.
jeg er faktisk meget overrasket over at finde Pineapple i begge phenos af B-Kush.

men meget kan ske endnu, planterne blev som tidligere skrevet klonet som 3-4uger gamle frøplanter og sat direkte i blomst.
desværre overlevede B-Kush "mødrene" ikke, men der er heldigvis flere frø, Kopenhagen Kush mødrene overlevede og vil blive klonet til et nyt forsøg på et senere tidspunkt.

sidste billede er et overwiew af hvad der lige nu er taget ud af skabet, det meste er SK#1 pheno7 og 8, moderen til 7.eren er nu slagtet da den simpelthen er umulig at få over dag.58 uden at den hermier (og den slags gider jeg ikke), de tre yderst til højre og bagud er 2x B-Kush og 1x Copenhagen Kush
all-140611-day-58.jpg


som man kan se ser det umideelbart ud som om SK#1 er blevet mere kompakte i toppene end de to Kush, og det gælder da også sålænge de er på roden, det er straks noget andet når først de er tørre, der skrumper SK#1 ind, mens Kush vil forblive store.
Bagappeal er ikke at foragte.
 

blackone

Active member
Veteran
Smukt smukt smukt:) Det lyder bare super med pineapple duft på den Kush - jeg er sikker på det vil være en vinder. Niterider overrasker også utroligt meget når man vejer den - der er mere vægt i de tørre buds end man regner med.
 

BIGGS

**********
Veteran
some seriously dank looking plants there CFP65 mate. could you give me a bit more info on the copenhagen kush pls? i'm having a hard time translating what you've posted above, cheers bro.
 

Latest posts

Latest posts

Top