What's new

bubbelgum 1000w bubbelbox

oldsmoker

Active member
for 85L you would add 24ml of 35% brintoverilte, you can get it from matas it gets used
up quickly as it loves to give that extra O2 away so I would add it every other day until
the slime is gone after that cannazyme will get rid of any infected roots
 

jbogy

New member
Hej

Kommer lige med et input du helt sikkert kan bruge

Har selv for kort tid siden oplevet samme problem og måske værre end det, planterne stoppede helt med at gro og max slim samt døde rødder var en kendsgerning.
De skiftede farve til BAD brun i løbet af få dage uden jeg kunne nå at gøre en forskel eller andet.

Kort fortalt.....................

Jeg fik fremskaffet nogle ok cloner for tid siden
De var pokkers svære at fremskaffe, tildels at man ikke kender så mange personer der lige frem deler ud af selv samme....så shit in..=..shit out

Efter 3 uger i veg begyndte disse problemer at at komme, skal siges at jeg køre i et ren hydro setup "Dutch pot aero" og uden nogen form for addetiver,,, kun en ren 3 parts gødning fra GHE

Efterforskning på div site, konstaterede jeg at muligheden for Pytium eller anden rodsydom var 100% tilstede
Alene Ph faldt med mere end 1.0 på under 8 timer, det er helt vildt, det skal ses ud fra 8 planter til 110 liter vand, så kan man selv regne lidt på problemets omfang...

Tog den beslutning at skifte vandet med justeret Ph til 6.0 og med 100 ml 35%
h202 "Matas" til 100-110 L vand, kørte med denne h202 opløsning af 3 gange.
Altså 3 vandskift med denne blanding i løbet af 12 timer, hvorefter alt blev skiftet 4 gang med alm vand + 2-part Bloom AN og en ec på 1.0.
Hvis man ikke køre med en blanding af denne opløsning, kommer det efter mine erfaringer bare igen og igen.

Det er meget vigtigt, at alle områder bliver berørt med denne brintoverilte opløsning, herunder Ph-Ec måler samt div værktøj som normalt kommer i berøring med setuppet osv,
Dvs alt skal have samme tur for ikke at smitte det nye sterile område.

En sprayer beholder med en H2O2 opløsning på 1:5 opløsning vil være super til div områder

Vand temp bliver altid diskuteret, mit bud er imellem 18-20 C men mener det er andre faktorere der spiller ind, herunder iltoptagelse som skal være max, men genetik er altafgørende.

Til info...
Man skal være opmærksom på, at det skal ses ud fra hvor langt man er i ens grow inden man kaster sig i lag med dette...

For mit eget vedkommende er der så gået en lille uges tid, hvor væksten i denne periode var meget lav
Efterfølgende oplever jeg en sindsyg kraftig ny roddannelse, fine hvide rødder, og det ser ud til at være løsningen på problemet, min Ph er atter stabil ved de ca 5.8

En af de ting man kan være ret sikker på er, at Ph værdien kommer til at være meget ustabil med store udsving til minus siden ved Rot Root, eller ved rodsygdomme som helhed...

Har i den forbindelse indkøbt AN Piranha pulver og andet smågodt såsom Voodoo Juice, cannazym som gerne skulle kunne holde div sygdomme i skak.
Man kan købe andre produkter med samme Beneficial Fungi indhold som vil holde disse sataner på afstand, ikke mindst er et rent hydro setup meget udsat for bakterie angreb.


Om alt vil håber jeg du ender med et godt resultat


Hilsen

Jbogy
 

Trolden

Member
hey forum...

the bubbelgum had a footbath today, no visible rootrod eny weare?! :joint:
i have showered the roots so all the slime was gone about 4 min... end washed the res. 65L to an start, and 3x30ml ghe 3part ec 1.4 ph 5.8 i will chek again tomorro :joint:

eny way, it seems like it looks better all in all :woohoo: it is still making white hairs all over, but it havent begun to take weaight on yet, only smell..!

sorry for the tread whitout pic. but 34 days until it have ben in flower for 71 days now, i just cant wait to chop the stem he he
 

Deus

Member
dejligt at høre trolden. Håber du får løst problemmet fuldt ud så det ikke går hen og nakker planten... Og så ser vi jo selfølgelig frem til billed update ;)
 

Trolden

Member
hey forum...

er det for sent nu? eller er det muligt at prøve at lave et kryds på en lille gren med noget pollen fra en spennende sort. hvis altså der er nogen der lægger inde med noget pollen i det hele taget herinde...
 

Deus

Member
tror ikke frøene når at blive færdige, men er ikke så meget inde i frøproduktionen
 

Trolden

Member
hey forum...

i have taken some pic. whit an iphone. there is 29 days left...

IMG_0206.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0202.jpg

IMG_0217-1.jpg

IMG_0216-1.jpg

IMG_0215-1.jpg

IMG_0214-1.jpg

IMG_0212-1.jpg

IMG_0211-1.jpg

IMG_0209-1.jpg

IMG_0208-1.jpg

IMG_0207-1.jpg

IMG_0206-1.jpg

IMG_0205-1.jpg

IMG_0202-1.jpg

IMG_0201.jpg

IMG_0200.jpg


and at last... 4 seeds have pop´d, and it is kalishakra x kalishakra
IMG_0210-1.jpg


hope that you like my bubbelgum :woohoo:
 

satyr

Member
Du kan godt nå det. I nogle tilfælde kan du få levedygtige frø på en uge. I andre ikke. Du får nok ikke tusinder af frø, men nok.


Men hvorfor ikke tage en klon af den eller lave en færdig planteklin vha "airlayering" og så lave et rigtigt frøgrow ?
 

Trolden

Member
hey forum...

tok some pic. tonight after the light interupted the work on the exhost form the room... it is giong to bee so cool :joint:
IMG_0224.jpg


and some of the 4 kalishakra seeds
IMG_0225.jpg


and some homemade hash of som trim, and butter from gas :nanana:
IMG_0228.jpg

it is a nugget on 6G :woohoo:
IMG_0227.jpg


and at last a bad shot of a 1 pounder i think :joint:
IMG_0223.jpg


i have drop´d the thing about making seeds now satyr

all n´all i think it is going okay whit the plant.... 24 days left
 

Deus

Member
ja på sidste billede ser det da ud som om der er kommet lidt vægt på monstret :D
Men forstår ikke helt hvorfor du ikke har gjort noget ved dine kalishakra ? Det er jo noget ondt højt gras der snart skal slåes...

Lav da en mini hylde et eller andet sted højere oppe så de får lidt mere lys :D
 

Deus

Member
hehe smukt smukt :D Ja de har godt nok strukket sig en del allerede, hvilket er lidt en skam, de har jo stort set kun kim blade og første bladsæt endnu :p men det er hvert fald bedre ;)
 
is it posible to buy som good hash or weed

This kind of question is against the rules on Icmag.com and if not delete, you risk that your user will be deleted ..
(Getting to Know some one private rather than to ask such a thing in people's grow diary!)

translate_beta_res.gif

Den tager ikke højde for at man ikke kan stave på sit modersmål men ellers et genialt værktøj :woohoo:
 

Latest posts

Latest posts

Top