What's new

Alkohol tinkturer

Ganjabizz

New member
Hej
Der er sikkert flere som mig, der har været på jagt efter en alkohol, som kan bruges til cannabis tinkturer, og som også har fundet ud af, hvor svært det er at skaffe en ren alkohol, som er højprocentig nok dvs. omkring 95% og som samtidig er uden tilsætning af methylalkohol eller andre forureninger, som man ikke vil have ned i sin krop?
Jeg laver selv tinkturer, i øjeblikket mod asthma, men den rene alkohol har jeg ikke kunne finde i Danmark, da man skal have en speciel tilladelse til at købe den.
Jeg prøvede at lave tinkturer med Strohrom, som har en alkoholprocent på 80, men den duer ikke til at opløse olien med, rent spil af penge.
Men fornylig fandt jeg så faktisk en ren alkohol på 96% helt uden forureninger, på amazon.de. Den sælges under navnet Trinkalkohol eller Primasprit, den er lidt dyr, især når fragten lægges på, men den er super til tinkturer som jo indtages oralt. Firmaet hedder Doktor Klaus 😊 , ser man bort fra prisen og kun på resultatet, kan jeg kun anbefale den her.
 

Mr Squizy

Active member
Moijn
Jeg har også leget med de tinkturer og lignende ting for mange år siden !
Verdens nemmeste process, udover at finde det skide alkohol :-D
Jeg endte med at kunne købe det igennem folk som arbejder på sygehuse, den reneste dejlige ethanol på omkring 100%(lidt under).
De fleste af gangene kunne de faktisk bare bestille det igennem deres arbejdsplads, helt uden problemer !
Har både købt at portører, sygeplejesker og overlæger, så igennem dine venner, og deres venner...osv indtil at du er heldig ;-)
Og så er det super billigt, har aldrig set det billigere nogle steder på nettet!

Fred
 

Therealzemi

Active member
Jeg har seriøst overvejet at anskaffe mig et lilel destilerings aperat. Jeg har erfaringen med det fra mange år tilbage. Det ville i givet fald udelukkende være for at fremstille cannabis extrakt med ren alkohol. Selvfølgelig ikke noget alle bare skal rode sig ud i og lege med. Men hvis man er omhyggelig (og har ordentlig grej) er det nu ikke så slemt :)
 

Mr Squizy

Active member
Har lige tjekket cirka 20 af de sider ud man kan google sig frem til !
Det flyder med finsprit på de danske webshops :-D
Klart den nemmeste og dyreste måde at anskaffe det på...
Den pris som alle stederne tar' for 1l (3-500dkr), er samme pris som for 5l igennem sygehusene !
 

Ganjabizz

New member
Hej icmags
Det var da positivt, at man kan få finsprit i DK uden tilsætninger. Det gør det lidt mere trygt at lave tinkturer (især for brugeren). Men det er godt nok dyrt.
Jeg kan godt se, at hvis man kunne få den, som hospitalerne køber, så er man i et helt andet prisleje. Den jeg købte i Tyskland er lidt billigere, men portoen udligner gevinsten lidt. En liter kom op i 40 euro.
Men egenlig gør det ikke så meget med prisen. Hvis tinkturen har et højt thc indhold så kan man nøjes med få dråber pr. dose.

Her er min recept på en tinktur mod asthma, som jeg synes virker ganske udmærket:
3 gr. tørrede og findelte buds carboliseres i en ovn, fyldes på et glas og tilsættes 70 ml. finsprit 96%. Omrystes hyppigt, trækker 24 timer, filtreres og hældes på flaske.
Den strain som jeg synes, i øjeblikket giver det bedste resultat er Medical Mass, som ifølge RQS har 10% Thc:11% Cbd.
Anvendelse: tager man med en dropper 1-2 ml. og fortynder i et glas vand med kun lidt vand i, slår virkningen godt igennem og holder virkningen kørende et par timer.

Her lige et par billeder dertil:

udtræk af medical mass i 100 ml patentflaske fra tigeren
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]​
Tinktur med mulighed for dråber eller spray.
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]​



[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
 

GoeRilla

Active member
Det er nu ikke så voldsomt dyrt når man sammenligner med almindeligt snaps.
Husk det er 1 liter ikke 0,7 og det er dobbelt så stærkt som snaps, så vi nærmer os samme literpris.
Sygehuspriser er uden afgift og det kan man næppe købe.

Rilla.
 

Mr Squizy

Active member
Ja hvis at vi sammenligner med sprut priser, så er det ikke alverden :)
Spurgte lige mine gamle kilder, og de bekræftede også at "hospital spritten" ikke er tilgængelig længere efter at de har lukket så mange små lokal sygehuse.
Længe leve www !
 

Therealzemi

Active member
Lyder spændende med tinktur. Og afgjort noget jeg skal have kigget nærmere på.

I forbindelse med samme emne. Findes der opskrifter på eksempelvis bitter, hvor cannabis indgår i drikken?
 

Ganjabizz

New member
Therealzemy: Haha der har du faktisk fat i en sjov ende m.h.t bitter. Har selv eksperimenteret lidt med dem. Går man efter en medicinsk bitter, så kan du selv komponere en, som passer lige til dine behov. Hvis du har en tilstand, som kan behandles medicinsk med traditionelle urter, så er det ret nærliggende at kombinere carboliseret cannabis ind i recepten. Køb en flaske brønnum snaps tilsæt dine carb. cannablomster, tilsæt f.eks. Røllikeblomster, mynte, mælkebøtterblomster, rosmarinfrø, som du plukker, eller tørrede urter som f.eks. Ginsing, eller andre urter, som er gavnlige for dig. Urterne trækker så et par uger i deres flaske, det er faktisk rigtigt hyggeligt at gå og nusse med flasker og tinkturer😊
Selv har jeg gang i udtræk fra cocablade, der styrker iltning af blodet, udtræk fra myrrhe og bosweliaharpiks, som jeg blander med cannabis olie, mod infektion i luftvejene. Med cannabis er der godt nok mange muligheder for at lave en effektiv urtemedicin. Cannabis har så meget power, at den hæver alle de andre urter også.
Jeg synes, at din ide med at lave en cannabisbitter lyder rigtig godt, som en daglig styrkedrik.
 
Top