What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

50 viestin täyttämiseksi muita häiritsemättä, kannabiksesta kuitenkin

Saa toki, teknisiltä ominaisuuksiltaan ihan hyvähän tuo on. Entäpäs turvallisuusnäkökulma tällaiseen vähän harmaalla alueella olevaan materiaaliin?
 

kasvi

Member
Itse aion kokeilla kasvien kukinnoista, lehdistä ja varrenpätkistä missä on kasvukärki (vai miksikä sitä kutsutaan) kasvattaa uusia kasveja.
 

kasvi

Member
Suosittelen kirjaa "Plants from test tubes" jos haluaa itse kokeilla soluviljelyä.
Itse koen oppineeni jo tarvittavat tiedot tuosta ja the "Mushroom cultivator a practical guide to growing mushrooms at home" kirjasta.
 

psyphish

Well-known member
Veteran
Mitäs etuja tossa sitte on verrattuna pistokkaisiin tai siemeniin?

Tulevaisuudessa helpompi kuljettaa "clone only" lajikkeita kun saa piston samaan kokoon kuin siemenen. Loppuu se "oon kasvattanu X lajiketta ja se on paskaa" kun kaikilla on sama yksilö.
 
M

metsäkana

kyllä ne varmaa tollasista purnukoista kiinnostuu iha yhtä paljo ku siemenistä :D lähtee aika varmana messii jos ei enemmänki :D en usko et jos o muitaki siemeniä kasa et ne jaksais käydä ne läpi laittaa vaikka johki kaupan pusseihin ja koodaa sen jotenki että chili o vaikka ak47 :D jos ei jaksa hautaa :D onko kokemusta että kiinni o jääty ja tollanen purnukka o viety labraan ja palautettu :D jos sitä ei voi tunnistaa ni voiko noita tilata jo suomee esim jenkkilästä?


joo varmaa tollasia helpompi lähetellä kyllä kauan tota mössöä voi pitää tuolla sisässä?
 

kasvi

Member
Niiden pitäisi kasvattaa calluksesta uusi kasvi jotta sen voisi tunnistaa kun callus ei tuota thc.
Ei ole kokemuksia kiinnijäämisestä onneksi.
Uskoisin että soluviljelyn avulla saisi lähetettyä lajikkeita muihin maihin jos käyttää juurenkärjen tai kasvukärjen muutamia soluja.
Ne olisi mikroskooppisen pieniä eikä tunnistettavissa ilman dna testiä tai niiden kasvatusta.
Jos tunnette jenkkilästä tai muista maista ihmisiä jolla on jtn hyviä lajikkeita pyytäkää ihmeessä lähettämään muutamia soluja tänne.

Olisi siistiä kulkea maailmanympäri joku matka soluviljely pakkaus mukana ja lähettää hyviä lajikkeita tänne kasvatettavaksi.

En itse ole vielä pystynyt kokeilla soluviljelyä. Saan flowhoodin kasattua 1kk päästä, niin voin sitten aloittaa hommat. Käytän varmaan koeputkia niin niitä saa nätisti tosi monta parin 20w esl alle. Pitäisi säästää 10 lajiketta. (Snow lotus, White lotus, Jabbas stash, c99, Jack herer, Bubblegum, Berry bomb x Bubblegum, Bubblegummer, Orange bud, Papaya x Orange bud)
En tiiä millasta polttoa kasvit on, mutta 2kk päästä selviää.
 

kasvi

Member
Ja jos poliisit haluaisi kasvattaa soluviljelystä kasveja niiden pitäisi tietää mikä kasvi on kyseessa jotta osaisi tehdä oikeanlaisen kasviravinne, hormooni ja sytokiini seoksen.
 
M

metsäkana

ok kerro sitte ihmeessä et mite natsailee.. kai toi tollee lähetys mielessä o mielenkiintonen muuten varmaa itelle liikaa hommaa verrattuna pistokkaisiin tai siemeniin, en nii välitä jos kaikki ei oo samannäköstämakusta ei kyllästy nii nopeesti


kauan tota voi säilyttää noissa purnukoissa :D mite nopeesti se alkaa mätänee sinne. voiko tollatavalla helpommin säilöä geenejä? selviikö tollanen astia esim jääkaapissa kui kauaa
 

kasvi

Member
Voin ottaa kuvia projektista.
Kasvien säilyminen riippuu siitä kuinka paljon ravinteita on saatavilla alustassa ja kuinka paljon sitä alustaa on, sekä eksplanttien koosta.
En ole täysin varma kuinka kauan nuo säilyy noissa koeputkissa. Toivottavasti pari viikkoa huoneenlämmössä. Jos pitää siirtää liian usein uuteen kasvualustaan, käytän petrimaljoja tai erlenmeyer pulloja niiden suuremman tilavuuden takia.
Noita soluja voi pakastaa, mutta ne pitää käsitellä eka jotenkin että jääkiteet ei riko soluja ja tee viljelmästä mustaa mössöä. Jääkaapissa säilömisestä "plants from test tubes" sanoo että,
"Stock plants of unused cultures can ne stored in the refrigerator for several months and used as germplasm source when needed." ja "If plantlets are ready to be transferred to soil in mid-winter, their growthcan be slowed down in refrigiration to delay planting until early spring." "Some subcultures can be held almost indefinitely in refrigerator, with subculturing done only once or twice a year."
Eli jääkaapissa säilöminen on ihan hyvä tapa säilöä geenejä.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Uuh, mä oon katellu sitä kanssa sillä silmällä, yhen hippilikan matkakuvat sieltä oli tosi hienoja. Ja oli hienot tissitkin, niiden perässä menin kattomaan. Ikävä että sinnekin tuloo jo talvi kohta, ois kiva viettää Euroopassa talvet, eikä lentää jonnekki vinkuintiaan asti aina, vaan eipä o semmosta tonttia oikein täälläpäite, että lämmöt riittäs.

https://www.youtube.com/watch?v=9LQfRspDqHo
 
S

scai

Joo, siellä kesä loppui jo. Paikassa Vrboska oli meillä kokonainen kerros apartamentosia ja emäntä kuskas aamulla vastapaistettuja lettuja ja munkkeja.Jahti- ja purjevenesatama tuntui olevan elämänlähde.Pyöräilijöitä sillä saarella paljon, isoja porukoita. Splitissä majoitus oli linnan raunoissa.Silti hyvin fiksu paikka. Sinne vois joskus palata.Splittiin siis.
 
Top