What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

4x18w t5 + 2x400w MH+Hps

Trolden

Member
hey forum...
jeg har fået mulighed for at lige vise lidt billeder frem af mit projekt :jump:

135.jpg

som i kan se er der kun 4 planter, de 2 yderste er 2 "hashplant ala Maffe"
takker og bukker :headbange
den bagerste tv. er fra min frøpakke 3, og den bagerste th. er fra frøpakke 4.
de er alle af hunkøn heldigvis.
131.jpg


132.jpg


129-1.jpg


130.jpg


127.jpg


125.jpg


124.jpg


121.jpg


kan ikke rigtig finde ud af det med billede rækkefølgen, men der da noget at kigge på!
 
Last edited:

Trolden

Member
nu har jeg taget 2 stiklinger fra den bagerste th, og 4 af den bagerste tv. og 6 hver af de 2 yderste, så må vi jo se om de bliver til noget og der kommer flere billeder!
 

gonz_DK

Member
Du sagtens nøjes med en 400w, så to burde vel kun være en god ting. Med mindre de hænger for tæt på, eller omvendt, self..

Det er sjældent krøllede blade er et godt tegn, kender ihvertfald ikke til nogen tilfælde hvor det har forholdt sig sådan. Det forkommer oftest på grund af overgødning, dog synes jeg ikke det ser ud til at det er tilfældet hos dig. Måske de to lamper er i overkanten, men ved det ikke rigtig, der er andre med mere erfaring end mig på det punkt.

Hvor langt hænger dine lamper fra planterne ?
 

Trolden

Member
de hænger 75 cm. fra pæren nu, men de stod en uge først med en afstand på ca. 40 cm. men der var en blæser lige på toppene. kan det være fordi at de kun har fået lys fra 4 små lystofrør og er røget ind under 2 x 400w lige pludseligt?
 

Deus

Member
Ser jo fint ud... Lidt overgødning eller varmeproblemer måske... Men ser da frem til nogle updates fra dig :D
 

Trolden

Member
det må næsten være for meget varme tror jeg, de er blevet pottet over i all mix for ca. 3 uger siden og fået rent vand med undtagelse af halvanden hætte supstral plantegødning til deling den sidste uge.

hva er den bedste lyscyklus i mit tilfælde her uden at skulle tage forbehold for strømforbrug? de står i 24 timer med et par pauser engang imellem på en 5 til 6 timer når jeg gider at slukke.

er det bedre at køre 18/6 eller skal jeg bare køre på? de er under 2 mh pærer nu :joint:
 

gonz_DK

Member
Du er nødt til at være noget mere omhyggelig, køb en timer noget gødning etc..
Personligt vegger jeg 18/6 ikke kun fordi det er billigere, men har læst at planterne også vokser om natten. Ellers med din metode kan man vel fremskynde processen, altså skære ned på vegge tiden fordi du køre 24/7.

EDIT: Ang de krøllede blade er det nok et mindre varme chok, der er, som du selv er inde på, en verden til forskel på fire lysstofrør og to 400w lamper.

Det er et abselut "must" med kraftig ind og udsugning i et rum med to 400w lamper !

Hvor stor er dit rum ?

Hvor høj er temparaturen i dit rum ?
 
Last edited:

HCO.dk

New member
Jeg mener helt klart at de skal på 12/12 straks...anskaf dig en temp.+ fugt måler og selvfølgelig en timer...ellers ser dine planter ok ud
 

Trolden

Member
hele banden har nu fået diamond nectar fra ghe sprøjtet på bladene og de store har også fået en halvopløsning i jorden.
har eller´s en timer, så de får 18/6 nu. HCO.dk de kommer ikke i blomst før at jeg har malket de 2 hashplant for 18 sliklinger mere, gider ikke forfra hvergang mere, jeg tager de sidste stiklinger når de andre har slået rødder!
har også fået noget canna flores 2 part gødning til når de er klar til blomst

den bagerste til højre på sidste billede har jeg sat op til en kammerat under 2x400w, han starter med at sætte den i 3 dages mørke sammen med det han ellers har.
så den og måske det han har kommer der updates fra i ny og næ :)

EDIT: gons.dk mit rum er 65cm dyb x 85cm bred x 133cm fra gulv til reflector
potterne er ca 5 l. 20 cm høje.
tempraturen er sådan at jeg har skruet ned for gulvvarmen i rummet og åbnet et vindue på klem permanent ved siden af og en lille blæser til at blæse kold luft ind over planterne.
grunden til målet på rummet var sefølgelig plads problemer men jeg kan lige få klemt den her ind
1.jpg

jeg er igang med at lave denne kasse med låg om til en bubbler som skal stå derinde engang
 
Last edited:

Trolden

Member
gule blade

gule blade

der er begyndt at komme gule blade i bunden af planterne... svagt på den ene, men 2 blade er blevet gule!
jeg har kun givet dem vand, skal jeg gøde med alm. vegge gødning eller mangler de noget andet?
 
De ser sku flotte ud :)

Skulle jeg komme med et godt råd/en ide, så prøv at få planterne til at brede sig ud ved fx. topping eller nedbinding, hid lamper har en meget kort rækkevide hvor lys intensiteten er brugbar, så ved at bruge hele dit vandrette arial i en ens højde får du mere buds ;)
 

Latest posts

Latest posts

Top