What's new

2023 Outdoor Grow

gumzgi

Well-known member
@offthehook
IMG_20230610_102056.jpg

IMG_20230610_101804.jpg
 

vadervader

Active member
Var ute och kollade till plantys idag. Allt såg bra ut. Växt på bra, redan nån i tidig blom + doft. Bestämde att köra LST på några, får se hur resultatet blir.

Gott om fukt i jorden än, men täckte på med mer pinnar, löv, pinnar, diverse för kommande varma vecka.
Det kommer klara värmen.

Nästa tur blir det att bomba med guldvatten + och annat gott.

💚💚💚
 

Useridentity

Active member
1. BBG/UP’ZZ. Den vänstra verkar ha vikit ner sig lite men hon ser ut att må bra ändå. Ska jag binda/stötta upp eller låta det växa vidare som det är? Direktsåddes 14/5.
2-3. Sticky Fingers x GEX. Ny spot som verkar bra! Direktsåddes 10/5.
4. Sherbet Queen, Watermelon (autos ifrån RQS). Drevs upp en vecka inne sen ner i jord 16/5. Har även slängt ner några BBG/UP’ZZ frön för att testa att göra egna frön 👍
Har stödvattnat varje spot med 3-5 liter vatten en gång i veckan.

Lets go 👨🏼‍🌾
 

Attachments

  • IMG_7602.jpeg
    IMG_7602.jpeg
    843.2 KB · Views: 66
  • IMG_7589.jpeg
    IMG_7589.jpeg
    5.9 MB · Views: 65
  • IMG_7588.jpeg
    IMG_7588.jpeg
    4.3 MB · Views: 67
  • IMG_7604.png
    IMG_7604.png
    7.6 MB · Views: 83

offthehook

Well-known member
Veteran

@Useridentity


It's kinda all the same if you want to fiddle with it, or leave it as it is.

It's going to bent up straight all by itself anyways at some point.

Stem gets more Sun like this, so it's going to get thicker as when it was in an upright position, so it's not even a bad thing

Looking good there ! :)
 

Useridentity

Active member

@Useridentity


It's kinda all the same if you want to fiddle with it, or leave it as it is.

It's going to bent up straight all by itself anyways at some point.

Stem gets more Sun like this, so it's going to get thicker as when it was in an upright position, so it's not even a bad thing

Looking good there ! :)
Ah I get it! Its like unintentional LST-training I guess 😅
Big thanks again offthehook ✊
 

vadervader

Active member
Kör en Auto Nordic Blueberry på balkongen.
Mår prima. Fått urin, bokashi och melass idag. Fortf vegg.
Bra stretch, känns som den växt 5-10 cm sen i lördags. 7 h direkt sol.
32 cm hög nu.
Någon som kört och vet hur lång den brukar bli?

Edit: Blev nojig av att den drog iväg. Insyn och sånt. Så blev lite lätt tukt med LST.

🌞🌞🌞🌴🌴🌴
 
Last edited:

CheckTreck

Active member
Mina blad blev som vanliga blad i blom. Det minns jag tydligt.

Svårt och säga när plantan blir ”stunted” men är den väletablerad så klarar den ner till 7 grader. Mina auto duck började jag på under hösten och dom blev klara i början på januari. Ibland blev det 4-5 grader på natten och det var inga problem. Odlade som sagt i Nordafrika om du undrar hur jag hade sånna temperaturer på vintern.
Ankan har fortfarande inte gått i blom men fått pre-buds. Du har rätt i att bladen ändrar karaktär, inte riktigt igenkännbara som gräs ännu men har börjat få tydligare klassisk bladform, dock bara tre fan-leaves än så länge. Jag har lite gett upp att den kommer att gå i blom men planterade om den utomhus så får den stå på vinst och förlust. En av topparna bröts i flytten och den såg rejält hängig ut ett par dagar efteråt men har repat sig nu. Den är rätt rejäl nu, ca 60 cm och buskig som fan.
 

Parameter

Well-known member
Ankan har fortfarande inte gått i blom men fått pre-buds. Du har rätt i att bladen ändrar karaktär, inte riktigt igenkännbara som gräs ännu men har börjat få tydligare klassisk bladform, dock bara tre fan-leaves än så länge. Jag har lite gett upp att den kommer att gå i blom men planterade om den utomhus så får den stå på vinst och förlust. En av topparna bröts i flytten och den såg rejält hängig ut ett par dagar efteråt men har repat sig nu. Den är rätt rejäl nu, ca 60 cm och buskig som fan.
Om den fått prebuds så kommer den ju gå i blom. Annars har jag också råkat ut för autos som inte går i blom. Du gör helt rätt i att ställa ut den på vinst och förlust. Har du kanske andra växter som du odlar? Man ska ju inte ha alla ägg i samma korg.
 

CheckTreck

Active member
Om den fått prebuds så kommer den ju gå i blom. Annars har jag också råkat ut för autos som inte går i blom. Du gör helt rätt i att ställa ut den på vinst och förlust. Har du kanske andra växter som du odlar? Man ska ju inte ha alla ägg i samma korg.
Fan vet. Den har ju varit igång sedan mitten av februari nu. Ok, jag har toppat den och planterat om den, det kan lägga på ett par veckor men det här är bra mycket längre än vad det ska ta. Men nu står den ute och jag kommer att tittat till den med jämna mellanrum så får vi se.

Har ytterligare 21 plantor utplanterade och ytterligare några som ska ut. Lite white widow (både "vanliga" auto och CBD-varianten) och wild dwarf. Sedan har jag några 3 OG Kush och en anka till som ska ut. Finns några foton i tråden.

Hade tänkt jag skulle röka anka fram tills skörden men icke. Hoppas verkligen att det här ger skörd för jag är helt slut nu.
 

Parameter

Well-known member
Fan vet. Den har ju varit igång sedan mitten av februari nu. Ok, jag har toppat den och planterat om den, det kan lägga på ett par veckor men det här är bra mycket längre än vad det ska ta. Men nu står den ute och jag kommer att tittat till den med jämna mellanrum så får vi se.

Har ytterligare 21 plantor utplanterade och ytterligare några som ska ut. Lite white widow (både "vanliga" auto och CBD-varianten) och wild dwarf. Sedan har jag några 3 OG Kush och en anka till som ska ut. Finns några foton i tråden.

Hade tänkt jag skulle röka anka fram tills skörden men icke. Hoppas verkligen att det här ger skörd för jag är helt slut nu.
Är du säker på att det är auto duck och inte fersian duck?? Fersian duck är en photoperiodare och isf är det inte konstigt att den inte blommat
 

CheckTreck

Active member
Är du säker på att det är auto duck och inte fersian duck?? Fersian duck är en photoperiodare och isf är det inte konstigt att den inte blommat
Tanken har slagit mig men jag köpte auto duck och det var vad som stod på paketet. Köpte de i Amsterdam från en etablerad handlare och diskuterade olika alternativ med den kunniga expediten så är det frisian duck så har det varit felpackat. Skulle ju vara makalös jävla otur men är väl inte omöjligt.
 

Parameter

Well-known member
Tanken har slagit mig men jag köpte auto duck och det var vad som stod på paketet. Köpte de i Amsterdam från en etablerad handlare och diskuterade olika alternativ med den kunniga expediten så är det frisian duck så har det varit felpackat. Skulle ju vara makalös jävla otur men är väl inte omöjligt.
Fan va märkligt…. Man betalar dyra pengar för frön och så blir man rövknullad. Det är därför bättre att göra egna frön och byta till sig med nära och kära.
 
Top