What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

2022 Outdoor Grows

CheckTreck

Active member
Passar på att svara på båda dina frågor. Några dvärgar, typ 1-2, kan du ha i växthus utan problem men du får öppna på varma dagar annars lär det lukta. De wild dwarvesen vi diskuterade innan blir klara på 2 månader som sagt, de börjar blomma fort.

Skippa coco om du kör i skogen för det håller inte vatten bra. I växthuset lär ju funka fint dock. Du kan köra hur avancerad jord du vill men weed är fan nöjd bara den får näring å rötterna kan växa och vatten kan rinna av så det inte blir rotröta.

En sidenote; Two heads här på forumet kör Osmocote-näring. Slow release. Verkar perfekt för guerilla. Men man behöver komplettera med P för blomfasen.
Ok, tack för tipset. Skippar coir på spotsen då.

Var faktiskt i Nederländerna för en vecka sedan och passade på att köpte ett 10-pack wild dwarf auto. Är mer och mer inne på att plantera wild dwarf auto och white widow auto ute och köra frisian duck hemma.

Har börjat driva upp en frisian duck, mest som test. Någon gång under april kanske jag kan ställa ut den i växthuset, ev. med lite stödvärme. I kruka på 5-10 litor bör den hålla sig i rimlig storlek och sjukt smidigt att de inte ser ut som gräs. Nu står den helt öppet bland tomat- och chiliplantorna, har en bänk med lampor i tvättstugan där jag driver upp det varje år. Ett välkommet tillskott. :)
 

Hasselhoff1337

Active member
Ser fram emot å höra hur ankan röks! Ska vara rätt svag men älskar utseendet. Finns en som heter ”Freakshow” som är heeeeelt stört olik cannabis. Finns dock inte som auto ännu å har typ 12-15 veckor blom…
 

CheckTreck

Active member
Ser fram emot å höra hur ankan röks! Ska vara rätt svag men älskar utseendet. Finns en som heter ”Freakshow” som är heeeeelt stört olik cannabis. Finns dock inte som auto ännu å har typ 12-15 veckor blom…
Ska återkomma med en rapport när det är dags.

Den är ca 40 cm nu, toppade den när den var ca 20 cm, nu har den 10 potentiella budsites men några är små så där blir det nog inget.
 

CheckTreck

Active member
Finns en som heter ”Freakshow” som är heeeeelt stört olik cannabis. Finns dock inte som auto ännu å har typ 12-15 veckor blom…
Kollade lite bilder nu på Freakshow. Kanske bättre stealth än Frisian Duck. Skulle gärna testa den som auto om det kommer. Den blir större än ankan så det kan vara en begränsning om man odlar hemma och i växthus.

Några fler intressanta stealth strains ni kan rekommendera?
 

CheckTreck

Active member
Ankan är en halvmeter nu, inga tecken på att gå i blom än och nu är den ca 8 veckor. Luktar inget att tala om heller.

Jag har börjat avhärda mina plantor och ankan tål kyla betydligt bättre än tomat och chili. Hade den ut i ca 5 grader och kallt regn utan att den blev det minsta hängig, medans tomaterna behövde tas in betydligt tidigare. Tänker att detta innbär att den kan vara bra att odla utomhus och den är helt omöjlig att känna igen som gräs. Idealisk på det sättet.
 

Hasselhoff1337

Active member
Ankan är en halvmeter nu, inga tecken på att gå i blom än och nu är den ca 8 veckor. Luktar inget att tala om heller.

Jag har börjat avhärda mina plantor och ankan tål kyla betydligt bättre än tomat och chili. Hade den ut i ca 5 grader och kallt regn utan att den blev det minsta hängig, medans tomaterna behövde tas in betydligt tidigare. Tänker att detta innbär att den kan vara bra att odla utomhus och den är helt omöjlig att känna igen som gräs. Idealisk på det sättet.
Intressant! 8 veckor och ingen blom… var det auton du köpte?

Btw svarar på denna fast i 2023 tråden så kan vi fortsätta konvon där :).
 

ingealls

Active member
Någon som har erfarenhet av att flytta plantor med gott resultat? Tre av mina råkade hamna alldeles för nära en nytrampad stig och var tvungen att flytta på dessa. Tyvärr var det första omgången och de som kommit längst i utvecklingen men hellre det än att någon hittar dem (och börjar leta vidare). Antar att det kanske stannar upp ett tag pga stress men annars borde det väl inte vara något större problem?
Jag grävde upp två st som hamnade fel av konstig anledning. Planterade om dem i varsin spann och nu ser jag ingen skillnad på vilka två det var om man jämför med alla andra. Men jag va väldans försiktig. Dem var runt 30 cm när jag flyttade dem så va relativt tidigt skede
 
Top