What's new

2021 Outdoor Grow

Chemimbalance

Well-known member
Chemimbalance Ok cool, ska se om jag får tummen ur och lyckas fixa det. Vad odlade du för några autos?

Diesel ryder som jag fick som freebies och Super lemon haze auto. De fick ganska lite kärlek och omsorg, därav den blygsamma skörden. Det primära målet var egentligen att göra frön på SLH:en till nästa år. Jag kommer troligen korsa de plantorna med Zamaldelica auto nästa säsong.
 

Chemimbalance

Well-known member
Chemimbalance Nice, vad jobbar du på för breddgrad? Jag befinner mig långt upp i landet...

~55° så ganska lång säsong för min del.

Kollade till min ståtliga Ulduz idag och den står fan strong!! Jag tog 4-5 grenar och klippte lite löv som börjat gulna för att släppa in lite luft och för att det var några små fläckar där budsen hade börjat bli lite bruna vilket hade lett till mögel inom några dagar. Väldigt unik doft har den! Jag är väldigt glad att jag korsade den med PT inför nästa säsong!
 

Attachments

  • photo2080445.jpg
    photo2080445.jpg
    103.1 KB · Views: 108
  • photo2080446.jpg
    photo2080446.jpg
    78.5 KB · Views: 113

Swedish fika

Active member
~55° så ganska lång säsong för min del.

Kollade till min ståtliga Ulduz idag och den står fan strong!! Jag tog 4-5 grenar och klippte lite löv som börjat gulna för att släppa in lite luft och för att det var några små fläckar där budsen hade börjat bli lite bruna vilket hade lett till mögel inom några dagar. Väldigt unik doft har den! Jag är väldigt glad att jag korsade den med PT inför nästa säsong!
Riktigt ståtlig😍
 

Chemimbalance

Well-known member
Direkt man går in här och ser lite bilder blir man så jäkla sugen på SOMMAR igen!!!

Jag ser också fram mot nästa säsong men fan vad trött man är på att trimma! Det tar kål på mig. Är det någon som har tips på hur man kan göra det smidigare?
 

Lambs Bread

Active member
Chemimbalance jag vet inte hur mkt du har odlat/skördat men jag har tagit det pö om pö och grovtrimmat ganska mkt på plats innan jag tagit hem det. Det har underlättat för mig iaf. Förra året skördade jag allt samtidigt och det tog sin tid... i år spred jag ut det så det var inte så jobbigt el tidskrävande för den delen. Hur många plantor hade du ute? Tänkte köra dubbelt upp nästa år men har nog så att jag klarar mig fram tills dess så its all Good.
 

Parameter

Well-known member
Jag ser också fram mot nästa säsong men fan vad trött man är på att trimma! Det tar kål på mig. Är det någon som har tips på hur man kan göra det smidigare?

Trimma inte lika noggrant! Det är det där pillandet som tar tid. Jag rensar bara sugar leaves och trimmar det värsta. Tog mig typ 4-5h att trimma runt 1kg torrt. Jag antar att du inte säljer och då behöver inte budsen vara super trimmade. Finns ju iof värdelöst gräs på gatan som inte heller är trimmat ordentligt…

Finns också en sån där boll som man vevar med och så trimmar den. Men en sån kostar mellan 1000-2000kr plus frakt.
 

Lambs Bread

Active member
Jag har läst lite olika om de billigare trim-maskinerna. Det verkar gå en del till spillo men det beror väl så klart på hur mkt man skördar. Delar man upp det så är det inte hela världen som sagt. Ganska mysigt att sitta och trimma medan man dricker något glas tycker jag.
 

Chemimbalance

Well-known member
Chemimbalance jag vet inte hur mkt du har odlat/skördat men jag har tagit det pö om pö och grovtrimmat ganska mkt på plats innan jag tagit hem det. Det har underlättat för mig iaf. Förra året skördade jag allt samtidigt och det tog sin tid... i år spred jag ut det så det var inte så jobbigt el tidskrävande för den delen. Hur många plantor hade du ute? Tänkte köra dubbelt upp nästa år men har nog så att jag klarar mig fram tills dess så its all Good.

Det handlar bara om 4 plantor + några autos så det är verkligen inga mängder. Om det blir mer nästa år anställer jag nog några polare och låter de behålla en del av det de trimmar.

Jag är lite tvångig så att inte trimma dom ordentligt är inget alternativ tyvärr Parameter.

Affordable trimmaskiner har jag inte hört något gott om men om någon har bra erfarenhet av en specifik modell tar jag gärna tips. Tills dess blir det nog inköp av lite nya bra saxar och inhyrd arbetskraft ;)
 

Swedish fika

Active member
Det handlar bara om 4 plantor + några autos så det är verkligen inga mängder. Om det blir mer nästa år anställer jag nog några polare och låter de behålla en del av det de trimmar.

Jag är lite tvångig så att inte trimma dom ordentligt är inget alternativ tyvärr Parameter.

Affordable trimmaskiner har jag inte hört något gott om men om någon har bra erfarenhet av en specifik modell tar jag gärna tips. Tills dess blir det nog inköp av lite nya bra saxar och inhyrd arbetskraft ;)

Låter klockrent med inhyrd personal 😜 se bara till så dom är lika noggranna som du riktigt schyst trimmat 👍 du borde testa att odla royaldane grym strain
 

Parameter

Well-known member
Det handlar bara om 4 plantor + några autos så det är verkligen inga mängder. Om det blir mer nästa år anställer jag nog några polare och låter de behålla en del av det de trimmar.

Jag är lite tvångig så att inte trimma dom ordentligt är inget alternativ tyvärr Parameter.

Affordable trimmaskiner har jag inte hört något gott om men om någon har bra erfarenhet av en specifik modell tar jag gärna tips. Tills dess blir det nog inköp av lite nya bra saxar och inhyrd arbetskraft ;)
Hyr inte in en kotte. Gör allt sj. Jag litar inte på en människa när det kommer till sånna här saker och det ska du inte heller göra. Bara massa onödig risker. Du såg ju vad som hände me han killen på andra forumet.
Rätt va de e så står dom där med dragna vapen och så har man en volta att se fram emot. Neeeej, den här guerrilla odlaren är Rambo.
 

Chemimbalance

Well-known member
Hyr inte in en kotte. Gör allt sj. Jag litar inte på en människa när det kommer till sånna här saker och det ska du inte heller göra. Bara massa onödig risker. Du såg ju vad som hände me han killen på andra forumet.
Rätt va de e så står dom där med dragna vapen och så har man en volta att se fram emot. Neeeej, den här guerrilla odlaren är Rambo.

Jag håller egentligen med dig men jag har några stabila gubbar i min närhet varav en jag har odlat med tidigare. Min spot och mission förblir hemlig, men lite trimmhjälp vågar jag ta in. Men ja, jag såg vad som hände med T. Riktigt trisst...
 

TommyTok

Active member
Har precis sett klart Operation Cannabis på Viaplay. Satan vilken grow op dom hade. Läskigt stort alltså.
Stora pengar i en sån operation.
 

northstate123

Active member
~55° så ganska lång säsong för min del.

Kollade till min ståtliga Ulduz idag och den står fan strong!! Jag tog 4-5 grenar och klippte lite löv som börjat gulna för att släppa in lite luft och för att det var några små fläckar där budsen hade börjat bli lite bruna vilket hade lett till mögel inom några dagar. Väldigt unik doft har den! Jag är väldigt glad att jag korsade den med PT inför nästa säsong!

Very good work 👍
 
Top