What's new

110w kompaktlysstofrørskommode

Xhashish

Active member
Veteran
Super flot :) glæder mig meget til at se hvordan de udvikler sig (=
som tidligere nævnt fedt setup :yes:
 

Glaus

Member
Igen er det søndag, og efter en weekend med julefrokost tid til en opdatering :coffee:

Endnu en gang; tak for al den opmærksomhed alle sammen :thank you:


Vi befinder os nu på dag 29, starten af 4. uge i blomstringen. Alt forløber uden de store problemer, og damerne bliver dejligere dag for dag :yummy:

picture.php

Skab dag 29

Dog har jeg stadigvæk lidt ballade med min RH, der er for høj efter min smag, 60%. Har prøvet med et vindue på klem, men det resulterer i temperature omkring 14 grader, når lyset er slukket. Må i byggemarked efter det affugtnings salt som Superpedro foreslog - tak.


Begge piger var en tur hos frisøren i starten af ugen, og begge har så mange toppe, at jeg går i stå når jeg prøver at tælle - er heller ikke matematisk :D

Purple Bud - dag 24


Fruit Spirit - dag 24



Slutningsvis får I et par friskmalede billeder fra dag 29 :artist:

Purple Bud ...
picture.php


picture.php


.. Fruit Spirit
picture.php


picture.php



.. God søndag :kos:
 
L

lalandia

Der er nu noget dejligt over disse microgrows...Flot arbejde

Grow in peace
 
Det er alligevel godt klaret, er vildt imponeret over hvad du kan få ud af dem med det plads og lys du har. :D

Glæder mig til at se dem i sen blomst. ;)
 

Glaus

Member
Ville også ønske, at jeg kunne afsætte et helt værelse til dem. Men man må jo arbejde under de forhold man er givet :)
 

Garuda

Member
Veteran
Looking great Glaus, glad to see another 2x55W PL-L thread, i think its amazing what you get using only those two :).
I'm in, although its only for the pics since I don't speak danish (but it reads nice with those creative characters ;) ) :D

Greetz,
Garuda.
 

Ludo

Member
ja........hvis man skal ha en kommode ville det da ik være skidt at få en som din.....hehe....smukt arbejde og flotte planter du dyrker i sokkeskuffen...!!! 10 tommelfingre op herfra.......:good: og en sjat go karma....!!!
 

Spotten

Member
Rigtigt flot grow Claus! :)

Har lige et pr spørgsmål!

Når du skriver "supercropping" går jeg ud fra du mener LST (Low Stress Training) som går ud på man holder de høje skud nede så de andre kan få lov at komme til så at sige?

Så vidt jeg har orienteret mig, er supercropping der hvor man klemmer under skuddet for at gøre stammen tykkere så den kan fodre skuddet bedre?

Måske JEG har misforstået guiden der ligger herinde hvad dette angår:

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=115377

Disse rør du bruger, hvor købes de henne? :) (Lyset)

Synes de ligner utroligt meget monstercrops eller bonzai, det skulle vel ikke være tilfældet? :)

Eller er det måske frøplanter?

Jeg har selv haft problemer med både varme og hydro-værdi (RH) i mit forrige grow, for varmt og for tørt i blomst og vegge så jeg har investeret i en "humidifier" som nu sørger for der er ca 75% i veggen og ca 40-50% i blomsten, så må vi se om det giver lidt bedre resultater end forrige grow.

Glæder mig til at se hvad høsten bringer dig!

EDIT: Lod mærke til der i denne tråd bliver anbefalet at PUSTE luft IND i kulfilteret, hvilket ikke giver mening for mig, men måske det bare er mig, men jeg mener da bestemt et kulfilter er beregnet til at blive suget i, og ikke pustet?! Luften skal jo igennem kulfilteret for at blive renset, men det er måske fordi det er placeret udenfor rummet der groes i, i dette tilfælde kommodeskuffen! :D Hvis dette er for at få RH (hygro-værdien) ned, så vil jeg da også selv anbefale en form for affugtning, du kan få nogle billige blæsere med thermostat i der begynder at køre kun når der er for fugtigt, og når den så når rette værdi, stopper igen, så slipper man også for ALT for megen larm! :)
 

Glaus

Member
Hej Spotten :tiphat:
Tak for ros. Jeg har høstet disse planter og resultatet blev 60-70g dejlig røg.Du kan finde billeder i det andet link i min signatur.

Lige et par opklarende:

Med hensyn til supercropping og LST brugte jeg en blanding, hvor jeg både klemmede stammerne og bøjede skud - så måske den korrekte term ville være superLST :smoke:
Planten under Scrog var groet fra frø, og den anden var en stikling jeg holdt nede med et net monteret oven på potten.
I mit nye grow scrogger jeg en monstercrop-klon :bandit:

Sådan en humidifier er en fed gadget til et gro rum, men jeg tvivler på at jeg kunne klemme den ind i kommoden ;) Tillykke med den. Glæder mig til at se den gøre sin ting i dit telt.

Mit lys har jeg fundet hos en eller anden dansk el-forhandler på nettet.

EDIT: Lod mærke til der i denne tråd bliver anbefalet at PUSTE luft IND i kulfilteret, hvilket ikke giver mening for mig, men måske det bare er mig, men jeg mener da bestemt et kulfilter er beregnet til at blive suget i, og ikke pustet?! Luften skal jo igennem kulfilteret for at blive renset, men det er måske fordi det er placeret udenfor rummet der groes i, i dette tilfælde kommodeskuffen!
- Det er rigtigt at det bedste resultat opnås ved at "trække" den dejlige duft gennem kulfilteret. Men da jeg har planer om at lave en kommode2.0, hvor luften suges igennem filteret, har jeg ikke gjort andet end at sætte et slags forfilter foran, for at holde støv og skidt ude af filteret.

Grøn weekend :smoke:
 

Spotten

Member
Hej Spotten :tiphat:
Tak for ros. Jeg har høstet disse planter og resultatet blev 60-70g dejlig røg.Du kan finde billeder i det andet link i min signatur.

Lige et par opklarende:

Med hensyn til supercropping og LST brugte jeg en blanding, hvor jeg både klemmede stammerne og bøjede skud - så måske den korrekte term ville være superLST :smoke:
Planten under Scrog var groet fra frø, og den anden var en stikling jeg holdt nede med et net monteret oven på potten.
I mit nye grow scrogger jeg en monstercrop-klon :bandit:

Sådan en humidifier er en fed gadget til et gro rum, men jeg tvivler på at jeg kunne klemme den ind i kommoden ;) Tillykke med den. Glæder mig til at se den gøre sin ting i dit telt.

Mit lys har jeg fundet hos en eller anden dansk el-forhandler på nettet.


- Det er rigtigt at det bedste resultat opnås ved at "trække" den dejlige duft gennem kulfilteret. Men da jeg har planer om at lave en kommode2.0, hvor luften suges igennem filteret, har jeg ikke gjort andet end at sætte et slags forfilter foran, for at holde støv og skidt ude af filteret.

Grøn weekend :smoke:

Hey Claus! :)

Jamen det var så lidt og i lige måde! :D

60-70 gram?! Det er da rimelig meget! :jump:

Det ligner ikke meget de 2 små planter altså i forhold til mine lidt større, havde aldrig troede du kunne presse så meget hash ud af disse? :)

Hvilken metoder bruger du til dette om man må spørge? Det står måske beskrevet i det andet link du omtaler? Har nemlig ikke kigget / klikket endnu, men vil da lige gøre det! :D

Aha, så fik vi det afklaret! :) Tænkte godt det var lidt ala det jeg selv har gjort, nemlig en blanding af supercropping, LST og HST (Heavy/High-Stress-Training) :D Kært barn, mange navne! :)

Det ser ikke ud til du har brug for nogen "af-fguter/be-fugter", men du kan få dem meget mindre end den model jeg har så vidt jeg ved, mener du kan montere en i et hul i din gro-kasse/skuffe, som så kun fylder det omfang på størrelsen, hvis du forstår? Ligesom en badeværelsesblæser :)

Mener bestemt jeg har set nogle der kan justere RH (rum-fugtigheden) automatisk via indstilninger på apparatet, igen, kært barn mange navne! :D

Jeg tænkte bare det lød forkert, kunne være nogen havde misforstået noget ang. dette filter, så derfor jeg lige blandede mig! :D Jeg har nemlig selv altid troet det skulle stå udenfor ens telt dette filter og så trække frisk luft ind i teltet, men det giver ikke ret meget mening hvis man vil fjerne denne dejlige duft i ens grow, som man jo bliver nød til hvis man ikke skal genere sine naboer! :D

Mange tak og i lige måde! :)
 

Latest posts

Latest posts

Top