What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Soilmix for guerilla grow!

Hey guys! I have hard time founding what kind of soil mix I should use for an outdoor guerilla grow, I have been reading a lot and it only get me more confusing...

Im thinking of these 3 mixes, is they good enough? Will they take me all the way from seedlings to harrvest with only water? Please take a look at them and tell me what you think. If you got better mixes for my situation please tell me.

Mix 1: 25% leca, 50% soil from the growing spot and 25% cow or chicken mansure.
Mix 2: 20% leca, 20% soil from the growing spot and 60% compost soil.
Mix 3: 50 Hasselfors E-Jord and 50% soil from the growing spot.


What I mean with "soil from the growing spot" is that Im going take soil from the place that Im going to plant the seedling in and mix it with the rest of the ingredients. Im going to use a brand that we in Sweden call for Hasselfors, its a really top quality brand here in Sweden!

Cow mansure
Chicken mansure
E-Jord

Cow Mansure:
Assay values CAT, mg / l (milligram/liter):
Nitrogen (NO 3 -N + NH 4 -N): 170
Phosphorus (P): 220
Potassium (K): 480
Kalsium (Ca): 300
Magnesium (Mg): 160
Svovel (S): 260
Boron (B): 0.5
Kobber (Cu): 0.7
Iron (Fe): 42
Manganese (Mn): 20
Molybdenum (Mo): 0.2
Sink (Zn): 10

Chicken Mansure:
Nutritional total content (weight%):
Nitrogen
Total N: 4.0%
NO 3 -N + NH4-N 0.4%
Water-soluble N: 1.4%
Phosphorus (P): 1.2%
Citratlösligt P: 0.8%
Potassium (K): 2.3%
Water soluble: K2,3%
Calcium (Ca): 2.0%
Magnesium (Mg): 0.5%
Iron (Fe): 0.1%

Ammonium Soluble nutrients (g / 100 g of manure):
Phosphorus (P Al): 1.1
Potassium (K-Al): 2.3
Magnesium (Mg-Al): 0.4
Calcium (Ca-Al): 1.5


I cant found what it is in E-Jord but its soil for vegtiables that need a lot of nutes.
 

stoned-trout

if it smells like fish
Veteran
watch out for hot chicken shit...cow manure is never too hot really..i always recommend some kind of compost or manure....unless your gonna hit em with chems then go for mix 3
 
Hi again and thanks for the tips! I think Im going for this mix: 50 Hasselfors E-Jord and 45% soil from the growing spot and 5% chicken mansure. Im not going to use any chems. What you think?
 

Justinsane

Member
Hi again and thanks for the tips! I think Im going for this mix: 50 Hasselfors E-Jord and 45% soil from the growing spot and 5% chicken mansure. Im not going to use any chems. What you think?

Jag lovar dig till 100% att du får ett bättre resultat med guanokalong jorden jag länkade till. Större skörd med bättre smak.
J
 
Den är billigar om du har möjlighet att besöka deras butik i Stockholm dock :)

Vart håller du hus?

J

Jo jag har möjlighet att åka till stockholm, om det kostar mer än 150kr/påsen så är det inte värt för min. För jag ska ha omkring 20-25 påsar då.
 

Justinsane

Member
Jo jag har möjlighet att åka till stockholm, om det kostar mer än 150kr/påsen så är det inte värt för min. För jag ska ha omkring 20-25 påsar då.

Jag kan skicka ett mail till dom och kolla om mängdrabatt, dom är väldigt bra att ha och göra med och jag har handlat där ganska mycket så det kanske går att lösa;)

Jag har själv använt denna jord under 3-4 år och är supernöjd med den.

edit: Försökte skicka ett PM till dig men det gick ej, in och fixa dina inställningar så vi kan snacka lite privat...
 
Last edited:
Jag kan skicka ett mail till dom och kolla om mängdrabatt, dom är väldigt bra att ha och göra med och jag har handlat där ganska mycket så det kanske går att lösa;)

Jag har själv använt denna jord under 3-4 år och är supernöjd med den.

edit: Försökte skicka ett PM till dig men det gick ej, in och fixa dina inställningar så vi kan snacka lite privat...

Vart ska jag ändra i inställningarna? Jag hittar inte hehe... :woohoo:
 

Justinsane

Member
Vart ska jag ändra i inställningarna? Jag hittar inte hehe... :woohoo:

Klicka först på ditt namn längst upp till höger, då kommer du in på din "hemsida" här, klicka sedan på customize profile, det står i ganska liten text snett neråt höger under "thread title search" sen går du in på "edit options" som finns i listan till vänster, där finns inställning för privat messages. Kolla där så borde det lösa sig. Pröva annars att skicka ett PM till mig så kanske jag kan svara på det.

Har nyheter om pris på jorden nu också men det tar vi sen,

J
 
Klicka först på ditt namn längst upp till höger, då kommer du in på din "hemsida" här, klicka sedan på customize profile, det står i ganska liten text snett neråt höger under "thread title search" sen går du in på "edit options" som finns i listan till vänster, där finns inställning för privat messages. Kolla där så borde det lösa sig. Pröva annars att skicka ett PM till mig så kanske jag kan svara på det.

Har nyheter om pris på jorden nu också men det tar vi sen,

J

Testa skicka nu. Jag vet faktiskt inte ens hur man skickar pm... Det ett väldigt oanvändvänligt sida
 

Justinsane

Member
Testa skicka nu. Jag vet faktiskt inte ens hur man skickar pm... Det ett väldigt oanvändvänligt sida

Hehe, jag vet...denna sidan är ej helt lätt att få koll på...

Men jag kan fortfarande ej skicka PM till dig...vet ej om du måste uppfylla vissa krav som antal posts eller liknande.... men genom att klicka på mitt namn till vänster om denna post så kommer det upp en liten lista och där ska det finnas "send private message" pröva det... annars får du min hotmail så kör vi på den vägen... tjoo
 

Team Microbe

Active member
Veteran
Typically you want 1 part compost/manure - 1 part peat moss/native soil - 1 part aeration of any kind. This creates balance in a water only mix and will give you the most success from what I've learned.

So what I like to do is mix perlite or rice hulls in with good native soil, then add compost and finally a nutrient kit so I only have to feed with water all season. If the spot has bad soil I'll haul in peat moss bales and use those instead.
 

Latest posts

Latest posts

Top