What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

NY DANSKER? SIG HEJ HER!

Ganjabizz

New member
Pænt godda

Pænt godda

Hej der vil lige hilse på. Havde mit første udegrow i år, og har lige høstet de sidste fra drivhuset. To medical, painkiller og medical mass, og en sativa, aces nepaljam. De blev godt nok store, så jeg måtte Lst dem for at få plads. Men hvor blev de flotte, så nu hænger de til tørring, kan næsten ikke vente til de skal cures.
Fint forum her
 

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Velkommen Ganjabizz :tiphat:
Er vi så heldige at du har nogle billeder, du vil dele? :woohoo:

ICMag er et meget fint forum.
P.t. ligger den danske sektion dog lidt stille.
Men det kan medlemmerne jo bare lave om på :laughing:

Snyd ikke dig selv for at surfe rundt på de engelske sider.
Du finder oceaner af viden og erfaringer om og med cannabis :dance013:

P :smoke:
 

Ganjabizz

New member
Hej Paddi og tak for velkomsten. Ja der er godt nok meget, man kan lære her. Har været igang med at læse nogle spændende treads om revival of the ultimative sativa og jagten på tripweed ...spændende læsning.
Ja du har ret der er ikke så mange på dette forum, men det kan jo ændre sig. Har på fornemmelsen, at homegrown weed vil blive meget mere i dk de næste år.
Havde 9 forskellige autos i potter udendørs det gav fra 6 gram - +45 gram. Lavde den fejl at ompotte et par gange. Det kan autos slet ikke klare, men så fik jeg lært det. Næste år vil jeg så i en 20 ltr potte og lade dem blive der. Var også overivrig med gødning, det var endnu en læring.
I drivhuset havde jeg til gengæld flottere planter. Det var også photos, som er mere tilgivende over for fejl.
Her et par billeder:
https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=57708&pictureid=1348741
nepalijam fra ace
https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=57708&pictureid=1348740
ukendt sativa fra bonusfrø
https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=57708&pictureid=1348739
Little Dwarf (auto fra Zambeza)
 

Therealzemi

Active member
Hejsa og velkommen til. Jeg er selv relativ ny her :)

Og er helt enig med Paddi. Denne side er ganske enkelt genial. Der er SÅ meget information at finde. Og det er uanset hvilken grow stil man sværger til :)
Fine planter i dit drivhus. Og tror du har ret i din påstand omkring homegrow. Og det kan kun være positivt :)
 

Ganjabizz

New member
Tak for ordene 😊 ja det var jo mit første grow. Gik efter både medicinske og mere trippy planter. Den mest spændende jeg har, er stadig i drivhus. Det er en sativa fra et bonusfrø, jeg fik, da jeg købte svampe på nettet. Fik en pose med ti frø, ingen oplysning om hvad for sort det er fra. Såede et frø i marts som var i veg til oktober udendørs. Endelig kom der så blomster men jeg tror, at den tidligst er færdig til jul😂 den ser rigtig pæn ud
Har I haft et godt haveår?
 

Therealzemi

Active member
Så er du heldig, med det varmeste efterår i mands minde. Ellers kan det vel godt være kostbart at holde frostfri... Eller hvad? Har ikke selv erfaring med drivhuse :)

Jeg har ikke haft en have i over 10 år. Så kan desværre ikke byde ind der. 2014 har ellers været genialt cannabis vejr :D
 

Ganjabizz

New member
Du har helt sikkert ret, et drivhus kan sikkert være ret dyrt på denne årstid. Men mit er kun 5 kvm så jeg har en lille varmeblæser til at holde temperaturen på 18 gr. Har ikke set forbruget endnu, men det er sikkert ikke så slemt. (Egentlig skulle sæsonen være forbi nu, men min ukendte sativa er slet ikke færdig med at blomstre)
Men hvis du har indendørsgrow, så er der vel et ret højt elforbrug også?
Vil lige spørge dig ...du skriver et andet sted, at du har bipolar...hvad er det? Og endnu et spørgsmål...hvilke sorter har du fundet, der hjælper der?
 

Therealzemi

Active member
Bipolar er det man kaldte Mani depressiv i gamle dage. Der findes groft set 2 typer. Bipolar 1 og 2. Bipolar 1 har primært maniske problemer, og Bipolar 2 primært depressive problemer. Både 1 og 2 har begge dele. Bare forskelligt "fordelt".

Min jagt på de rigtige strains er først lige startet. Har ikke groet noget som helst i mange år. Og sidst jeg gjorde var det mildt sagt useriøst. Det jeg gjorde, var at læse om det. Og selv om der er mange gode strains, så ser det ud til er der er en generel enighed om, at hybrider med 75% Sativa og 25% Indica, er det der virker bedst, på netop denne sygdom. Til de mere extreme udsving til den ene eller anden side, så vil de rene sorter være en kende bedre. Jeg har valgt Skunk XL. Mest fordi den skulle være "nem" at dyrke, og har god resistens mod diverse plantesygdomme.

Jeg tog for et års tid siden en MEGET bevidst og velovervejet beslutning. Jeg var i DEN grad plaget af bivirkninger fra alle de kemikalier lægerne fyldte i mig. Jeg har nu droppet næsten alt mit konventionelle medicin til fordel for et kontrolleret cannabis forbrug. Og jeg har ikke været sundere og mere stabil i adskillige år :)

Jeg nærmer mig som sagt høst for mit første grow. Og skal med glæde dele erfaringen når denne er i hus :)

Med hensyn til elpris, så vil jeg skyde på at mit setup koster omkring 500/mdr..... Give or take. Det er med en 600watt pære, og diverse ventilation. Det er uden at have regnet præcist på det. Bare lidt hurtig hovedregning :)
 

Ganjabizz

New member
Wow det er godt nok flot, det du har gang i. Respekt for det.
Har lige høstet en strain med samme 75:25 ratio. Den hedder painkiller, og er fra royal queen seeds. En hurtig tørring og prøverygning gav en meget behagelig oplevelse af at være i stor ro og harmoni med omgivelserne. Det holdt faktisk en stor del af dagen. Ingen af de ret skæve ting, som jeg somme tider oplever med at få en tanke, som jeg ikke kan huske øjeblikket efter😊 men en fin og langvarig "high". Sådan en mere empatisk high.
Thc /cbd forholdet skulle være 10%-11%
Du har ret i at dit strømforbrug ikke er slem stort.
 

ICECOLDGOLD

New member
Ny dansker! :)

Ny dansker! :)

Endelig fik jeg mig taget sammen til at få fixet en bruger, så ville da lige sige pænt goddag allesammen! :)

Kan da starte med at skrive lidt om min gartnerkarriere:

Jeg er ved at have dyrket i en del år nu og har eferhånden fundet ud af, at i mit tilfælde er "Less is more" vejen frem! Jo mindre nuslen og puslen stress osv, timere der fucker op, skift af potter osv jo større yield.

Jeg kører med 2 telte ( 120x120+100x100) og så har jeg lidt kloner under T5 rør.
Af mediums/systemer har jeg prøvet ALT muligt ; Jord,Coco,leca,DWC,RDWC og sidst men ikke mindst et hjemmebrygget Topfeed/drip system uden medium hvor rødderne hænger frit i luften, men får så tæsket dejligt boblende vand på sig 24/7. Med dette system har jeg nu endelig ramt over de 1g pr watt:dance013: Under 1 600w HPS..

GROWS/STRAINS;
Jeg var på et tidspunkt for alvor ramt af den såkaldte "Frøfeber" -Og har købt ALT hvad jeg syntes lød fantastisk, indtil jeg måtte indse at jeg aldrig fik dyrket alle de frø hehe. Tror med alle freebies der følger med har jeg 100+ forskellige strains liggnede. Sig til hvis nogen ønsker liste!
Den senere tid har jeg mere fokuseret på at finde den perfekte pheno af min seneste kærlighed; Moonshine Haze fra Rare Dankness!
Men af gennenførte grows kan nævnes:

Herijuana - ******s seeds/Jord
Mazar - Dutch passion/Jord
Bubba Kush - HSO/Coco
Kosher Kush - Reserva Privada/DWC
Kandy Kush - DNA Genetics/RDWC
Pineapple Express - G13 Labs/Jord
GTH#1 - Rare Dankness/Topfeed
Moonshine Haze - Rare Dankness/Topfeed - Fantastisk sativa!

Mht til billeder af de forskellige grow har jeg altid været lidt parnoid Men jeg har da 1 fra mit lille udendørsprojekt.

2 MSH damer der går amok!


ruz7pk.jpg


Den seneste tid er min nye hobby blevet Ice wax hash(Bubble hash)
Og jeg har arbejdet en del på at forbedre mine færdigheder.
Og har efterhånden fundet opskriften på Fullmelt! dvs smelter fuldstændigt og efterlader meget lidt aske.
Er helt vild med tanken om at man med filtreret vand og is kan lave noget som kan ramme 50-70%THC(Mit er dog ikke testet)Det er på højde med BHO/Olie, hvis ikke højere! Efter min mening slår Fullmelt Hash til enhver tid BHO, Ihvertfald på smagen.

Et lille billede fra mit seneste batch:

FKFuxZ.jpg


Moonshine Haze Ice wax hash (73)(ICECOLDGOLD)

og et af et par blomster



g6LUyn.jpg


Nå men det var lige lidt om mig, håber at kunne bidrage med den ydmyge viden jeg har skrabet til mig. Og måske få lidt netværk her i dk. Men ihvertfald pænt goddag herfra.


Er altid på jagt efter nye cuts. Nogen der ved om GG#4 er i dk?
 

Ganjabizz

New member
Wow det er godt nok flot! Og velkommen til
Kender godt det at få frøfeber😀 har allerede købt så mange til næste år, at det bliver svært at få plads i haven.
Din vandhash er virkelig imponerende, hvordan gør du? Har selv flere poser blade, som jeg kunne tænke mig at forarbejde snart.
 

ICECOLDGOLD

New member
Mange tak :)

Jamen først og fremmest handler det om start materialet. Jo bedre trim/popcorn, jo bedre slutprodukt!

Det næste er temperaturen, alt skal være så koldt som muligt.

For at ramme fullmelt stadiet agitere jeg ikke særlig lang tid. max 5min. Dette resultere i et MEGET lille afkast, 2-5% nogen gange mindre på første tur. Men resultatet bliver altid fuldstændigt lækkert blond hash som jeg deler op og lader tørrer så det nærmest ligner rav. ICECOLDGOLD!

Jeg kører selvfølgelig resten videre i vand/is mixen og laver en mix af de forskellige kvaliteter. Dette bliver en rigtig god skunkryger, men dog ikke fullmelt da bladmaterialet er blevet for højt. Det bobler og indeholder masser olier, men det forsvinder ikke når man varmer det op.

Så hvis du vil kører for udbytte, vil jeg foreslå dig BHO lidt farligt, men udbyttet er noget højere!

Mit Fullmelt hash er lavet med krav om kvalitet på duft,smag og effekt og ikke på udbytte. Som sagt holder et halvt g af dette et godt stykke tid.

Lige et par billeder mere af mine sager.

73micron
7wR5dl.jpg



25+73micron
http://imageshack.com/a/img538/2745/I0MZAd.jpg
 

THCGrow

Member
Det er simpelthen så fedt at se at der bliver skrevet mere og mere her på den danske del af sitet! Jeg er selv meget ny her inde, men er her for at blive! :)

Jeg har længtes efter at læse nogle nye tråde om grows, så håber at i vil lave en tråd om jeres grow og setup osv.. :)

Mange gange velkommen :)
 

Ganjabizz

New member
Hej Ice det ser flot ud, det du viser der. Det er rigtigtig inspirerende. Har fået lyst til at prøve det, når mine trimblade snart er tørre. Bho sal jeg også afprøve, men det her ser fristende ud. Tak for tippet med at lave første og bedste kvalitet efter 5 min. omrøring. Det giver fin mening. Har abejdet med olie fra alk. udtræk, som jeg laver kapsler af. Det er ret godt, hvis det skal bruges medicinsk. For a kunne ramme en god dosering blander jeg olien med pulveriseret ginsing-rod, så kan jeg nemmere undgå, at det bliver for stærkt. Det er lidt af problemet med edibles, når virkningen først indfinder sig efter halvanden time😊
Især svært hvis man vil lave medicin til venner og bekendte, og de ikke kan lide a blive skæve😱
Dit bubblehash ser også noget mere lækkert ud at ryge end olien, som jeg synes er for tjæreagtig.
 

Ganjabizz

New member
Glemte at sige, at jeg ruller de findelte blomster ind i olien og former dem til en thaistick. De slår hårdt nok igennem, men smager ikke så godt som blomsterne alene.
 

ICECOLDGOLD

New member
THCGrow:
Mange tak! :) Ja sq! lad os få lidt mere gang i den danske site! Men husk på de folk som har seriøse grows, ALDRIG ku finde på at tage chancen med at uploade det. Hvorfor sku de hvis alt går som det skal? ;) I DK løber man en risiko ved at lige skulle "blære" sig på nettet ;)
Jeg var da selv tilbageholdene med billeder, men tør godt da jeg ikke dyrker i en størrelse der har betydning, eller gir fængsel.

Ganjabizz:
Fedt du laver kapsler!!! De blir også mere og mere populære hos patienter som ikke ønsker at blive skæve..
Hvis jeg skulle lave kapsler ville jeg nok finde en strain med høj CBD1 og meget lidt THC. Ved godt det er en smule svært i DK da man ikke lige kan få labtestet sit gear. Men en kapsel med 2:1 ratio cbd til thc eller mindre vil være optimalt til disse patienter.. Jeg har et par frø (CBD Shark shock) som skulle være 2:1 ratio men man kan jo aldrig vide hvad det ender ud med ;) Man skal nok finde en klon.

TIP: Hvis dit trim er tørt så HUSK!! for guds skyld at lade det "bløde op"/ suge vand og expandere inden du mixer. Ellers ender du med en gang grønt harsk hash! da tørt trim nemmere pulverisere end frisk frossen. Jeg fryser mit trim direkte fra blomsten, dette siges at give den bedste smag/duft, og jeg synes at det er nemmere at arbejde med. Til BHO skal det dog være tørt!

Haha kender godt det med lidt for stærke edibles. Lavede engang en omgang småkager som folk blev så ramt de brækkede sig og faldt i søvn. Ikke lige så fedt! hehe jeg syns nu de var gode :D
Bubble hash bliver også lidt tjære agtigt hvis det er lidt for "grønt", det skal være meget rent før det er en behagelig oplevelse syntes jeg.
Dyrker i? Hvilket set up hvis det er?
 

Ganjabizz

New member
Icecoldgold: ja det er lidt af en søgen, man skal ud på, for at finde strains til diverse formål. Har lige høstet 2 strains med ratio 1:1, så jeg har lidt at eksperimentere med nu. Men mon vi ikke vil få en masse nye strains at se næste år der har det 2:1 forhold, du nævner?
Jeg har prøvet at peppe terpenerne op ved at tilsætte f.eks. Rosmarinfrø til udtrækket. Det giver et højere pinene indhold. Terpener er ret flygtige, men jeg kom en hel pose rosmarinfrø i, og det var faktisk et godt resultat, der kom ud af det.
Tak for dit råd om at bladene skal være våde, før de omrøres. Det skal jeg huske😊 glæder mig til at komme igang
Ang. grow så foretrækker jeg selv udendørs, synes at planter skal være i skødet på moder jord. Drivhus er kun en nødløsning, og planterne bliver heller ikke helt så flotte. Det er fantastisk at se, hvordan cannabis kan præge hele haven. Så forhåbentlig bliver næste år et ligeså godt haveår ☺️ Indendørs grow har jeg ikke prøvet, har lidt forbehold der. Hænger lidt sammen med mine oplevelser med svampe. Svampe som i for mange generationer kun har været dyrket indendørs og ikke har være i et naturligt miljø, giver (hos mig) en utilfredsstillende oplevelse. Så jeg har sluppet mine kulturer ud i et udendørs bed, så de kan regenerere. Gad vide om cannabisplanter vil blive præget af for meget indendørsavl?😱
 

Ganjabizz

New member
HolyWater

HolyWater

Er der nogen af jer, som har hørt om et cannabis ekstrakt som hedder HolyWater? Eller som måske ved, hvordan man laver det?
 

Simon Seirup

New member
Hej allesammen, jeg er også en dansker der lige har opdaget dette forum, ser relativt aktivt ud så vil helt sikkert holde øje med boardet! :)

Hi Simon. Ingen reklamer....læs TOU
Paddi
 
Last edited by a moderator:

Latest posts

Latest posts

Top