What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Kysymyksiä

T

tuktuktok

Terve vaan kaikille. Elikkä hieno hampun kasvatus harrastus olisi tarkoitus aloittaa, joskin hyvin pienessä mittakaavassa. Alapuolella kasa tyhmiä kysymyksiä, mutta olisi loistavaa jos saisin vastauksen, etenkin kun suomenkielinenkin paikka löytyi.

1. Ovatko nuo netistä tilattavat siemen sivut luotettavia? Saanko tavaran ja onko riskiä jäädä kiinni? http://www.seedboutique.com/ tuota sivua olen lähinnä ajatellut.

2. En voi maksaa muuten kuin postitse, mutta melkein kaikki kaupat vaativat että posti lähetetään "registered, tai traceable" postilla, joka tietääkseni pitää mennä täyttämään postilaitokselle itse. En oikein haluaisi antaa postia jonka osoitteena on Seeds boutique tai jotain sellaista, luulen että aavistelisivat jotain.

3. Sitten vielä itse kasvista. Mikä olisi hyvä aloitus kasvi täydelliselle aloittelijalle. Helppo hoitoisuutta ja halpuutta tavoittelen, ei kalliimpi kuin n. 30 e. Itse haluaisin mielellään enemmän indica voittoisen kasvin. Haiseeko nämä hirvästi jos on vain yksi kasvi?

Kiitokset teille!
 
G

Guest

tuktuktok said:
Terve vaan kaikille. Elikkä hieno hampun kasvatus harrastus olisi tarkoitus aloittaa, joskin hyvin pienessä mittakaavassa. Alapuolella kasa tyhmiä kysymyksiä, mutta olisi loistavaa jos saisin vastauksen, etenkin kun suomenkielinenkin paikka löytyi.

1. Ovatko nuo netistä tilattavat siemen sivut luotettavia? Saanko tavaran ja onko riskiä jäädä kiinni? http://www.seedboutique.com/ tuota sivua olen lähinnä ajatellut.

Osa on, osa ei. Katso http://www.seedbankupdate.com/su.html
Seedboutiquesta saat tavaran ja kiinnijäämis riski on melkein olematon.. Ainakin vielä. Tiä sitte jos alkavat uusia lakeja valvomaankin :)
Raha kannattaa käärästä folioon tai ohueen pahviin, jottei läpivalaisussa näy eurot.

2. En voi maksaa muuten kuin postitse, mutta melkein kaikki kaupat vaativat että posti lähetetään "registered, tai traceable" postilla, joka tietääkseni pitää mennä täyttämään postilaitokselle itse. En oikein haluaisi antaa postia jonka osoitteena on Seeds boutique tai jotain sellaista, luulen että aavistelisivat jotain.

Se osoite eioo mikään seedboutique vaan joku erilainen, missä ei lue mitään mistään siemenistä. Kirjekuori postilaatikkoon toimii ihan kivasti, joskin rekisteröity posti on aina rekisteröity.

3. Sitten vielä itse kasvista. Mikä olisi hyvä aloitus kasvi täydelliselle aloittelijalle. Helppo hoitoisuutta ja halpuutta tavoittelen, ei kalliimpi kuin n. 30 e. Itse haluaisin mielellään enemmän indica voittoisen kasvin. Haiseeko nämä hirvästi jos on vain yksi kasvi?

Kiitokset teille!

Esim. Northern lightisista on hyvä aloittaa. Indikainen ja sietää kohtuu kovaa kohtelua.
IMO haju riippuu lajikkeesta, yksilöistä, kasvatusmetodeista, sun muista asioista.. Paha sanoo etukäteen. Oon ollu kämpässä missä on yks kasvi ja hajua pysty melkein syömään ja sitte taas oon ollu hirmuisessa hydropuutarhassa missä joutu oikein kasveja läträämään enneku sai funkkista nenään.. Saatto kyllä mennä nuhanki piikkiin, mut mistä sitä ikinä tietää :)

Onnea vaan harrastukselle :wave:
 

Latest posts

Latest posts

Top