What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Hjälp Snälla (näringsfrågor)

Jag köpte näringen från Nordic Grow och jag behöver hjälp av er.
När ska man använda dem olika näringarna, om någon kan lägga upp ett schema. Hur mycket och när jag ska använda de.
Använder Hasselfors Jord med Perlite.

Hesi PK 13/14, Terra Leavs (For the growth cycle), Terra Max (For the bloom cycle och ATA-XL vad används alla dem hära till ?


Här en bild på näringen:


TACK I FÖRHAND Rasta
 
Last edited:

passion

Member
nu är väl detta kanske lite väl sent men tex pk 1314 används senare i blom. tillsammans med terra max som du kan använda från första dagen i blom.
terra leavs används i vegg, tänk på att jorden innehåller näring så det räcker iallafall ett par tre veckor.
ata-xl vet jag inte riktigt, kan tänka mig att det är en näring som används sista 3-4 veckorna i blom, innan flushningen.
dosera hälften av vad som står på flaskorna till en början.....

som sagt, du har säkert redan kommit igång, men om inte annat kanske det kan vara hjälp till någon annan i framtiden.

ha de
 
vad är flushing ?

tack så mycket passion... men jag har ett schema för alla mina näringar.
här är dem jag har, förutom atazymy,root-c, ata-ciean

 

passion

Member
tjena.

perfekt med ett schema att följa - flush, jag menar vattna igenom plantan, kanske sista 2-3 vattningarna endast med ph korrigerat vatten, ingen näring.
mest för smaken.

ha de
 
Aha på bladens undersidor??? en fråga hur ofta ska jag vattna med näring? varannan gång jag vattnar ???? inte vattna och ge näring på samma tid
 

passion

Member
i ditt schema ser det ut som att du skall vattna med näring varje gång fram till sista veckcan, där är det ju en vattenkran som symbol på schemat. antar att den betyder flusch....när du fluschar så vattnar du igenom jorden. dvs vanlig vattning fast utan näring.
 
ja men de står sista veckan bara. men jag undrar nu när jag vattnar med näring ? först näring sen vanligt vatten, näring vanligt vatten ???
 
B

bonecarver_OG

prova en gang med näring i veckan - reten av gangerna med vatten bara.

använd 25% dos eller mindre och kolla hur de gar.
 
Top