What's new

Bestøvning af hun?

Dhor

Member
Hej gutter..

Tog min han plante ud fra skabet og stak ham i lidt vand for et par dage siden, han har nu smidt pollen på et A4 ark. Derfor har jeg nu en smule pollen som jeg vil bestøve mine 2 basic kush hunner med (kun nederste skud)

Men hvordan gør jeg det smartest.. Jeg ville helst have at planterne kunne blive stående i rummet. Men flyver pollenen MEGET rundt eller hvordan med det?

Har tænkt på at "børste" det på, eller tage det på fingrene og trykke blødt på de nederste skud.

På forhånd tak!

Peace
:rasta: :rasta:
 

Deus

Member
Hmm ja den havde jeg sku heller ikke lige tænkt på før...

Sluk ventilationen... Brug en pensel og pensel de skud du vil have bestøvet...
Men hvis man bruger en pose kan skudet jo ikke rigtigt ånde og der vil vel opstå stor fugtighed ved skudet? = mug eller ?
 

flashog

Member
jeg har hørt, at man skal sprøjte den del af planten man *ikke* vil have betævet med vand, det kan pollen åbenbart ikke tåle.
 
K

kallenavndk

<sprøjt med en forstøver der hvor du har penslet dit pollen på ...Vandet for det til at samle sig i kulmper og gør det tungt så det ikke flyver så meget rundt i rummet men lidt vil der altså altid flyve rundt, tror sku ikke vand skader pollen. ja eller en pose rundt om efter du har bestøvet ville vel egenligt også være smart
 
Last edited:

Dhor

Member
har klemt det på med lidt fugtigte fingre her i forgårs, har puttet køkkenrulle rundt om i 24 timer så skuddet ku få luft.. har det taget af i dag.. og hvis der dukker lidt frø op i de store buds går det nok, bare røgen stadig er god :)

vil huske den med vandet til en anden gang.

tak for alle jeres svar, og kalle, vi ses jo nok snart 8)

hygge
 
K

kallenavndk

Dhor said:
har klemt det på med lidt fugtigte fingre her i forgårs, har puttet køkkenrulle rundt om i 24 timer så skuddet ku få luft.. har det taget af i dag.. og hvis der dukker lidt frø op i de store buds går det nok, bare røgen stadig er god :)

vil huske den med vandet til en anden gang.

tak for alle jeres svar, og kalle, vi ses jo nok snart 8)

hygge

Hvor godt folk er kommer godt folk til :)
 
Top