What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

? ang. moderplanter

Trolden

Member
hey forum...
jeg er den glade ejer af nogle lovende planter der står i 24/7 hps lys :jump:

mit spørgsmål er om man bare kan tage en stikling fra planten og så sætte moderen i blomst og regne med at man har en potientiel moder i stiklingen?
eller skal en moder have været frø...?
 
Hvilken modus operandi man vælger er vel et personligt valg, men jeg ville foretrække, at tage stiklinger af alle planterne (helst et par fra hver, bare fora t være sikker på at der er én der overlever), vente på at de har slået rødder og i almenhed ser sunde ud, og så blomstre frøplanterne. Når du så kan se hvilke frø-planter, der henholdsvis er hanner og hunner, så kan du smide han-stiklingerne væk og beholde alle hun-stiklingerne. Så ville jeg personligt vente til frø-planterne er høstet, og så udvælge den af planterne som du synes smager bedst, har den beste virkning, yder mest etc. til moderplante. For mig at se, så er fordelen ved at bruge klonen til moderplante(fremfor frøplanten) at du fra en rimelig tidelig alder kan begynde at forme den som du behager, men det kan du læse mere om hvis du søger lidt på bonzai-mødre her på boardet.

håber det besvarede dine spørgsmål
 

gonz_DK

Member
Trolden said:
dvs. at en stikling er lige så god som moderplante, som en moder der er vokset op som frø?
Ikk bare er den lige så god, den har nøjagtig de samme gener, det vil sige ens´ DNA.
 

Trolden

Member
hey forum...
siden den første post den 02-16-2008 12:14 AM som er mit første indlæg i denne tråd så har jeg 70 stiklinger nu der er 20 til 40 cm. :)

så det går squ hurtigt nok nu he he
 

Trolden

Member
hey forum...
jeg har desværre ikke et nyt billede Deus... men jeg har et fra D. 16/3 og der er godt nok sket noget siden :jump:
DSC00213.jpg


her var et fra D. 01.21 :headbange
061.jpg

men synes heller ik rigtig at det kommer til sin ret mere he he
 
Last edited:

Latest posts

Latest posts

Top