What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

2022 Outdoor Grows

TommyTok

Active member
I min erfarenhet brukar näringen börja tryta runt v. 4-6 med 50/50-ish p-jord/kogödsel. Funkar med vanlig växtnäring från valfri butik.

Personligen skulle jag dock rekommendera BioBizz. Deras fish mix är fan som steroider i veg-fasen. Den har dock tendens att locka till sig nyfikna djur som kan stampa/gräva lite i jorden (ej haft det problemet med BioGrow), men när de inte hittar något kommer de sällan tillbaks. Väl värt några hundringar per säsong i mitt tycke.
+ på fish mixen. Jag körde en batch utan någon biobizz näring, och resultatet var bra.
Sen körde jag en batch med biobizz fish mix och grow/blom. OCH JÄVLAR. Stor skillnad på storlek måste jag säga.
 

Lambs Bread

Active member
Ok, nu är det mesta nere i jorden. Drog upp ett gäng RK62 och Mini Thunder fuck (oerhört dålig grobarhet på de jag hade) och har även direktsått ett 30-tal Blueberry Up’zz idag. Har aldrig direktsått cannabis tidigare så vi får se hur det går men får fin guidance från den finska sidan. Nu håller vi tummarna för ett kanonår och ett fint slutresultat!
 

Lambs Bread

Active member
Kollade till mina spots igår och de transplanterade rackarna tuffar på. Ännu roligare var det att se att åtminstone ett 10-tal av mina direktsådda Blueberry Up’zz hade kikat upp efter åtta dagar. Det kommer att underlätta betydligt inför kommande år med att slippa förodla hemma med allt vad det innebär med kids, spring i huset och whatnot.
 
Hej alla!
Utplantering för några dagar sen! Hade inte möjlighet att köra 50/50 skit/jord så det fick endast bli jord. Tänker mig att det vore bra med någon näring som en extra kick i tillväxtfasen. Vad tror ni? Blåkorn?

Btw, som parameter någon gång sagt så måste jag också säga att denna lilla spade är grym. Rekommenderas :)

Bild vid utplantering:
 

Attachments

  • 6454A918-4E63-4BDB-8BC4-A39CC345F773.jpeg
    6454A918-4E63-4BDB-8BC4-A39CC345F773.jpeg
    9.2 MB · Views: 143

Lambs Bread

Active member
Kör samma spade. Biltema? Mkt fin att ha i ryggan. Satte ett sista (?) gäng i backen idag men mycket vill ha mer så vi får se hur det blir. Kanske hinner med en grop till...
 

offthehook

Well-known member
Veteran
First week of July is a bit late for our latitude @BrownFingers.

25th of June would be the latest for Autos. (Normally, up to June 10th/15th would still be optimal)

Autos that are being sown later than that will see a significant reduction in yield.
 
Last edited:

BrownFingers

Active member
First week of July is a bit late for our latitude @BrownFingers.

25th of June would be the latest for Autos. (Normally, up to June 10th/15th would still be optimal)

Autos that are being sown later than that will see a significant reduction in yield.
The ones on the faster end of the spectrum are fine for me. I finished my july batch without any major drawbacks last year. Most Swedish growers are further down south as well.

That said however, optimal range generally seems to be very late may/early june, for my neck of the woods at least.
 

Haddock

Member
Skepp ohoj, Landkrabbor! Haddock har kastat ankar utanför skånska kusten och satt spaden i backen! Aldrig förr har han ägnat sig åt agrara fasoner av det här slaget, men vid faraos skägg att han kommer göra sitt bästa för att till hösten kunna packa pipan med första klassens tjuvarök!

En blandning av Northern Lights Auto, Cheese Auto, Critical Auto, Big Bud Auto samt CBD Purple Kush Auto sattes ut i bäddar och krukor mellan mitten av Maj och Början av Juni. Kör bäddarna med koskit, benmjöl, planteringsjord och klipp samt krukor a 30l med koskit, plantjord, organisk pelleterad grönsaksgödsel och pimpsten.

Hoppas kunna få upp lite bilder så småningom, såtillvida den förbenade tekniken samarbetar med en gammal sjöbuse som mig.

Argh.
 

Lambs Bread

Active member
Någon som har erfarenhet av att flytta plantor med gott resultat? Tre av mina råkade hamna alldeles för nära en nytrampad stig och var tvungen att flytta på dessa. Tyvärr var det första omgången och de som kommit längst i utvecklingen men hellre det än att någon hittar dem (och börjar leta vidare). Antar att det kanske stannar upp ett tag pga stress men annars borde det väl inte vara något större problem?
 

offthehook

Well-known member
Veteran
@Lambs Bread

They don't like being dug up like that and being transplanted at all.

If they are still small enough, and you can scoop up as much soil as you can, and keep it in one piece, you might have a shot.
 

Chemimbalance

Active member
Tjena gang! Jag fick skala ner årets planer av personliga skäl. Jag odlar min egen korsning av Super lemon Haze auto X Diesel Ryder och ska korsa den med en Auto Zamaldelica. Utöver det har jag några Ulduz och en femmad Orient express som jag fått som freebie. Jorden jag använder är bara befintlig jord med bokashi i botten av hålen samt lite benmjöl och gräsklipp. Kommer toppa med gräsklipp, vallört och hönsgödsel under säsongens gång.

Tyvärr hade något djur grävt upp en av groparna med SLHxDR men som tur är lever alla i den andra gropen och jag verkar få två fina hanar att välja på när jag ska pollinera min auto Zamaldelica :) Troligen var bokashin för färsk när jag planterade och något djur tyckte det luktade smarrigt.

Jag har kvar massor med röka från förra året, så om jag får ut lite smakprov på auto Zamaldelica och några frön till nästa år så är jag nöjd.

En kul grej i år som jag aldrig varit med om innan är att jag har fått en variegerad planta (Ulduz) Det ska bli kul att se hur den utvecklar sig :)


IMG_20220622_191545.jpg

Från vänster auto Zamaldelica, auto Zamaldelica, SLHxDR, Orient express.

IMG_20220622_191554.jpg

SLHxDR

IMG_20220622_191608.jpg

Ulduz. Den tjocka pinnen som ligger ner är stammen från förra årets Ulduz ;)

IMG_20220622_191617_Bokeh.jpg


Närbild variegerad Ulduz
 

Haddock

Member
Tjena gang! Jag fick skala ner årets planer av personliga skäl. Jag odlar min egen korsning av Super lemon Haze auto X Diesel Ryder och ska korsa den med en Auto Zamaldelica. Utöver det har jag några Ulduz och en femmad Orient express som jag fått som freebie. Jorden jag använder är bara befintlig jord med bokashi i botten av hålen samt lite benmjöl och gräsklipp. Kommer toppa med gräsklipp, vallört och hönsgödsel under säsongens gång.

Tyvärr hade något djur grävt upp en av groparna med SLHxDR men som tur är lever alla i den andra gropen och jag verkar få två fina hanar att välja på när jag ska pollinera min auto Zamaldelica :) Troligen var bokashin för färsk när jag planterade och något djur tyckte det luktade smarrigt.

Jag har kvar massor med röka från förra året, så om jag får ut lite smakprov på auto Zamaldelica och några frön till nästa år så är jag nöjd.

En kul grej i år som jag aldrig varit med om innan är att jag har fått en variegerad planta (Ulduz) Det ska bli kul att se hur den utvecklar sig :)


View attachment 18725363
Från vänster auto Zamaldelica, auto Zamaldelica, SLHxDR, Orient express.

View attachment 18725364
SLHxDR

View attachment 18725365
Ulduz. Den tjocka pinnen som ligger ner är stammen från förra årets Ulduz ;)

View attachment 18725366

Närbild variegerad Ulduz
Vid faraos skägg! Mycket vackert! Hade själv tänkt använda bokashi, men ändrade mig i sista stund med tanke på glupska djur… Spelade dock ingen roll, då flera av de mindre skyddade bäddarna blev uppbökade flera gånger om!😑

När slänger du till dina autos hönsgödsel?
 

TommyTok

Active member
Sådär, var man ute för första gången på 3 veckor. Några spots hade klarat sig bättre än andra, men generellt sett så hade det mesta gått bra.

En spot med Rk62 hade fått 2 damer och 1 hane, och dem var säkert 70 cm höga redan!
Ryckte bort hanen, det sved då den såg så stor och statlig ut....

Spoten där jag gör frön med White dwarf såg också bra ut. Dom flesta var 30+cm plus med en mix av hanar och honor.

Sen var det mindre bra.
En spot med Up'zz 3.0. '2020. hade knappt något kommit upp. Några små på några cm endast. Gav vatten och hoppas dom växer upp. Tveksamt!

Sen hade jag "min favoritspot" som såg väldigt tråkig ut... Säkert slängt ut 100 st Black Berry Up'zz frön, inget verkar ta efter ordning... Några få hade ploppat upp ur jorden, väldigt små och klena. Jag vattnade och lämnade dom ifred. Känns som dom inte mår bra där.
Jag har en spot till med dessa frön där jag lagt ut 10st frön och där hade iallafall 4 st ploppat upp och var kanske 10 cm stora. Har större förhoppning att dessa överlever.

En annan spot med northern sun x white dwarf såg också mindre bra ut, kanske 3-4 st som växt upp och är runt 20 cm. Ryckte undan hanarna som såg bäst ut av alla. Vi får se om det händer något bra där.

En till spot med rk62, såg inget vidare ut. Några små som kommit upp. 15cm höga.

Eftersom mestadelen av vad jag sått ut gått lite halvdåligt så fick jag lagom stress och åkte iväg och köpte på mig några säckar pjord och naturgödsel.
Gjorde iordning två nya bäddar och i ena satte jag ut white dwarf och i den andra högen satte jag ut ett gäng Cinderella'99/Jack Herrer/Auto Haze x Up'zz)
ett otroligt bra läge så HOPPAS verkligen dom hinner komma upp och gå klart.

Hoppas vi på det bästa.
 

offthehook

Well-known member
Veteran
@TommyTok Night temps have been low, lots of rain, and if the soil does not drain super well, then they are going to behave poorly.
Best for such types of weathers is to invest in coarse grow-peat that can drain surplus water very well, because it's so airy, or then you'd need to add plenty of coco coir to your soil. (In Finland we have this grow-peat brand called GreenCare kasvu turve. You probably have that same in Sweden as well. It's the best for Cannabis with just some right amendments.)
You made a good choice by planting the Cinderella'99/Jack Herrer/Auto Haze x Up'zz on your best plot. > These are a bit more hardy than the BBG/Up'zz, and also the all over temperatures have gotten already a bit warmer in compare to the time that you've sown the BBG/Up'zz.

BBG is a strain from UK.
C'99/JH/AHZ is a strain from Finland (Bred by @PPP ) So that explains the difference in hardyness.

If they get plenty of sun as well, and have some drain there, then that should all work just fine.
 
Top