Register ICMag Forum Menu Features Mark Forums Read
You are viewing our:
in:
Forums > Talk About It! > Cannabis Concentrates > HOW TO CLEAN YOUR CRAPPY HASH-STEP BY STEP

Thread Title Search
Post Reply
HOW TO CLEAN YOUR CRAPPY HASH-STEP BY STEP Thread Tools
Old 08-17-2006, 05:22 PM #1
WAMEN
Joint Date: Today.

WAMEN's Avatar

Join Date: Feb 2006
Location: Gromania
Posts: 4,410
WAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of light
Thumbs up HOW TO CLEAN YOUR CRAPPY HASH-STEP BY STEP

sup everybody..

ok.. after many years of hash smoking , with all the good/bad experiences i have been through buying hash in the street..as here in italy is the only thing u can do unless you grow your own... we made up some skills to clean up, purify the unsmokable hash... and I finally decided to take some pics..and make up an explicative thread about boiling hash.

i know i know, youre thinking about this question: hey..after all those years smoking hash, you should be able to recognize crappy hash when you see it..no?

well , my answer is.. yeah true, i am able to find out the quality just by smelling it..and usualy fresh hash..that looks gummy and soft is good shit..

but those bastards(dealers/mobbsters ) they mix it with the right thing, wax..paraffin..stuff like that ( yes its the same thing for all the crappy hash across the world) an it looks really good..soft and shit.. it looks apparently good.
I wanted to explane the reason why i had some crappy hash on me... its the result of years and years storeing shitty hash... i could have stored more..but luckly i have been able to give it away...

ok- the process im talking about can be explained basically this way: boiling it..seperating the hash powder from the chemical shits ...the hash goes to the bottom and the shit (oil and other stuff) stays on the top.than re-collecting the hash, pressing-drying.

ITEMS NEEDED:
-at least 2 grams of soap bar (crappy hashish)
-1 milk-jug
-1 bunch of paper toils
- enough water to fill 1/2 of the pot( depends by the size of it, big pots are not needed)
- 1 strainer(with small holes..as small as passible)
- 1 plastic bag ( you will brake it in smaller pieces)
- 1 little gas camping stove( or whatever your kitchen has)
- 1 a deep dish or a salad container
- 1 electric heater
- 1 tea spoon

this is the shit:

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ §§
Step 1 :

the hashish( ) has to be scrumbled in small pieces...

(2 pics are missing..dunno why..its this crappy web-cam) so...

Step 2:
when the water is boiling throw all the hash in the pot, and turn off the fire.

wait for 10 minutes keeping an eye on the little pieces that are gonna stick up to the sides of the pot. do not mix it ..let it stay chill and let the hashish fall on the bottom.
you should feel a shitty smell coming up in the vapor...let it go and dont breath it!

Step 3:

pick up the strainer

poure out the water in the dish passing through the strainer... so all the hash stops on the screen and the shit goes away with the water..
the water will still have some hash in it...so get ready to do in again.

Step 4:

catch up the resin from the strainer and put it somewhere...so u can finish passing all the water through the screen...and u can throw away that disgustin water.

Step 5:

spread the hash on a waterproof surface and start pressing it with some paper toils.. on and on..use as many paper you need..and keep pressing and pressing hard.. after a minute it will look apparently waterless..but there must be still a lot of water inside...

Step 6:

catch up all the hash and fit it on a piece of that plastic bag.. make it double..so it doesnt brake up.. twist the plastic around the hash like a tight bag... make it like a little ball.. really really tight ..twist it hard..and make some holes using a needle... the way the water can get out of it..while youre pressing it hard between your thumb and index... do it like 10 times.. cause you will see there is always some water to get...

Step 7:

the piece needs to be dryed so keep it in front of the heater for some minutes....than get it out of the bag...break it in 4 pieces..and let the inside dry out..

Step 8:
after some minutes of heat flow, it should look and feel harder and dryer...

its time to re-press it...and let it rest there near the heater(at the minimum) for 5 minutes more...

DONE

heres the final product after some minutes of hot air flow.

It looks more yello/green.. not black/brown anymore...

yep... it gave us a good buzz.. enough to do some tricks wit the xbox.. hehe

i hope some people will start cleaning their crappy hash.. they will be thankful for sure..

thanx for the attention.

keep it up.

Wam
__________________
Non bombardatemi di messaggi privati per i vostri problemi di coltivazione, rispondo solo nei threads

______________________________ __________F.U.C.K.E.M. Crew
___________________________Fiesty Underground Cannabis Kultivators European Movement

______________________________ _Broadcasting my Seed 'n Serious Weed

"If I had a dime for every grower in the world with 10+ years experience that's pumping out crap cannabis, I'd be a millionaire. Very large differences between plants that are fed to harvest and ones that are leached of their nutrients for a period of time. Differences even a noob can detect." Quote by VertNwb

"Most soil growers don't have EC meters. I've TASTED my runoff before to determine salt buildup- it definitely has a flavor all its own- salty, yet metallic! A fine vintage! "Quote by Stinkyattic


Last edited by WAMEN; 08-17-2006 at 08:41 PM..
WAMEN is offline Quote


2 members found this post helpful.

Click to shop for Extractors and Hardware
Old 08-17-2006, 06:07 PM #2
WAMEN
Joint Date: Today.

WAMEN's Avatar

Join Date: Feb 2006
Location: Gromania
Posts: 4,410
WAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of light
the meaning of this thread is..grow your own!! but if you have some shitty hash in your hands... clean it up.. dont smoke it like that!!
__________________
Non bombardatemi di messaggi privati per i vostri problemi di coltivazione, rispondo solo nei threads

______________________________ __________F.U.C.K.E.M. Crew
___________________________Fiesty Underground Cannabis Kultivators European Movement

______________________________ _Broadcasting my Seed 'n Serious Weed

"If I had a dime for every grower in the world with 10+ years experience that's pumping out crap cannabis, I'd be a millionaire. Very large differences between plants that are fed to harvest and ones that are leached of their nutrients for a period of time. Differences even a noob can detect." Quote by VertNwb

"Most soil growers don't have EC meters. I've TASTED my runoff before to determine salt buildup- it definitely has a flavor all its own- salty, yet metallic! A fine vintage! "Quote by Stinkyattic

WAMEN is offline Quote


Old 08-17-2006, 08:14 PM #3
CalcioErba2004
ICmag Football Nut


CalcioErba2004's Avatar

Join Date: Sep 2004
Posts: 2,823
CalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to beholdCalcioErba2004 is a splendid one to behold
Grazie Wamen!!! For those of you that dont know, its hard as hell to find bud in italy, especially bud that hasnt been treated with something. Hash is everywhere but its shitty hash(soap bar). This is an awesome method of cleaning that crap up. Hash in Italy costs nearly nothing(well in napoli anyway) and this procedure would be worth it especially if you bought a good bit of it.
__________________
Genesis 1:29-Then God said, "I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Genesis 9:3-Everything that lives and moves will be food for you. Just as I gave you the green plants, I now give you everything.
CalcioErba2004 is offline Quote


Old 08-17-2006, 08:49 PM #4
WAMEN
Joint Date: Today.

WAMEN's Avatar

Join Date: Feb 2006
Location: Gromania
Posts: 4,410
WAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of light
thank you Calcio for stopping by.. everything you say is right man...exept a thing.. there is good hash around here..you can find some high quality pollen.. or black hash like nepal... also different qualityes of good moroccan hash... but its also true that the medium quality is falling down more and more every day... and it happens more often to get through this mystycal hash deals..

luckly it doenst happen no more 4 me.. but there still a lot of ppl out there strugglin for a lil piece of crappy hash..

so ..heres the solution ...

P.s. : this is an emergency way... shitty hash is made with a base of not special hash.. so .. getting the real deal must be the target.. fuck smoking plastic

Wam
__________________
Non bombardatemi di messaggi privati per i vostri problemi di coltivazione, rispondo solo nei threads

______________________________ __________F.U.C.K.E.M. Crew
___________________________Fiesty Underground Cannabis Kultivators European Movement

______________________________ _Broadcasting my Seed 'n Serious Weed

"If I had a dime for every grower in the world with 10+ years experience that's pumping out crap cannabis, I'd be a millionaire. Very large differences between plants that are fed to harvest and ones that are leached of their nutrients for a period of time. Differences even a noob can detect." Quote by VertNwb

"Most soil growers don't have EC meters. I've TASTED my runoff before to determine salt buildup- it definitely has a flavor all its own- salty, yet metallic! A fine vintage! "Quote by Stinkyattic

WAMEN is offline Quote


Old 08-18-2006, 07:16 AM #5
ethereal
Warrior

ethereal's Avatar

Join Date: Aug 2006
Location: Home
Posts: 1,808
ethereal is a jewel in the roughethereal is a jewel in the roughethereal is a jewel in the roughethereal is a jewel in the roughethereal is a jewel in the roughethereal is a jewel in the rough
hey WAMEN it looks great thanks for puttin in the work
goin to read thru now have a good day WAM
ciao
__________________
RIP Hillie
ethereal is offline Quote


Old 08-18-2006, 04:48 PM #6
WAMEN
Joint Date: Today.

WAMEN's Avatar

Join Date: Feb 2006
Location: Gromania
Posts: 4,410
WAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of light
back at you man.. im glad u guys found it interesting...

talk to you soon...

Wam
__________________
Non bombardatemi di messaggi privati per i vostri problemi di coltivazione, rispondo solo nei threads

______________________________ __________F.U.C.K.E.M. Crew
___________________________Fiesty Underground Cannabis Kultivators European Movement

______________________________ _Broadcasting my Seed 'n Serious Weed

"If I had a dime for every grower in the world with 10+ years experience that's pumping out crap cannabis, I'd be a millionaire. Very large differences between plants that are fed to harvest and ones that are leached of their nutrients for a period of time. Differences even a noob can detect." Quote by VertNwb

"Most soil growers don't have EC meters. I've TASTED my runoff before to determine salt buildup- it definitely has a flavor all its own- salty, yet metallic! A fine vintage! "Quote by Stinkyattic

WAMEN is offline Quote


Old 08-18-2006, 06:30 PM #7
treehuggers
and YES, there is no such thing as a man made global warming

treehuggers's Avatar

Join Date: Apr 2006
Location: quantum spheres of budbag
Posts: 428
treehuggers will become famous soon enoughtreehuggers will become famous soon enough
cool guidance.... never ran into hash that had anythng mixed with it ...but if i do... you never know

Take care wamen, seeya

TH
__________________
bumbarabum
treehuggers is offline Quote


Old 08-18-2006, 06:38 PM #8
WAMEN
Joint Date: Today.

WAMEN's Avatar

Join Date: Feb 2006
Location: Gromania
Posts: 4,410
WAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of lightWAMEN is a glorious beacon of light
yeah thanx man

anyways ..im pretty sure u know about hash.. . but there is many people that doesnt even think about what may be inside their hash.. or they dont have enough experience and they think theyre smoking good stuff..but they're smoking 40% plastic 60 % hash... and thats not good...

so i guess they may be able to realize what the real deal is now...

peas every1

Wam
__________________
Non bombardatemi di messaggi privati per i vostri problemi di coltivazione, rispondo solo nei threads

______________________________ __________F.U.C.K.E.M. Crew
___________________________Fiesty Underground Cannabis Kultivators European Movement

______________________________ _Broadcasting my Seed 'n Serious Weed

"If I had a dime for every grower in the world with 10+ years experience that's pumping out crap cannabis, I'd be a millionaire. Very large differences between plants that are fed to harvest and ones that are leached of their nutrients for a period of time. Differences even a noob can detect." Quote by VertNwb

"Most soil growers don't have EC meters. I've TASTED my runoff before to determine salt buildup- it definitely has a flavor all its own- salty, yet metallic! A fine vintage! "Quote by Stinkyattic

WAMEN is offline Quote


Old 08-18-2006, 08:21 PM #9
treehuggers
and YES, there is no such thing as a man made global warming

treehuggers's Avatar

Join Date: Apr 2006
Location: quantum spheres of budbag
Posts: 428
treehuggers will become famous soon enoughtreehuggers will become famous soon enough
Yeah... it's not healthy for fuck's sake... if you dont care about price/performance!

TH
__________________
bumbarabum
treehuggers is offline Quote


Old 08-21-2006, 04:43 PM #10
Chiefsmokingbud
Slap-A-Ho tribe

Chiefsmokingbud's Avatar

Join Date: Feb 2004
Location: Buried in a pile of kief ;)
Posts: 2,495
Chiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really niceChiefsmokingbud is just really nice
excellant read! One day i'd like to see pics of the crap remaining and/or the weight before and the weight after.
__________________
The U.S. makes up 5% of the Global population and 25% of the Global prison population


~~~Big buds and MoNsTer colas~~~


Butane honey oil for dummies
............
~~Pain free hash making made easy~~
Chiefsmokingbud is offline Quote


Post Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


All times are GMT +2. The time now is 08:39 AM.


Click for great deals at MB Ferts!


This site is for educational and entertainment purposes only.
You must be of legal age to view ICmag and participate here.
All postings are the responsibility of their authors.
Powered by: vBulletin Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.