What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

My works!

Goddag ærede Growere og Growinder.

Efter lidt stillestand, fra min side, her på sitet, synes jeg det er på tide jeg viser lidt af mine projekter frem. Da jeg har gang i en del vil jeg samle det hele i denne tråd. I alt kommer vi til at følge 3 grows, alle efter mine designs og vejledninger, men har dog kun hænderne i mit eget skab.

Der er tale om en opfølgning på mit eget grow: Version 2.0
Et ældre projekt som er blevet udbygget: Mini skab

Samt et hel nyt byggeri.

Mit skab
Nogen af jer har måske fulgt min gamle tråd. Det grow er nu ved at være længe siden, og der er sket en del. Imellemtiden har jeg haft et afbrudt forsøg, som jeg ikke vil komme nærmere ind på. Var ikke tilfreds med opstillingen, sorten og ydeevnen af det setup jeg forsøgte mig med (Ebb’n flow Coco). Så valgte at holde pause sommeren over, og tænke tingene igennem. Nu er jeg dog kommet godt i gang igen ☺ Jeg vil starte med at ridse detaljerme op, både i forhold til udstyr og fremtidsplaner.

Sort:
Bluecheese

Træning:
Low stress training
Vertical greentube

Setup:
150W HPS monteret vertikalt (Bare bulb)
26W UVB lys til THC boost (Ikke monteret endnu)
175 CBM Kanal ventilator med frekvensomformer (Hastighedsregulering)
12V Sunon blæser til pæren (Den æder fingerspidser, hvis man ikke passer på)
Kulfilter
Ude/inde termometer (Moddet så jeg har to prober)
CPU kølere monteret på ballast
Roterbar murespand (Monteret ovenpå 8 hjul)
Nightlight (Så man kan arbejde når de har nat)
Fuldstændig gemt skab
Moddet cooltube (Ikke færdig, og derved ikke til at se)

Medie:
Hjemmebrygget organisk jordblanding. (Øko shiaat:p) Opbygget ala hempy bucket princip.
(Champost, Sphagnum, leca, coco, vulkansten, dolomitkalk, basaltmel, blodmel, benmel, mineral magic & tangmel)
Foliarfeeder med tangekstrakt
Powerzymes og Biobact (Øko gødning og gavnlige bakterier) tilsættes efter behov.

Fremtiden:
Tjoo, mit første kriterium på mit skab var at det skulle væk fra folks øjne. Nu er det SÅ gemt, at folk ikke værdiger det et blik, når de besøger mig. Næste punkt hedder organisk hydro, nærmere betegnet et ebb’n flow system med biofilter. Hele systemet er nede på papir, så nu skal der bare samles dele og bygges. Forventer også en 250W hps, når jeg når over 1 gpw på det nuværende setup.

Nå det var vist nok skrift, lad mig vise jer hvad jeg mener.
Vi starter med ombygningen:
Hele skabet er gemt under en hems.


Indeni, da ombygningen var næsten færdig.


Kontrolpanel (Kanalventilator, frekvensomformer, filter og røgalarm gemt bagved)


Bagved kontrolpanelet


Så til det, der er sjovt :D

Jordblandingen laves først.


De små blåoste kigger frem.


Her er de så kommet i jorden, og står under HPS’en (Burde skaffe mig bedre veggelys)


….Later.


…….... Later yet. LST’en begyndes.


Mere LST.


Lyset omformes nu til vertikal.




Og her er billederne fra Dagsdato. Planterne er nu ved at have den tube form jeg sigtede efter, og de modtager derved 100% af lyset. Blomstringen skulle gerne være lige om hjørnet, så det ser jeg frem til. Har monteret en lysskygger, som jeg kan slå ned når planterne passes. (Solbriller gjorde ikke tricket for mig) Ser frem til at få ordnet min cooltube, da enkelte blade for forvildet sig ind i pæren. Så længe det ikke er vækstpunkterne, så tager jeg det dog ikke så tungt.






Mini skab
Mini skabet har også fået en opgradering. Der er blevet smidt 2x15W CFL mere i, så blomstringen bliver endnu kraftigere. Desuden er vi gået fra 2 til 4 planter, da jeg mener pladsen, og lyset, således bliver udnyttet 100%.
Sorten er vanilla kush, og mediet er som mit. Der toppes en gang, og ellers står den på nedbinding. Også efter hempypot princip.

DIY kulfilter. (Hvad andres affald ikke kan bruges til !)




 
Autoflower skabet
Dette skab er stadig under udarbejdelse.
Det ender ud med et skab specialbygget til autoblomstrende sorter.
Det drives pt af 2x30W lysstofsrør til vegge, samt 2x125W CFL til blomst.
Udbygges senere til 2x150W HPS.
Planen er at kunne nå en høstcyklus på ca 7 uger (!)
Forventer omkring 13-16 planter.
Det er selvfølgelig også efter vertikale principper.




Også til at slutte af med, lidt billeder fra min nylig anskaffet stereolup.






Det var alt for denne gang ☺ Go grolykke.
Giv gerne kritik og ros. Inspiration gives og spørgsmål modtages også.
 

KidA

Member
kender ingen med et så stort engagement og sans for detaljer som dig. :) NICE work!

følger spændt dine vanilla kush.. de er lidt længe i blomst og gror temmelig agressivt.

Hvem er ophavsmand på de BCheese ?
 
Tak for de fine tilbagemeldinger :D

Byggeriet på autoflower skabet går stille fremad. To sessioner endnu, så skulle det gerne spille max :) Har allerede smidt 20 arbejdstimer 2 personer. (Det går dog langsommere når man ryger imens. hehe)

KidA - Er også spændt på den Kush der. Desværre er det ikke mig som passer dem, så håber bare alt går som det skal. Og de at kan være der :D Skiftede til 12/12 i går.

Generelt kan jeg ikke vente med at få det her grow færdig, så jeg kan koster mig over organisk hydro :p Synes jord går liiiiige langsomt nok. (12/12 for 10 dage siden, hvor bliver blomsterne af?)
 
Så kom UVB pærene hjem :) Har ikke fået finpudset opsætningen af dem endnu, men nu lyser de da.



Kan endelig se nogle preflowers, tror ikke helt de var klar til 12/12 da jeg satte det til, men nu burde der snart ske noget:p
 
Så er det vist tid til en update :D
Havde desværre en omgang thrips på de to kørende grow, men heldigvis stod en ven klar med noget spinosad (Takker mange gange)
Ellers taler billederne vist for sig selv :)

Mit eget
Disse billeder er vist en 10 dage gamle :) Det går godt fremad, skal dog have min cooltube modificeret snart, så jeg kan klaske planterne helt opad.! :)






Mini skab





Autoflower skab
Efter lang tids stræben er vi endelig færdige, og fuldt tilfredse med resultatet. Mangler lidt små detaljer, også er det kørende.!



 

Abja Roots

ABF(Always Be Flowering) - Founder
Veteran
Meget cool setup. Jeg kan lide din opbygge og din stil. Meget velgennemtænkt med inddragelse af UVB. Tak for deling.

Jeg oversatte dette med GOOGL. Så undskylder hvis det ikke giver mening.
 

Mr Squizy

Active member
Godt at han havde det spinosad endnu... Det ser sgu godt ud Duck ! Er der begyndt at komme noget osteblåbær duft ?? Den burde være ret stanky i blomst !?!
 
:smoker:super flot

Mange tak :D

Meget cool setup. Jeg kan lide din opbygge og din stil. Meget velgennemtænkt med inddragelse af UVB. Tak for deling.

Jeg oversatte dette med GOOGL. Så undskylder hvis det ikke giver mening.

Thank you, that's nice to hear mate. I appreciate it, feel free to ask questions.!
By the way, your google translation went quite well, but you're more then welcome to write in english:) I'm also looking forward to see(feel) the results of UVB. And get some reflexor on them (Been busy - Already made'em)

Godt at han havde det spinosad endnu... Det ser sgu godt ud Duck ! Er der begyndt at komme noget osteblåbær duft ?? Den burde være ret stanky i blomst !?!
JA det var mega heldigt :D Overvejer at holde mig en bestand af rovmider til fremtiden. Den stinker ud over det hele når man åbner skabet, men kulfilteret æder det hele heldigvis ;)
 

Ludo

Member
hold nu med det popup.........hvis jeg vil gi duck mer rep........så la mig dog.......hehehe

supernice 'busk' du har kørende........elsker dit diy........smukt!!!:dance013:
 
Muuums hvor her dufter.!

Brugte lige nogle tømmermændstimer her på siden, så blev lige inspireret til at skyde et par billeder.

Som man kan se har jeg tydeligt 2 indica pheno og to slankere sativa phenoer. Ved ikke rigtig helt hvilke jeg beholder endnu :)
Tror det bliver en gang indica, da denne vokser hurtigst, og næste tur bare skal overståes til frø osv. Bygger stadig på mit hydro :p

Enjoy.!













 
Tid til lidt flere billeder :D

Starter ud med mit nyskabte biofilter, så langt så godt. Mangler kun mit rez nu, så er jeg klar til udbygning lige efter høst..


Herefter er der lidt godter fra Mini skabet. Den dufter ikke så vildt, men ser nu god ud. Mange små kompakte skud. Undskylder kvaliteten af billederne, mit mobilkamera er ikke imponerende










 
Last edited by a moderator:

Latest posts

Latest posts

Top