What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Cafeparadis Have 2009

CFP65

Member
Hej med jer allesammen, havde ellers lige stratet en tråd på DCF, men så skete det samme igen igen, lortet lukkes ned, goodbye DCF.
nå men her kan man vel være i fred.

syntes i skulle se lidt af det jeg har lavet iår

picture.php

picture.php


Sourdiesel x (DC x Skunk #1)


/http://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=10219&pictureid=195720

Skunk #1

picture.php

picture.php

((HP x G13 x Citral) x TOP44) x (DC x Skunk#1) x (Semi autoflowering CFP ICE Annanas pheno)

planten er i den grad blevet hærget op gennem veggetiden, og har en del mugproblemer nu.
 

doktoren

Active member
Fan fuckin tastisk!

Rigtig nice udendørs billeder der CafeParadis!

De ser rigtig dejlig frosty ud mand....

Dok
 

MaFFe

Active member
ICMag Donor
smukt!! CafeParadis!

yum yum det ser godt nok lækkert ud mester det har du gjort godt igen i år :p

held og gro lykke den sidste tid :)

peace
 

CFP65

Member
tak skal i have, jeg har netop idag sat presenning op over planterne i min have for at skærme mod regnen og tage det værste skulle frosten komme, det var et helvedes bøvl med blæksprutte-elastikker og alt muligt + at både jeg selv og planterne blev gennemvåde.

her får i lige et par pics af en af de andre i min have

Hash Plant x (DCxSK1)
picture.php


og så et par pics af dem jeg har sat i min fars have

først er det Amnisia Haze med Skunk #1 bagved
picture.php


dernæst kan man lige ane Amnesia Haze til venstre og samme skunk # 1 til højre igen
picture.php


og dernæst er det 2Pounder
picture.php

der dog fik lidt for lang tid i sin 45liters potte (rootbound) før jeg fik den reddet over i et højbed


og til sidst er det
SourDiesel x (DCx-SK#1) og (HPxDCxSK#1)
picture.php
 
L

lalandia

Smukt cfp...som jeg har sagt andetsteds håber jeg du holder os opdateret, og for mig især på 2p'eren.

fred
 

CFP65

Member
Lidt film fra min fars have idag
og skylder måske lige at sige at de billeder fra denne have der allerede har været postet
er fra 27.09.09 så der er altså sket noget siden sidst

First of is SkUNK#1 der virkelig er blevet federe og har fået farve i toppene
picture.php

samt et closeup af en af toppene
picture.php


Dernæst er det en top af SourDiesel x (DCx-SK#1)
(for helvede jeg elsker den DC der skinner igennem)
picture.php

picture.php

og et closeup af en af toppene
picture.php


dernæst er det Amnesia Haze der ligeledes har fået farve og er tætnet lidt i toppene,
men har det lidt svært med nattefrosten den kunne godt bruge 2-3uger med +18grader
picture.php

og et closeup af en af toppene
picture.php


og sidst er 2pounder, jeg dog syntes skuffer fælt, den er godt nok tætnet lidt sammen i toppene
selvom det er svært at se hvis man sammenligner billederne, og det kan også skyldes at den som sagt stod og havde det svært i en for lille potte, men planten virker som om den er en af den slags der har "flimpsy" toppe og for mange blade i topskuddene, hvilket måske kan være fint hvis man vil lave ryst eller ice, men ikke er særligt hensigtsmæssigt
hvis det bare skal være rygeurt, det er ihvertfald ikke en jeg vil satse på igen, skylder dog at sige at frøene kom fra "frøbanken" så der kan jo have været en smutter
picture.php
 

Matsi

Active member
Ser skide godt ud CFP ..og velkommen til :) Ja, den 2p er nok bedre egnet indendørs i vores klima. Indendørs har de tætte store buds, og har været den plante der har givet det bedste afkast...og imod de forventninger jeg havde, var det faktisk rigtig lækker røg. 1 pheno skilte sig især ud i potens :)

EDIT : LOL...hvis man vælger dansk når man logger på icmag, så kommer der altså nogle ret sjove sætninger ud af det lol
 
L

lalandia

Nemlig Matsi ven..2p er ikke at kimse af....har selv en dejlig potent og spicy pheno. Har lavet lidt frø med UK08 og håber på en tidlig 2p dom pheno til udendørs næste år.

he he sad i nat og oversatte nogle tråde...ved ikke om det var røgen, men fik sq nogle grinere et par gange eller tre

fred
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
mad respect min ven! min amnesia bliver også ret tæt på færdig, spændende opdagelse med perspektiver! håber på mere snart!

btw, bruger du noget til at forebygge mug, meldug osv? har selv meget gode erfaringer med amistar
 

CFP65

Member
Jeg bruger et par ting imod mug

1. er jeg gået helt over til at dyrke i potter, da jeg bedre kan kontrollere fugten omkring roden i 65L baljer når de kommer i blomst, det gøres simpelt ved at tage to ark 20mm gulvflamingo og skære et aflangt hul i siden på disse ark og så skubbe dem sammen så stammen står op i midten af, så der kommer et todelt låg over potten, derforhindre regn i at komme den i potten, dernæst er det super vigtigt IKKE at flytte rundt på baljen når planten er over en vis størrelse, da det skader rødderne, og samtidig klodser jeg baljerne op, så rødderne bliver inden i potten og der ikke kommer bænkebidere ind i baljen fra hullerne i bunden.
da jeg for et par år siden stod med en plante som blev ved med at vise pludselige dødsfald i de små toppe der dernæst mugnede på ingen tid, tog jeg planten op gennemgik den metodisk for at se om der var noget der kunne give en ledetråd og i den undersøgelse kløvede jeg roden med en økse for at se om der var noget der så anerledes ud end sædvanligt og det var der, en større rod var blvevet såret på et tidsdpunkt da planten havde været udsat for kraftig vind, og der havde også været et par grene der havde knækket ned og som ikke var kommet sig selvom de var blevet bundet op igen.
nå men inden i denne rod var kernen ligesom smeltet sammen til en gulligbrun klæbrig masse og i udkanten af denne havde bænkebiderne haft fest og det vrimlede ud med disse dyr.

2. Når der er kommet mug på fx en gren dvs på selve grenen fx efter en dårlig nipning ( den kan jo smutte) bruger jeg Jordplastre dvs. jeg pensler det mugne med spyt, og dernæst laver jeg en lille mudderkage i hånden af lerjord og spyt som jeg dernæst pensler på stedet så det dækker med 1-2 mm i højden og 1-2mm ud over stedet hvor selve muggen sidder, det standser muggen og efter et par dage i tørt vejr er stedet bare dødt uden mug hvis man tager jordkagen af, det behøver man dog ikke.

3. udover det så bruger jeg Melasse 50-100ml pr 10L vand hele blomstringen igennem
lige indtil slut, det skulle angiveligt fodre de gode bakterier og hjælpe de gode svampe til at få godt gang i den inden "Botyris" får ordentligt fodfæste.

jeg har prøvet med en svamp der lever af "botyris" dvs et pulver man kan købe men den er umulig at holde igang på friland, men absolut noget der er værd at prøve indendøre


ellers er det sådan omkring i år at, det faktisk lykkedes mig at køre planterne op til midten af august uden så meget som et eneste gult eller vissent blad (det er første gang nogen sinde at det er lykkes) og jeg havde lige glædet mig til det perfekte grow, men skulle desværre lige 5dage til fyn, hvor konen skulle vande planterne, hvilket hun så gjorde lidt lemfældigt med 10L pr plante een dag ud af de 5, hvorefter jeg kom hjem til 20% gule og visne planter, der virkelig hang med næbbet, det går sindsygt stærkt når det er baljer hele vejen igennem, hun skulle have givet dem 20L i gråvejr og 40L i Solskin, pr dag pr plante
planterne er forøvrigt kun fodret med PH justeret vand og BIOGROW op gennem veggetiden, og her i blomstringen er det BIOBLOOM/BIOGROW i max doseringer hele vejen
 
L

lalandia

Lyder spændende....Ved ikke om det er mellassen men jeg har haft under 1% mug i år og jeg har også vandet med mellasse helt til slut.

fred
 

CFP65

Member
Helt generelt tror jeg ikke der har været meget mug rundt omkring i haverne i år.
men jeg tror også at alt hvad der kan hjælpe planten til et nemmere liv har betydning, for om den er i sandt til at slå et angreb tilbage så snart det kommer.
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
cfp:

"Når der er kommet mug på fx en gren dvs på selve grenen fx efter en dårlig nipning ( den kan jo smutte) bruger jeg Jordplastre dvs. jeg pensler det mugne med spyt, og dernæst laver jeg en lille mudderkage i hånden af lerjord og spyt som jeg dernæst pensler på stedet så det dækker med 1-2 mm i højden og 1-2mm ud over stedet hvor selve muggen sidder, det standser muggen og efter et par dage i tørt vejr er stedet bare dødt uden mug hvis man tager jordkagen af, det behøver man dog ikke.

3. udover det så bruger jeg Melasse 50-100ml pr 10L vand hele blomstringen igennem
lige indtil slut, det skulle angiveligt fodre de gode bakterier og hjælpe de gode svampe til at få godt gang i den inden "Botyris" får ordentligt fodfæste."

bruger selv med stor succes jord på sår, småmug osv og melasse er første år, men jeg er allerede ret glad for det. men generelt er sunde stærke planter nok det bedste middel mod mug
 

CFP65

Member
jo tak
jeg har lige et spørgsmål

er der nogen der ved om "Bluetops" aka. Blueberry x TOP44 kan nå det udendørs i DK
 
Top