What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Sabe's skab

Sabe

Member
Hejsa venner :)

Så var det tid til et nyt skab, og synes jeg fik det lavet ret godt.

Min inspiration er http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=50763 dog med lidt andre mål.

Rum:
Blomster rum: 75x50 og 90 høj
Moder / stikling / miniveg rum: 30x50 og 60 høj
Miniteknik rum 30x50 og 30 høj

Lys blomster rum: 150w Hps flower spectrum, og en 150w Cmh.

Moder rum: 3x21w engeri sparepære.
Bliver opgraderet i snareste fremtid, skal bare lige spare lidt penge op først.

Teknik rum: Alle redninger osv er samlet derinde, samt balast og lys timer. Udluftning fra blomsterrum er direkte ind i Teknik rummet og derefter ud gennem udluftning i siden af skabet.

Ventilation: 120mm pc fan i blomsterrum, til udtræk, 5x6mm huller i bunden af blomsterrum som passiv indsug.

6mm pc fan i moderrum til udsug, og 2x6mm huller i bunden som passiv indsug.

Fremtidigede planer:
Skal have lavet / anskafet mig et aktivt kulfilter, samt en ordentlig ventilator. Samt skal jeg have lystætnet lågerne, samt lavet nogle lysfangere så der ikke kommer lys ud af de passive indsugningshuller.

I blomsterrum skal jeg have lavet en gulv plade med 3 cm, luft hele vejen rundt, som skal hæves 3 cm fra bunden af, og monteres på en glide skinde, så jeg kan trække mine planter ud. Jeg skal have lavet mig et Scrog net, der passer til gulvpladen, og kan monteres derpå. Da jeg gerne vil lave Scrog grows pga højde mangel i skabet.

Lige nu i skabet:

Jeg har 4x Hindu kush skunk#1 og 8x White Rhino kørende, som stadig er meget små. Min plan er at få et par mødre ud af dem. Så når de er store nok til at tage stiklinger af, bliver de toppet et par gange og LST'et. Når jeg så har fundet ud af hvilken der er hunner, bliver de toppet igen og der bliver lavet flere stiklinger af hunnerne. Håber på at kunne holde dem godt nede, og få lavet en 4-6 toppe på hunnerne, som så senere skal scrogges og blomstres :)

Jeg opfostre også en masse stiklinge for en mate pga. kulde ved ham. De har ikke slået rødder endnu, meen er sikker på det nok skal komme. Ser ud til sorten er lidt langsom om at slå rødder, i forhold til nogle andre jeg har klonet.

Her er et billede af skabet, det er taget før jeg fik 150w cmh derind, og før jeg fik 2x21w ekstra energisparepærer i moderskabet, men håber i kan danne jer et billede over hvordan skabet er bygget osv.:


Hygge og dejlig grolyst til jer alle :D

mvh Sabe
 

Sabe

Member
Lige lidt info om mine tidligere grows.

Jeg har været meget plaget af hanplanter i mine grows, samt jeg har kørt en masse forskellige sorter. Nolge vellykket og mislykket grows :p men altsammen giver jo erfaring. Så jeg tager de mislykkedet grows som en positiv ting :D

Ud af alle de sorter jeg har haft gang i fandt jeg en hun plante der er noget for sig selv.

Den startede ud med nogle lidt deforme blade, men den voksede mere kompakt end de andre af samme slags frø. Dens deforme blade var kun de første 2 sæt, og så begyndte den ellers at se meget normal ud :p

Den voksede ikke så hurtigt opad som de andre, så vil skyde på det ene frø er mere indica domineret, end de andre var. Dog fandt jeg ud af at hvis jeg veggede den til ca. 30-35 cm høj, og satte den i blomst, ville planten blive et langt skud hele vejen op langs mainstammen. Single cola som det vel også hedder :D

Den blev klonet, og 3 ud af 3 kloner slog rødder, så nu har jeg 3 små mødre af den plante.

Lige et par billeder min elskede plante:

Hele planten efter 13 dage i 12/12.


Mit kamera kan ikek tage macro billeder :(

Men fik da taget et billede af dens topskud, som var tydelig

Topskud:


Nu er jeg ret ny i indendøres faget, men jeg synes selv det er en ret flot plante, som allerede efter 13-14 dage er begyndt at lave trichs på bladene. Er også ret glad for den måde den gror på. Den har ikke strukket sig mere end 2-3cm efter den kom i 12/12. og kan godt lide dens skud holder sig tæt ind til stammen.

Fik desværre ikke taget billeder af den færdig blomstret, da min kærestes kamera blev stjålet, og havde ikke noget at tage billeder med. Men det var en dejlig potent indica røg, med en meget mild smag.

Der kommer et fuld grow med KUN denne single cola plante, i en masse 1,5l potter senere :p

Mvh Sabe
 
Last edited:

Deus

Member
Sweet... Det er mindre grow, men det er satme da i orden det der :p
13 dage i blomst og så langt henne alligevel, er fandme også i orden :D
Yderligere kan jeg sige at jeg ser stort frem til at se dine single cola grows, da jeg selv gerne vil noget i den stil ;)

Keep em coming
 

Sabe

Member
Takker :) der går nu nok lang tid før jeg er oppe på dit niveau hehe, det er godt nok nogle nice grows du har kørende :D

Meeen jeg må starte lidt blødt op for at lære det hele på den rigtige måde :D Har heller ikke så meget plads pga. lejlighed. Men Men :p flytter i hus her til sommer, så mon ikke mit lille skab bliver opgraderet hihih :D

Men ja, jeg synes også selv den single cola plante var ret vild. Så jeg på de andre i skabet, synes jeg slet ikke jeg gad bruge tid på dem. De var ingenting i forhold til den outsider hun der. Og den er helt vild med at blive klonet. Alle de kloner jeg har taget har slået rødder på 6-9 dage, og har efterhånden prøvet alle former for kloning, undtagen aerokloning. :D Jeg har kloner klar af den, som jeg regner med at smide ind i skabet sammen med mine Hindu kush Skunk#1 og White Rhino. Nu har jeg fået ny jordblanding ala Happygrower's, og fået styr på plante te, samt fået anskaffet mig noget high (P-K) Guano, som skal mixes i plante te'en til ekstra boost i blomst.

Så det bliver sjovt at se hvordan de gror og udvikler sig i det nye og bedre jord, i forhold til mine tidligere fattigmands pottemuld grows :)

Det er kun en hobby for mig så jeg holder mig til de små grows, og da jeg ikke har nogen have til min lejlighed, må jeg jo tage en lille bid af naturen med ind i et lille skab :D

Edit: Vil lige fortælle at jeg dyrker i øko jord, med ben, blod, tang, basalt mel, råfosfat, og lidt kali. Samt dolomitkalk, ren champost, ugødet spagnum og perlilte. Og vander med plante te, hver 3-4 vanding.

God weekend :)

Sabe
 
Last edited:

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Ja jeg er enig med deus....damn flot setup og planter!!!! Sog ville klæde den godt.....så bare fuld gulvpladset op med dem og knald de 2 150w i hovedet på dem..lol

hygge
tom
 

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
.......organic sweeeet :) Me likey ;-) Organic SoG bliver sgu spændende at følge....
 
Smukt.. ;)

Håber dog ikke at der allerede vare billeder af dine planer på damen´s Digicam så du en af dagene får besøg af nogen skumle typer der ripper dit grow ;)


De fleste digicams skriver dato/tid på billederne hvis ikke du omdøber dem og så kan de "Ripper´s" bare regne frem til lige inden høst eller til du har høstet og finder dit stash...

Det kan jo også mht. evt. besøg af strisserne være lidt risikabelt og have veldokumenterede grow billeder på sin pc af alle sine grows.. det bedste er at ha billederne på en Host-server som imagehack.com (eller hvad de nu heder) of ikke på pcén men jeg skal ikke spille hellig for jeg har også billeder på pcén men smart er det nok ikke.. ;)

Bright..
 
Last edited:

Sabe

Member
Slap af et grow :D Bright!

Men tjo der var godt nok nogle billeder derpå, meeen byen hvor hun var til fest henne, var ca. 100km væk fra hvor vi bor, plus meget få kendte hende til den fest. Noget helt andet er at de smed opladeren væk, samt kamera tasken hvor der lå SD kort osv i med masser af pics. Dem fandt vi nemlig dagen efter da vi blev ringet op af ldt forskellige folk derfra, der havde fundet hævekort og sygesikring osv. :D så vi fik da lidt tilbage, men alt af værdi var væk. Tror bare det var nogle mindreårige bøller der lige synes det var sejt at nakke hendes taske, alt var spredt ud langs den vej de åbenbart var gået, over en 2-3km strækning langs en sti. :D men nok om det hehe.

Har lige taget lidt flere "single cola plante" stiklinger, så jeg har en 10-15 stykker ialt at smide derinde mellem mine HKS#1 og WRhino :D

Så der bliver lidt af hvert når der kommer billede opdate igen :D

mvh
Sabe
 
Last edited:

Deus

Member
Jamen jeg takker da også for komplimenterne Sabe :p
Jeg startede jo som dig, og måske enda mere amatør agtigt :D Så tænkte jeg at jeg ville udvide lidt, så jeg valgte sku lige at bygge om på huset samtidigt :) En ting kommer jo sjældent alene.

Det jeg har, er også hobby grow, ryger ikke så fandens meget selv, men elsker at smage lidt forskelligt, og specielt i godt selskab selv om jeg ikke holder til videre meget :p Men som alle andre hobby'er udbygger / udvider man jo... Lidt alla dem der har modeltog som hobby... Det er ikke sjovt kun at have en bane der kører rundt, der skulle gerne være flere toge, kompliceret togbanesystem, og en control pult man kunne lege med det hele fra ikke sandt ;) hehe...

Tror dog ikke mit bliver størrere end det er nu, da det jo allerede tager hele det rum alene, til plads... Så ja, alle grows der viser hvordan og hvorledes deres system, setup, skab / rum osv ser ud, respect til dem og det er nu nok også dem jeg følger mere end andre ;) hehe...

Happy Growing
 

Sabe

Member
Ja jeg er enig med deus....damn flot setup og planter!!!! Sog ville klæde den godt.....så bare fuld gulvpladset op med dem og knald de 2 150w i hovedet på dem..lol

hygge
tom


Takker for ordene :)

Lidt fun faktisk, jeg har tit tænkt på at fylde skabet op med single cola planten. Det højeste antal af single cola planten jeg har haft i skabet er 20-25 stykker. og det var i mit gamle skab. og det var sådan set fint nok, dog var de yderste lidt spinkle pga. der kun var 1x150w dengang. Men groede dem også i lidt mindre potter, noget i stil af 0,8liter's potter.

Det må blive et projekt der snart skal udleves :D mine mødre vokser ret godt, så der er hvertfald 20-25 kloner klar om et par uger igen. så inden mit nuværrende grow er done, er der masser af cuts at tage af :) Mødrene har efterhånden ret mange toppe :D

ps. Savler stadig over dit Alegria grow! Damn den må jeg prøve engang

Sabe
 
Last edited:

Sabe

Member
Lige en lille update:


Har sat en masse g13/hp x hp over til spiring. Lavede et lille grow med 4 af dem sidste gang, og kan kun anbefale dette X :D Toppede planterne 1 gang, og nedband de nye toppe, og det virkede ret godt synes jeg. Den egner sig rigtig godt til SOG kinda grow :)

Så nu skal skabet sku fyldes op med dem :D Håber det bliver super godt, det gjorde det sidste hvertfald synes jeg!

Poster lidt pics igen når de har vegget lidt :)

Hygge folkens
 

Nevi

Active member
Ser sq godt ud.Specielt efter så kort tid.
Det skal nok blive til noget go røg.:abduct:
 

Sabe

Member
Lille update :)

Lille update :)

Hejsa folkens :joint:

Så kom der lige 10 styks Happy Brother kloner ind af døren :D

De er nu sat i min bobbler, som virker super godt i forhold til mine "minidrivhus jord/perlite" kloninger førhen.

De har lagt i en af de breve med det bobbelgummi ting indeni. Fik desværre ikke dem i lørdags, så de hra efterhånden lagt i et brev i en små 4-5 dage :p Det kan man se på deres lidt krøllede blade. Men de skal nu nok rette sig ud. De ser jo sunde grønne og friske ud selvom den lidt lange tur med posten :D

Thanks for the clones and seeds Oldie :D Your the man!

Her er lige et lille billede af dem:

hbclonestr1.jpg
 

Deus

Member
nice nice ;) endnu en til HB klanen :D
Har dog lige et lille spørgsmål... Står de ikke lige lovligt tæt ?
Tror jeg havde satset lidt på:

. . .
. . .
. . .

Og så 1 klon til moder plante ? Bare et lille forslag :p Men det er jo trods alt dit grow :D
 

Sabe

Member
Tjo jeg kunne da have sat dem i kloneren med lidt størrer mellemrum :D der er jo 35 andre pladser i den :)

Men de skal jo kun stå deri, indtil der er rødder. ( max 10 dage ) Og så skal de over til den organiske verden og væk fra det vandpjaskeri. :D

Jeg skal helt klart have etableret en moder plante af en af de flotte cuts :)

Mit kommende grow kommer til at bestå af g13/hp x hp i SOG med multiple toppings, samt fylder jeg resten af skabet op med Happy brother klonerne, efter jeg har valgt moderplanter af dem :D Nu må vi se hvormange tøser der bliver af mine g13/hp x hp's.

Håber der bliver mange tøser iblandt dem, da det er et super fedt kryds Oldie har lavet. Var yderst tilfreds med sidste grow, hvor jeg havde 4 g13/hp x hp tøser kørende i multiple topping SOG kinda style :D Var enda i noget genbrugsjord, fra forrige grow jeg brugte til dem. Med ny jordblanding, og te bobleren klar, kan det kun blive endnu bedre :D

Hygge

Sabe
 

Deus

Member
ah ok :D troede lige du var hoppet med på hydro vognen, som "os andre" ;) Meget nemmere med hydro og explosive planter selv under 250w i forhold til jordgrows :D

Anyways, bliver spændende at følge du.
 

Sabe

Member
Tja, går da med overvejelser ang. hydro i fremtiden :D Men det bliver vist først når jeg får fundet mig et hus med lidt større gro areal. Det bliver nok her til sommer engang, hvis alt går efter planen :D Så det glæder jeg mig helt vildt til. Der flyver så mang ting rundt i hovedet på mig, hvad ang. gro rum i huset. Må da have et specielt rum til at avle i, et skab med noget mere højde i, beholder mit nuværrende skab til Scrog / Sog's osv. For ikke at tale om udegrows.. Puha blir nok at se til :D

Men glæder mig da hehe.
 
L

lalandia

Held og lykke med projekterne....Du får sq travlt lyder det til

Peace herfra
 

Latest posts

Latest posts

Top