What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Första inomhusodlingen.

firstimer

New member
Tjenare alla greenthumbs! Tänkte själv skaffa lite gröna fingrar mu när hösten kommer. Det är första gången någonsin, är rätt så påläst men frågetecken finns ju alltid.. väntar i skrivande stund på mitt tält paket som innehåller följande

1st Mammoth PRO 40x40x120cm tält
1st 125w Röd lågenergi lampa
1st Reflektor
1 par Easy Rolls
1st TT100 fläkt
1st Kolfilter 240m3/h 100mm Prima Klima
1m 100mm ventilationsslang
1st Timer Omnirex
2st stick kontakter, en monterad på fläkten och den andra på reflektorn.
4st 3,5L krukor .
14L Special Mix jord.
1st Gold Label närings paket litet, Jord.
1st Insugskit VKO100 QSilent 1m 102mm ventilationslang
1st stickkontakt

Inhandlat från proffesional grow

Tanken är jag skall plantera antingen 2 st eller 4 Northern light för att sedan scrogga, vad tror ni blir bäst ? 2 eller 4? Tältet är ju inte det största men det är vad jag har plats med så får göra det bästa av situationen. Nu vet jag inte storleken på krukorna (cm) så dom kan ju behövas bytas ut men det är enkelt löst. Tanken är att placera tältet i en garderob med omkrets 55×55 cm... kommer det bli För varmt i tältet om jag placerar det i garderoben bör jag ställa det utanför? Scrog nätet bygger jag själv utav bambupinnar och tjock ståltråd. Ge mig gärna tips och feedback. Som sagt detta är första gången och alla har vi varit där nån gång.

Mera uppdateringar kommer så fort tältet är på plats.

Fridens folket!
 

Latest posts

Latest posts

Top