What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Svenska odlarna, vart är ni?!

Hortic

Member
Hallå på dig också, dudin!

Första posten för mig här. Hej, IC!

Jag har en liten utomhusgrow på gång som det kommer bilder på senare.
 

chillchimp

New member
Tjenare allesamans! Tyst var det här :(

Har ett experiment projekt med led och aero spännande och se vad slutresultatet blir :)
 

nordenseeds

New member
Hej allihopa!

Vi på nordenseeds kommer inom den närmaste tiden få klart våran hemsida och öppna upp våran seedshop =)
 

El Sueco

New member
Tjenare alla svenska odlare!
Imorn lägger jag upp bilder på min odling! har två odlingstält på gång..
Jag odlar en strain från en fransk breeder i ena tältet och har lite blandade frön i andra hehe.
Kul att se en fröbank med svenska breeder! Grattis och lycka till Nordenseeds! har ej testat era frön men kommer nog göra i snar framtid.

Nån mer som har nåt på gång eller planerar nåt intressant??

Piiiiz!!
 

KushCowboy

New member
Jag startar nu några NL från nordenseeds (jag skulle tagit ak48an istället men de var slut då och jag beställde precis innan nya hemsidan kom upp), tänkte starta några till när den här odlingscykeln är slut och ställa ut bakom huset i ett hörn.

Men mest nyfiken är jag på att starta några frön från mandala seeds som nog är på väg just nu, det är en sativa som heter satori och en stark indica som heter point of no return. Jag skulle vilja skaffa en vegg lampa (har ni något tips på var man kan få tag på billigaste och enklaste möjliga?) och sätta igång en mamma på att producera sticklingar.

Jag odlar i ett litet secret jardin tält på 40x40cm med en 150w hps. Men jag har en 600w också. Jag skulle kunna odla i källaren eller någon annanstans egentligen men jag pallar inte ha odlingen öppen ifall sotarn eller någon annan skulle komma förbi och få sig en titt.
 

Femora

Member
-Vinkar-

Jo, jag har lite på gång... Ni får väl spana in min snart avklarade 600w scrog, för att sen följa min 2x600 flipflop vert scrog...

Sen i sommar jag har ett enormt utomhusprojekt på G.. men vi får se närmare hur jag tänkt redovisa detta.
Stay safe!

ps, KushCowboy; Hydrogarden, professional grow eller likn. har lampor.. Annars kan du ta tex lysrörsarmaturer och vegga med, eller köpa 23w LE-lampor... Håll utkik efter rea/extrapriser.. Jag köpte ett gäng 23w (2700k dock) för 20kr/st.
 

5thchmbr

New member
Ny på IC! Har iofs varit här och kikat i ett par år, men nu som användare i vilket fall :) Sen är jag väl inte bosatt i Sverige längre heller men, ja.. Är på gång med en liten minigrow, är dock ännu i ritningsfasen. Beställning av prylar ska beställas mot löning. Kommer väl upp bygg-odlings-tråd så småningom.
 

signtuff

New member
Här är en till, första gången jag odlar, i en garderob dessutom. Men jag tycker att det tar sig. Två stycken femmade cheese. Veggat från 16feb till 4mars, då jag satte dem i blom. Nu har de blommat i elva dagar och växt från 55cm till 80cm. Här är en liten bild från idag på den ena skönheten. http://goo.gl/TP200
 

opiumo

Active member
Veteran
Varför skriver ni på Engelska i den Svenska delen av Icmag?

Den som endå kunde förstå det.... :tongue:


9da84_tumblr_mfvi0kdijr1rkv3q7o1_400.jpg
 
Top