What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Svenska odlarna, vart är ni?!

kotten88

New member
Och här kommer ännu en till svenne :)

Andra odlingen under bältet för mig blir utomhus i år. Småttingarna står just nu inomhus och växer till sig. Kommer att köra några olika autoflowers.

Strains: Auto Viking AK47 feminized 3st, Danes White Pineapple Auto reg. 1st, Blue Streak reg. 1st, Bubblelicious X Onyx reg. 1st + Danes Fruity, Danes Purple Fruit och Sour60 X Blue streak är på ingång ;)
 

kotten88

New member
Tjenare Dudin !

Ja, och priserna är ju superbra :) Får verkligen hoppas att det blir en hyfsad skörd.

Sen kanske det tillkommer någon Mikromachine från Kannabia och Maxi GOM från Grass-o-Matic :p
 

katt1337

New member
Hej!

Även jag kör ute i år igen! Satsar på Nordeseeds ak 47 som gav bra avkastning förra året och ett flertal typhoons som får bli "survival of the fittest". Utöver detta lite olika sorter från Dane ca 32 böner totalt från han.

Mvh
 

opiumo

Active member
Veteran
Posta gärna era pics här, vet att endel SweCannare langar bilder där men släng upp här också. Kan ju bara låta den här tråden rulla på med lite kort? fred ut
 

dudin

Active member
Kom precis hem svettig och jordig. 160L jord 50/50 p-jord/naturgödsel allt i en enda bädd. Ska ut med en kul blandning av autos och semis. Kan slänga upp lite bilder när de är ute. Ha det gott allihop.
 

dudin

Active member
Här är de senaste sen har jag ett bra gäng till lite mer utspritt.
IMG_2322_zpsbb4eb0ca.jpg
 

Femora

Member
Snyggt Dudin!
Vad har du för mått mellan plantorna, å hur e måttet motiverat? Hur mkt jord har varje planta?

Lycka till i sommar!
 

dudin

Active member
Det är 50/50 p-jord och naturgödsel fördelat på 11 ej femmade plantor så bort mot 30L/planta. En mix av autos och semis. Hoppas någon av dom blir riktigt fin. Avstånd vet jag inte riktigt 35cm kanske.
 

Femora

Member
Ah, härligt! Tack för svaret!
Jag tyckte det såg relativt glest ut mellan plantorna, men det vare ju också :p

Det ska bli intressant att se hur de presterar med så mkt jord/planta!
Har du nåra med typ det "vanliga" 10l/planta nånstans i närheten så du kan jämföra?


Du får fundera på att du nu har ett riktigt guldläge om du vill LSTa damerna. Lägg bara nån gren/stock mellan med, så har du nånstans att binda dem från/mot. :)
 

dudin

Active member
@420 Euphoria.. Har vi bytt frön?
Här är lite från utesäsongen 2013, ser bra ut än så länge.
Tjitjing regnen som kommit har verkligen satt fart på semisen. De längsta är väl runt 150cm och har precis visat preflowers.







Den här står lite mer solitär och har inte alls samma växtlighet omkring sig. Den tror jag på. Fin som fan och kraftig.


Nästa år skiter jag i spoten med all växtlighet och kör bara där jag har gjort en bädd (fast fler och större), det stället är bättre och gör tillsyn enklare och sol hela dagen. Bättre helt enkelt.
 

dudin

Active member
@opiumo dina bilder är verkligen grymma. Hatten av.
Här är mina damer i en raised bed 2x40L P-jord 2X40L Kogödsel på påse. Riktig kanonspot.
 

dudin

Active member
11 dagar mellan bilderna. Den som släpper pollen är en auto Nilsen från Insolite breeds. Massor massor massor med frön skulle jag gissa. Kul korsningar dessutom.
 
Top