What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

PunkSteady's MICRO BOX / 70w hps - 120w led.

D

Dr. KJB

Sain nyt lopulta varmuutta näiden nirvanan siementen tilanteesta. Eli kuten kerroin ,niin urkkia pukkas nuista mun "fem" siemenistä. Laitoin siis 3kpl. siemeniä tulee ja kaikki kyllä itivät ja kasvoivat ongelmitta. Yhden kasvin annoin pois ja 2 jäi mulle niistä toinen paljastui urhoksi ja nyt myös se pois annettukkin oli urho. Eli aikas huono fem laatu näissä. Mutta ei tässä koko totuus. Rupesin jälestää näiden myyjää ja paljastuikin että en ole ainoa joka on näitä siemeniä noitunut. Ilmeisesti koko siemen kauppa oli jonkun nilkin törkeä huijaus. Tai saattaahan olla kuitenkin että nää on indoor mix siemeniä ,mutta ei vaan fem. Joka tapauksessa ristin nää nyt ihan vaan random reguiksi. Olen kuitenkin aikaslailla tyytyväinen tuohon mun kukkivaan neitiin! Ihan sama oliko mistä kotoisin tai fem tai ei. Hyvin kasvaa ja porkuttaa. Kunhan nyt saan tuon tuon valmiiksi niin sittenhän sen laadun vasta tietää. Ei mikään lajike tai brändi tai mikään muukaan takaa mitään hyvää lopputuotetta. Hyvin toimiva ja maistuva kukka kertoo hyvästä laadusta.

Geenit on number one. Ikinä en tilaisi Nirvanan puodista!
 

PunkSteady

Member
Juu kyllähän ne geenit on se juttu ,mutta ei nekään takaa mitään jos ei olosuhteet ole kunnossa. Paremmat mahdollisuudet kyllä antaa.

En kyllä hankkisi itsekkään nirvanalta mitään asioikseni. Nääkin sain vaihdossa chilin siemeniin. Oudoin vaihto ikinä! Silläkin hieman ihmettelen sen tyypin toimintaa ,kun eihän se siitä mitään hyötynyt itse. Päin vastoin! Kaiken lisäksi se joutui laittaa yhteensä kolme kertaa mulle niitä siemeniä ,kun ekat paskana postin takia ja seuraavissa oli sanomista taas laadun suhteen ,kun kuoret halki saumasta ja osa pelkkiä kuoria jossa ei alkiota ollenkaan. Kolmannella kerralla sain sitten kaiken mitä sovittiin. Itse olin kasvattanut ne chilit mistä ne siemenet oli ja yhden 1 luokan postimerkin vaan ostin siinä kaikki kustannukset.

Ei oikein tuollainen kusetus kyllä mahdu mun järkeen millään. Sillä sitten olen kelannut että jos ne oli sitten toooodella huonoja fem siemeniä tai sitten ihan reguja ja se tyyppi ei vaan tiennyt sitä itsekkään. Oli miten oli,sillä ne tuli ja meni jo.
 

PunkSteady

Member
Pieni kuvapäivitys näin sunnuntain kunniaksi.

Tänään tasan 2 viikkoa esikukintojen ilmestymisestä.



Kauniiman värisiä ovat kyllä luonnossa,kun ei löydy tosta mun kamerasta oikein hyvää asetusta tuohon valoon. Joko tulee tollaisia yli vaaleita ,tai sitten tummia/kellertäviä.



Hieman alkaa jo hartsitkin kertymäänlehtien pintoihin.Oikein huurteisia kukkia odottelen.:canabis:
 

gunslinger

Member
Pieni kuvapäivitys näin sunnuntain kunniaksi.

Tänään tasan 2 viikkoa esikukintojen ilmestymisestä.

[URL=https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=56934&pictureid=1351154&thumb=1]View Image[/url] [URL=https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=56934&pictureid=1351156&thumb=1]View Image[/url] [URL=https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=56934&pictureid=1351155&thumb=1]View Image[/url]

Kauniiman värisiä ovat kyllä luonnossa,kun ei löydy tosta mun kamerasta oikein hyvää asetusta tuohon valoon. Joko tulee tollaisia yli vaaleita ,tai sitten tummia/kellertäviä.

[URL=https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=56934&pictureid=1351153&thumb=1]View Image[/url]

Hieman alkaa jo hartsitkin kertymäänlehtien pintoihin.Oikein huurteisia kukkia odottelen.:canabis:


hyvin hartsia pukkaa jo tossa vaiheessa pidetään peukkuja =)
 

PunkSteady

Member
Hywwee iltoo icmagin väki. Tässäpä taas viikkopäivitys kuvien kera. Omaan silmään ei juuri mitään ole tapahtunut ,mutta kun tätä joka päivä kattelee niin eihän muutos näy.

Kuikitus päivä 20.

 

PunkSteady

Member
Se jäi vielä eilen kertomatta ,että lannoitteisiinkin tuli taas saatua täydennystä. Eli sain vaihdettua muutamiin af siemeniin canna PK 13/14 purkin. Tästäpä pienellä aasinsillalla päästään asiaan. Eli canna PK 13/14 oma ohjehan kertoo että litkua annetaan vain 1-2 kertaa 3-6 vrk aikana se. 15ml/ 10L. 3 viikkoa ennen sadon korjausta.

Näitä pk 13/14 lannoitteitahan myy myös muut valmistajat ja kaikilla on eri ohjeet sen käyttöön. Tosin esim Advanced Nutriens valmistaa tuota pk lannosta eri kaavalla 4/10 ja 9/18. Annos nuilla tais olla se 1-2ml/L koko kukituksen ajan. Sitten taas Bio Nova pk 13/14 ohjeistaa antamaan myös kukitus viikolta 1 lähtien ,mutta vain 0,15ml/L - 1ml/L viikolla 7-8.

Eli kysehän on kaavaltaan lähes idettisistä lannoitteista vain annostus ohjeet muuttuvat valmistajan mukaan. Itse olen kokeillut nuista kahta eli tuota cannaa ja A.N hammerheadia. Molempia olen antanut omilla annoksillaan ja sitten myös muunnelluilla jotka muistuttaa lähinnä tuota bio novaa annoksiltaan. Tuolla cannan omalla annoksella jota annoin vain kahdesti sen viikon aikana sen 15ml en huomannut juurikaan mitään vaikutusta. Sitten toisessa kasvatuksessa kokeilin antaa tuota cannaa samalla annoksella useamman kerran ja sain poltettua kasvista lehdet. Ei siis ainakaan silleen voi antaa. Sitten olen kokeillut tuota A.n. Lantaa antaa ohjeella ja vaikutus oli mieluisampi ,mutta pientä lehtien palamista tuli myös viimeisillä viikoilla. Toisella kerralla tuota samaa a.n. Lantaa annoin sitten maltillisemmin ja kaikki meni ok ja budit oli hartsisia ja kovia kun kivet.

Yhden af kasvatuksen vedin sitten tuolla canna pk lannoksella ja annos oli lähellä tuota bio novan tyyliä ja se meni myös hyvin vaikka pientä palamista tuli lopussa ,koska annos oli varmaan liian iso lopussa 2ml/L

Nyt siis aattelin antaa tuota cannaa just tuolla bio novan ohjeella ja seurata tarkkaan kasvin vointia että ei överöi edes lopussa ja en usko tuolla annoksella edes tulevan.

Eli toi kaava millä tulen antamaan on tällainen (bio novan oma)

Viikko 1. - 0,15ml/L

2. - 0,25ml/L

3. - 0,40ml/L

4. - 0,60ml/L

5. - 0,75ml/L

6. - 0,75ml/L

7. - 1,00ml/L

8. - 1,00ml/L

Tähän kaavaan päädyin siis sillä että olen saanut parhaat tulokset antamalla koko kukituksen ajan pk lannoitetta miedolla ,mutta nousevalla annoksella. Tuo novan kaava on vaan nyt melkein puolta miedompi kun se kaava mitä olen antanut viimeksi joten en usko että vaaraa lehtien palamisesta tulee. Toiseksi tuo novan kaava on ilmeisesti tarkoitettukkin juurikin mullassa kasvattamiseenkin.
Nythän on siis kyllä menossa kukitus vikko 3. Joten annokset ei ihan mee ohjeella alussa ja ajattelinkin antaa sen 0,20ml/L ensimmäisellä kerralla ja siitä sitten koittaa osuttaa annokset oikeaksi tuleville viikoille. Kasviahan minä kastelen keskimäärin 2 kertaa viikossa tai vähän yli viikossa ja ajattelin alussa antaa vain toislla kastelu kerralla parin kerran ajan. Loppua kohti tiuhennan kertoja jokaiseen kasteluun.

Mitä mieltä muut multa kasvattajat on tästä ja onko kellään kokemusta näistä pk lannoitteista?
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Nirvana on ihan jees hinta/laatusuhteeltaan. Ja niiden genetiksit on ihan kondiksessa kanssa, koska ne on paremmilta pöllitty ja sitä mukaa jatkettu :)
 

PunkSteady

Member
Nirvana on ihan jees hinta/laatusuhteeltaan. Ja niiden genetiksit on ihan kondiksessa kanssa, koska ne on paremmilta pöllitty ja sitä mukaa jatkettu :)
BadTicketti oliko tää vastaus johonkin vai ihan vaan mielipide? Kun rupesin miettii että oletkohan vastannut mulle siihen että mitä muut on mieltä tästä? Kysymykseen. Tarkoitin siis että mitä muut kasvattajat on mieltä nuista pk lisistä ja niiden käytössä multakasvatuksessa.

Kuitenkin tottahan tuo sun kertoma noista varastetuista geeneistä ja onhan sitä tehneet monet muutkin siemenvalmistajat. Taitaa olla kuitenkin aika hyvä bisnes tuo siementehtailu ja niiden vanhojen hyvien kanta lajikkeiden omistaminen. Jos nyt jotain lajiketta edes voi. 100% omistaa.

Sitten taas takaisin tähän mun kasviin. Eilen illalla tuli karsittua pois varren tyven lehdet ja pikku nuput pois. Ihan turhan niitä siellä pitää kun ei sinne juuri valoakaan pääse tuon latvuston läpi.Aika tukkoon on kyllä kasvanut tosiaan latvat. Kerran jo sitäkin vähän harvensin että olis päässyt just valoa alemmillekkin kasvustoille ,mutta hetkessä kasvoi tukkoon taas. Seuraavan kerran ,kun saksia tuo kasvi näkee ,niin sillon se sitten kaatuukin. :biggrin: siihen on tosin vielä aika pitkä aika.
 

PunkSteady

Member
BuaaHAHAA! No tulihan tuota haukuttua nuita ,mutta mulla oli hyvä syykin. Jos nää tosiaan on niitä FEM indoor mixejä niin ihan vitun huonolaatuisias fem siemeniä kyllä ovat. Siis jos 4 kpl:sta (yksi ei itänyt) siemeniä tulee lopuilleen vain 1kpl naaraita niin joku on mennyt aika pahasti pieleen tuotekehittelyssä. Tähän nyt ei voi muuta sanoo. Se mikä mut on positiivisesti yllättänyt on se että kun ottaa huomioon tuon mun valon onnettomuuden tehossaan ja 4 litran multa tilan kasville ,niin yllättävän hyvän näköistä nuppua kyllä kasvatta tuo tuntematonlajike. Ja sen minkä voin sanoa noin 3 viikkoa kukkineesta valoa koskaan saamatomista nupuista mitkä pois karsin on...TOIMII! Minusta se sanoo jo ladusta jotain. Vai keksiikö joku jotain nasevaa tähän lisättäväksi? Oli tuo mun kasvi sitten nirvanan joku nuista indoor mix lajikeista tai vain ihan perus random ,niin tytyväinen olen siihen. Piste.
 
Moi, joo mullakin tosiaan tuo Bio Novan PK 13-14 käytössä. Yhden rundin Euforiaa sillä kasvattanut, eli ei mulla vielä kovin laajaa kokemusta siitä ole. Ja silloin määrät taisi mennä enemmän fiiliksellä, mutta kuitenkin jotakuinkin samassa suhteessa mitä Bio Novan ohjeiden mukaan (http://www.bionova.nl/images/Schedules/SCHENG/Fertilizing scheme BASIC.pdf). En siinä vaiheessa vielä edes omistanut EC-mittaria, joten aika tuntosarvi-intuitiolla piti mennä. Mutta budit kasvoi kivasti kuitenkin.

Nyt on mittari, ja tarkoituksenani on antaa ravinteita samassa suhteessa toisiinsa nähden mitä tuon ohjeenkin mukaan, mutta päätellä EC-arvon liikkeistä litkujen optimaalinen kokonaisvahvuus. Katsotaan mitä tulee. :)
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
^^ No sitten ei o Nirvanan femut vieläkään oikein ottaneet tulta alleen :) Tai sitten ovat sotkeneet tavapapunsa ja femsunsa. Vähän se on tunarifirman maineessa, mut mulla ne on kyllä aina toiminu ihan kivasti, tavalliset ja femsut. Kannattaa varmaan valittaa sinne mistä papuset oot ostanu. Tsägällä saat jotain fribaria :)
 

neural_rust

New member
Ja Nirvanasta sen verta, että mulla on ollut aina sitä mitä on luvattukkin, toisaalta sama juttu GHSn kanssa. Molempia porukka haukkuu minkä kerkiää, mutta mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa kummastakaan :)
 

neural_rust

New member
Jahas, puolet replystä katos? Sen siitä saa kun savupäiten sählää netin kanssa ;)
Noh, jokatapauksessa, mielenkiinnolla odotan tuota pk lisän vaikutusta, koska ite en siitä saanu oikein mitään irti. Ehkä mä en vaan osaa :) Pistetään tää tonne kirjanmerkkeihin, niin muistaa käydä tsekkailemassa..
 

PunkSteady

Member
Jotenkin tuo cannan oma annostus ohje ei kuulosta oikealle. Ja se yksi kerta millon olen sillä ohjeella koittanut tuota ei tuonut mitään mainittavaa muutosta kukkiin. Jotenkin järkikin sanoo että jos jotain lisää kasville antaa niin pitäähän kasvillekkin antaa aikaa ottaa sitä lisää eikä vain tyyliin pikkulusikalla maistattaa kerran. Ja kaikki bloom boosterithan sisältää pääasiassa juurikin pk lisää jossain muodossa ja määrissä. Sillä minusta toi pk lannos on just paras hinta /laatu suhteeltaan. Katsotaan nyt mitä tää hieman miedompi kaava antaa mulle. Ainakin uskoisin että parantaa kukkimista jossain määrin. Toi mun vähäinen valon määrä vain ei anna kaikkia mahdollisuuksia toimi niin millään lannoksilla kuin lajikkeillakaan. Yksinkertaisesti liianvähän valoa. Ensi viikolla tulee uusi polttimo tuohon natikkaan jos se parantas hieman kasvua.
 

PunkSteady

Member
Toi kastelu veden määrä mua kyllä hieman aina hirvittää. Eilenkin kun kastelin kasvin ,niin lannoite vettä meni noin 8dl. Se on aika paljon kun ottaa huomioon tuon mullan tilavuuden joka on noin 4l. Annan kyllä mullan kuivua lähes kokonaan kuivaksi kasteluiden välissä. Nytkin kun kastelin niin ruukkua nostamalla huomasin jo edellisenä päivänä että multa oli kuivunut kastelu kuivaksi. Odotin kuitenkin vielä vrk:n ja kastellessa ruukku oli todella kevyt! Lehdet roikkuivat hieman jo ,mutta kasvi näytti muuten hyvin terveeltä.

Tolla kastelu määrällä pääsee noin 3 vrk aina eteenpäin ,mutta yleensä annan kuivua vielä sen yhden lisäpäivän niin että veden tarpeen jo huomaa kasvista. En tiedä onko tää nyt oikeaoppinen tyyli kastella ,mutta näin olen nyt aina tehnyt. Tietenkin jos tuo alusta olis vain pelkkää multaa niin se ei kuivuiskaan nuin hyvin kun nyt. Siinä on kuitenkin noin 20-25% perliittiä seassa siksi aika ilmavaa. Tossa ruukku pussissahan on myös niitä reikiä tökitty kylet täyteen ilmavuutta parantamaan.
 

PunkSteady

Member
Tässäpä itsenäisyyspäivän kuva päivitys. Päivä 27 kukassa. Kamara vaihtui tällä kertaa toiseen ja hieman säädöissä vielä opettelemista ,joten ei ihan parhaita ole kaikki.

 
Last edited:
Top