What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

PunkSteady's MICRO BOX / 70w hps - 120w led.

PunkSteady

Member
Laitoin pimeiden syksy iltojen iloksi tällaisen micro kasvatuksen pystyyn. Kasvatustilana toimii vanerista tehty laatikko kooltaan (L) 55cm (K) 50cm (S) 30cm. Ja valona 70w spna + joku esl joka on nyt Herbie23:n valaisin 24w putkilo. (6400K) ilmeisesti sisältää pieniä määriä uv valoakin?



Siemenet laitoin muistaakseni 1.10 itämään ja ekat 2kpl. Nousi mullista 5.10 viimeinen nousi muistaakseni 3-4 vrk myöhemmin mutta sen laitoinkin myöhemmin suoraan jiffyyn itämään.

Verkon olen askarrellut tuonne boxiin sopivaksi ja samalla menetän scrog neitsyyteni. Tarkoitus olis nyt vegettää nuita x määrä päiviä ja kohta vielä latvoakkin. Koitan saada nuo nyt hyvin ensin haaroittumaan ja varmaan joudun sitomaan ja taittelemaankin niitä ennen kun verkon edes asennan päälle ja rupean ohjailemaan kasvua siihen. Korkeus on niin minimaalinen ,että joutuu varmaan tekemään yhtä sun toista ennen sadon valmistumista.

Tein muuten tonne heijastimen vanhan digiboxin kannesta ja mylar kalvosta. Kanttaili ja taittelin tuon pellin wing tyyliin ja liimasin kalvon kiinni. Tuo 70w lämpenee niin vähän että mitään palovaaraa tai kalvon kärähtämistä ei voi tapahtua. D.I.Y. Rules tässä projektissa!
 
Last edited:

PunkSteady

Member
Kaappi on liitetty suoraan taloni ilmanpoisto rööriin. Mitään puhallusta ei sinne mene vaan ainoastaan ilmanvaihdon oma imu joka on koneellinen ja suht tehokas. Mitään vaaraa hajujen leviämisestä ei ole koska en puhalla sinne mitään vain imu ottaa "passiivisesti" boxin lämpimän ilman pois. Toimii! Aktiivihiiltä ei ole koska hajutkin menee poistuvaan ilmaan ja siten ulos. Saatan hankkia sellaisen onan tuonne samaan tilaan jos hajuja ilmaantuu.

Nuista kuvista jos on kiinostunut niin löytyy minun albumeista, jos on forumin kirjautunut käyttäjä. Koitan laittaa niitä tähänkin ,kunhan pääsen koneelle. Ei toimi oikein tällä I padilla. Paska vehje!

Sain muuten sattumalta 2kpl. 125w esl valoja. Pitää kokeilla että miten vaikuttaa boxin lämpöihin jos yhden laittaa sinne ensin ja jos ilmanvaihto antaa myöten niin toisenkin. Menee kyllä keulimiseksi valoilla ,mutta mikä sen mukavampaa? Aattelin että jos kestää edes sen yhden niin laitan sen ja sitten kukituksen viimeisille parille kolmelle viikolle koitan pitää päällä myös toista vaikka osittain päivässä. Meni vaan se idea nyt perseelleen siitä että koittaisin kattoo että mitä tolla 70w natiaisella saa g/w suhteella. No joskus toiste sitten. Voihan tuota nyt seuraaviin boxeiluihin tehdä vertailu kokeen 70w spna:n ja 125w esl eroista. Itse uskon että vaikka tuo spna häviää valotehossa (ilmoitettu lum.) tuolle esl valolle niin se on kuitenkin parempi spektriltään ja valon intensiivisyydeltään. Molemmat lämmittää noin saman verran tai voi olla että tuo esl jopa enemmänkin. Yllättävän vähä lämpöinen tuo 70w kyllä on!
 
Last edited:

PunkSteady

Member
Päivä 20 lähti käyntiin. Eilen vasta sain vaihdettua kasvit uusiin isompiin multiin. Nyt alustana 4l mustamulta pussit. Sekaan lisätty 6 dl perliittiä jokaiseen pussiin. Pussit leikattu pohjasta useasta kohdasta halki ja pistetty pystyyn aluvuokiin 2l. Pussien kyljet on vielä tökitty reijille että mahdollisesti ilma kulkee alustaan ja pitää multaa hapekkaana ja estää liikaa kosteutta.

Pikkuisen on tullut isointa kasvia taiteltua ja fim latvottukkin on. Muita varmaan vaan taittelen reilusti. Tarkoitus on nyt pitää kasvuvaihetta päällä vielä ainakin kuun loppuun tai 10-15 vrk. Sitten kukkimaan täytyy kattoo nyt että miten tuo tila rupeaa pienenemään kasvun myötä. Kuitenkin kukituksen alussa kasveilla on tapana ottaa kasvupyrähdys ja katto ei ole kaukana. Voisi olla parempi jos olis vaan yksi tai kaksi nuita kasveja tuolla olis tilaa paremmin. No seuraavalla kerralla sitten.

Tässä nyt kuvia menneeltä viikolta ja tältäpäivältä.

Edellisviikolta jostain vaiheesta.


päivä 20. kasveilla nyt uudet mullat ja juuritilaa noin 4,5l

 
Last edited:

PunkSteady

Member
Huomenna toivottavasti saapuu paketti postissa jossa tulee lisää valovoimaa. Eli 2 x 125w esl valot. Mukana tulee jonkinlainen heijastinkin ja pitää katsoa että saako siitä tehtyä tuonne uuden heijastimen tuon kyhäelmän tilalle.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Onko nuo Nirvanan femut parempia mitä ne oli joskus 10 vuotta sitten? Ei sillonkaan hassumpia, mutta toivomisen varaa jäi parilta lajikkeelta :) Hitusen hermistelivät.. Ei mulla tietty, mut muilla :D
 

PunkSteady

Member
Ei mitään tietoa ekaa kertaa kasvatan yleensäkkin nirvanan tuotoksia. Nääkin siemenet sain vaihdossa tuolta suomiforumilta. Minullakin on ollut sellainen tieto jostain menneisyydestä että nirvanan tuotokset on hieman huonolaatuisia. En tiedä miksi. Näin vaan olen aina luullut.

Nämähän on sekalaisia lajikkeita mitä mulla on. Tuossa indoor mix pussissa on mahdollista olla mm.Master Kush, Afghan, Pure Power Plant, Skunk1 , Nirvana Special (Jock Horror x Oaxax).
Tää kaikki riippuen siitä millon nuo siemenet on ostettu nirvanalta jos ovat vanhampaa settiä niin ovat nuita lajikkeita. Uudemmat indoor mix sekoitukset sisältää sitten tällaisen setupin mahdollisia siemeniä. Tää on kopioitu nirvanan sivuilta.

" We have put together 5 popular indoor varieties in one package. These selections are Master Kush, Aurora Indica, Pure Power Plant, Super Skunk, and Haze 13. Indoor Mix provides you with pure indica, indica/sativa hybrid, and mostly sativa strains. An outstanding selection of variety and value!"

• Plant height: Short; Medium and tall
• Buzz Type: Sativa High-Indica Stoned
• T.H.C. Level: 18-24%
• Flowering Weeks: 7-12
• Yield (Dried grams per square meter in a sea of green 600w): 350-600
• Harvest Month: September-November


Itse valkkasin identtisiä siemeniä ulkonäöltään ja kooltaan itämään. Ja lopputulos oli 3 kasvia mistä 2 on ulkonäöltään ja kasvutyyliltään sekä kooltaan lähes samanlaisia. Mitä luultavammin samaa lajiketta. Kolmas kasvoi hieman eritavalla hieman pitempänä ja vähemmän haaroittuvana joko fenona tai sitten eri lajikkeena. Lopulta olen nyt päätynyt poistamaan tuolta sen kasvin jo pelkästään tilan takia ja erilaisen kasvutyylin. Hyvä päätös mielestäni että nyt saan paremmin taivutella nuita kahta sivuille ja hyvällä tuurilla samanaikaisen sadonkorjuun.

Tuoksu on nyt ainakin nuilla molemmilla aika vahva ja pistävähkö. Toivottavasti jatkossa tuoksut pysyvät kaapissa. Olen taittanut molemmista latvat sivulle ja toisen olen myös latvonutkin. Nyt rupeaa mukavasti sivuhaarat nousemaan samalle tasolle. Näinäpäivinä vaihdan valot sitten kukitukseen. Onneksi nyt on tilaa hieman enemmän sivuilla että saa taitella jatkossa sivuhaaroja tuonne lattiaan päin. Harmittaa ,kun en sitä verkkoa käytännön syistä voi oikein laittaa sillä tilan ja boxin paikan takia työskentely verkon alla/ päällä olisi todella haastavaa.

Pitää jossain ladata muutama kuvakin tänne nyky meiningistä vaikka ei tuolla nyt kummia muutoksia ole tapahtunut edes.
 
Last edited:

PunkSteady

Member
Kukitus alkakoon. Eli eilen illalla säädin ajastimen uuteen rytmiin ja eka 12 tunni yö on takana. Sain postista ne esl valotkin ja viikonloppuna kokeilen laittaa toisen boxiin. Ja samalla teen jonkinlaisen uuden heijastimenkin tuosta mukana tulleesta perus hammered pellistä. Toinen valo menee tutulleni hätiin kun sen nykyinen valo toimii enää 1/3 teholla. Onko muuten tietoa kellään led finlandin korjaamisesta? Tai tietoa mikä mennyt luultavammin paskaksi jos keskelle jäi vaan paririviä palamaan? Itse epäilen powereita.
 
Last edited:

PunkSteady

Member
Kuva päivitys day. 29.


Noi kuvat kasvista on yhdestä ja samasta kasvista. En jaksanut kaivaa toista poseraamaan. Samanlaisia ovat molemmat kooltaan ja haaroittuvuudeltaan.

Koitan mahduttaa tänään sen esl valon tuonne jos mahtuu.Laitan kuvia siitäkin jos ok setuppi.

Edit:1. Ei tullut mitään siitä esl kokeilusta. Laitoin lampun kaappiin ja lämpömittarin perään. No vartin päästä lämmöt oli jo 32,6c ja siinä vaiheessa nappasin töpselin seinästä ja hautasin koko ajatuksen. Ilmanvaihtoa ei voi enää lisätä joten en voi tuota valoa laittaa lisäksi. Jotenkin arvasin jo tuon ,mutta pitihän se kokeilla.

Nuita 70w spna valoja kun olis 2kpl. Niin ne olis ok tuonne tilaan. Nyt tuo yksi 70w ja se 24w esl nostaa lämmöt maksimissaan 28,2c. Tämä max lämpö sillon kun talon ilmastointi ei vedä täysiä. Sillon kun vetää niin lämmöt tippuu ~26c

Uskon kuitenkin että tuo nykyinen valaistuskin riittää tuohon tilaan hyvin. Ja kyllä minusta tuo kasvukin on ollut hyvää ottaen huomioon valon määrän ja tilan olosuhteet muutenkin. Ilma on kuivaa kun saharassa ja ahdasta kun perseessä. Uudenvuoden tienoilla sen sitten näkee mitä on aikaan saatu. Sitä odotellessa siis.

Lannoitteisiin on tulossa lisäys top maxin muodossa ja nyt olen antanut muutenkin hieman nousevalla annoksella lantoja. Kuitenkin joka 2-3 kerta pelkkää vettä. Ec arvot on jossain 1 molemmin puolin hyvin hintsusti. Nyt ei ole mittaria ,mutta tiedän annoksen vahvuudesta noin ec arvon. Nyt olen laittanut A.N. Lantoja micro,grow,bloom 1,5-2ml / 1,5l. Kerralla kastelen 3dl- 5dl. Näyttää kastelu väli olevan 2-3 vrk luokkaa.
 
Last edited:

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Led Finun ledikö ei pelitä? Kai niissä on takuu, jos ei vanha värkki ole? Meikällä ei oo tuota sähköpeukkua liiemmin siunattu, niin en muuta osaa sanoa :D
Indicaisen näköstä liiffiä siellä kuitenkin :)
 

PunkSteady

Member
Finlandin ikivanha led se on. Ostin sen itsekkin käytettynä ja nyt se on jo seuraavalla. Olen myös tuolla chiliforumilla ja siellä on led finlandin henkilökuntaa myös mukana ja sen kautta olen jo saanut hyvät korjaus neuvot ja mahdolliset varaosat suoraan hyllystä,kunhan paikannetaan vika.

Juu ja kyllä läskiä lehtee tekee... Ja haisee aika waffasti. Uskon että ihan ok settiä on tulossa nuista jos vaan maaliin päästään.

Pystyykö tuota otsikkoa vielä muokkaamaan? Sain tuohon ekaan postiin sen kyllä vaihdettua ,mutta ei vaihdu tuossa pää otsikossa. Voitko jeesata bad ticket?
 

PunkSteady

Member
Minusta on alkanut tuntumaan että tää icmagin suomi puoli on ihan kuollutta touhua. Eihän täällä juuri kukaan ole edes kovin aktiivinen. Kirjoituksia ilmestyy tooodella harvakseltaan kommenteista puhumattakaan. Mitä järkee täällä on mitään päivyriä pitää kun yksinään saa itelleen kommentoida omia juttujaan. Fiksua eikö vaan? Onhan tuota minunkn päivyriä katsonut jotain 360 kertaa ,mutta 2 kpl on uskaltautunut muutaman lausen kirjoittamaan. Tästä on kyllä yhteisöllisyys kaukana saatikka että vois jotain oppia uutta tai sais edes rakentavaa palautetta.

Tai sitten tää mun päivyri random lajikkeineen on vaan suoraan sanoen täyttä paskaa. Pitäs varmaan olla joku vitun wappa kasvatus kyseessä että jonnet kuolais. No näillä mennään vaikka omaksi ilokseni jos ei... Eikä näitä juttuja kannata tosissaan ottaa kuhan jupisen. No vittu en todellakaa! Tää on totisinta totta kuollutta on täällä! ... No ei nyt varmaan kuitenkaan ? Kyllä vaan on! Vai onko? ... Juu peace flower brothers & sisters.
 

PunkSteady

Member
Kiitos kommentista! No yhtä sun toistahan sitä aina haluu oppia. En minä nyt suoranaisesti ole mitään oppia vailla ,mutta jos saa hyvää vuorovaikutusta aikaiseksi tässä kasvatus päivyrin lomassa ,niin saattaa siitä jotain uuttakin tulla esille. Multa hommathan on mulle vähän vierasta touhua ,kun en sitten ysikyt luvun jälkeen ole sitä harrastanut. Tosin ei tää nyt mitään rakettitiedettä ole ,mutta on tassäkin omat juttunsa millä saa asiat menemään hyvin tai hyvin huonosti.

Ennen kaikkea mua vaan ihmetyttää tää forumin nukkuminen. Tai sitten mä vaan käyn täällä liian usein huomatakseni liikettä. Ja toisaalta tykkään hieman verkostoituakkin näillä forumeilla jos ei muuta. Ja toi mun jupinahan oli ihan läppää vaan omaksi ilokseni.Tai saattoihan siinä jotain perääkin olla ,vaan ihan samapa tuo on.

Kommentoidahan tätä saa ja pitääkin. Eihän tässä muuten mitään mieltä ole. Vaan jos ei ole käviöitä niin tuskin tulee kommenttejakaan.

Laitetaans nyt vaikka tällainen kysymys tulemaan. Nostaako vai laskeeko top max puhtaaseen veteen lisättynä ph arvoa?
 

Farmer John

Born to be alive.
Veteran
Hitto, nyt en kyllä muista mitä Top Max tekee ph:lle. :/ En oo vuosii käytelly Biobizzin lannotteita..
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
On tuolla kävijöitä, mut suurin osa vaan lurkkereita. Itte ei enää jaksa panostaa vuosien jälkeen :)
 

Farmer John

Born to be alive.
Veteran
Joo aika hiljasta on tän panostamisen kanssa itelläkin kun pitää täällä oikeessa maailmassakin saada asioita tehtyä ja johan nuo näytöt tänne ja muualle on tehty vuosia sitten. Mut kuitenki koitan hengailla ja auttaa minkä voin jos jollain avun tarvetta on.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Yep, samoilla linjoilla Varmarin kanssa. Tuo sisäkasvatus kyllä meikältä jäänyt aika vähiin, niin jotenkin siitä on paras tatsikin mennyt, ei paljoa viitti kommentoida tai neuvoa, kun kehnoa neuvoa vaan tulis :) Ulkopudeja on tällä voorumilla 5 vuotta työstetty, enkä tiedä jaksaako niilläkään enää tulevaisuudessa lesoilla, eiköhän nekin oo nähty. Parit undergroundimmat voorumit myös vieny aikaa enemmän, kun on noihin pohjoisiin ulkostraineihin alettu panostaa ja vaihtelemaan matskua/tietoa. Jos jotakuta semmonen kiinnostaa, niin privalla saa infoa.. Tietty pitää olla vähän näyttää osaamista, ei ihan kaikille suunnattu mainos siis ;)
 

PunkSteady

Member
Teinkin tuossa testin löytämälläni ph paperilla. Eli vastoin luuloani tuo top max laskee ph arvoa. Tosin hyvin vähän vaikka annos olisi suuri. Juuri sen verran että tuon testin voi tulkita laskevaksi arvoksi. Onpahan nyt tuokin testattu.

Top max meni nyt vesiin mukaan ekaa kertaa. Tuosta mullassa kasvatuksesta ja lannoituksesta on yleistä tietoa että pitäs lannoittaa aina vain joka toinen kerta tai joka kolmas. Its olen nyt alussa antanut laimeaa lannoitetta ensin joka toinen kerta ,mutta nyt viime viikot olen kyllä antanut tuota samaa laimeaa seosta joka kerta. Tai oikeastaan joka toinen kerta on ollut laimeampaa ja sitten taas toisella kerralla sitä perus laimeaa. Perustan nyt tän siihen että jos annan pelkkää vettä niin veden ph on yli seitsemän hanasta. Jos laitan hyvin vähän lannoitetta sekaan ph tippuu kuuden pintaan. Ec kuitenkin ollessa 0,5 luokkaa. (Hanavesi jo 0,2 ec) mitään oireita ei ole ilmaantunut joten jatkan näin vastoin yleisiä ohjeita. Varmaan eriasia jos jokaisella kastelulla laittas reilusti lannoittetta vaikka 1.5-2.0 ec niin varmaan alkaisi kerääntyä lannoite jäämiä alustaan. Nyt kuitenkn tulen varmaan tekemään niin että laitan vaan tuota top maxia veteen joka toimen tai kolmas kerta kastellessa jo laskemaan ph arvoa kun se kerta sitä tekee. Sitä paitsi biobizz ohjeissa sanotaan että jokaiseen kasteluun multaan.

Onko tähän jollain multa viljeliällä mielipidettä tai neuvoa.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Eipä tuo oo ku vettä ja molassia mun mielestä, varmaan joku merileväuute ajais saman asian. Oon kyllä itekkin aina tuota topmaxia ruukannu käyttää, ilman ja sen merileväuutteen kanssa. En tiedä auttaako tuo mitään :)
 

Latest posts

Latest posts

Top