What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Bright´s Grow Closet @ 2x 600w HPS (SS Chronic + others)

Hej Drenge og piger..

så nærmer sig dagen hvor hvor skabet bliver en realitet..

Skabet er designet med henblik på maksimal udnyttelse af de rellativt få m3 samt at skabet ude fra skal ligne et klædeskab så meget så muligt så Clorius-måler-manden der skal aflæse radiatormåler ikke bliver mistænksom :comfort:

af grej kan nævnes:

Veggeamatur 4x 24w T5 = 96w (NY)
Digital 600w hps (NY)
Magenetisk 600w hps
3x Aktivtkulfiltere (NY)
Kanalventilator 125mm
Kanalventilator 125mm (NY)
Timer-BOX @ 4x 600w + Varme udtag (NY)
Hvid 125mm cool-hood (NY)
125mm cool-hood
200mm indsugningskasse med forfilter (NY)
fordeler rør fra 200mm til 3x 125mm (NY)
2x kvali lyddæmpere @ 125mm (NY)
og meget mere..



Billede nr. 3 var første ide udkast og udsugning bliver monteret lidt anderledes..

Bright..
 
Jeg mener at have læst, at din udsugning bør sidde FØR din cooltube, for at sikre mod termisk stress.

Det giver også meget god mening, da denne ventilator helt sikkert er kølet af luften den flytter igennem sig, og jo koldere luft jo højere virkningsgrad..

Det forværrer jo setuppet lidt, da du så skal have 3 rør fra kulfiltre samlet ned i én ventilator og så fordelt ud til 3 cooltubes, og så ud i lyddæmperen og den fri luft.

Det kan også være jeg har misforstået tegningen fuldstændig, så jeg venter lige svar inden jeg plaprer løs med en masse mere :)
 
Hey "Givethank" tak for den konstruktive og positive kretik..

Udsugningen bliver ikke udsat for betydelig varme da der hele tiden pumpes kold luft igennem den så den aldrig får tid til at opbygge en overskuds varme..

desuden har jeg kørt med et udsugnings-setup magen til i årevis uden problemer.. fik en gang at vide at det der mere efektivt at suge luften end at skubbe den..(ved ikke om det passer, men det virker fint)

jeg kommer til at ha 2 små blomstrings rum der hver har en 125mm kanal-ventilator og de er så forbundet til en 200mm pasiv undsugning (lidt i underkanten men det går nok)

det 3. rum til moderplanter og cloner har også et kulfilter men køles kun af luft der suges igennem og ind i et blomstrings rum (fordi der kun er T5 rør og de ikke bliver nær så varme som HID) i det rum har kulfilteret den extra funktion at der ikke lader lys trænge fra 18/6 ind til 12/12 ;-) det er i alt fald teorien...
 
G

Guest 349079

best of luck with your grow chronic rocks massive buds man
 
Jeg takker mange gange Newgrower..

Rart at se at der er lidt gang i ICMAG/DK men der er nu lidt stille i forhold til sidst jeg var herinde..

Ang. Skabet håber jeg på at begynde konstruktionen i kommende weekend det skulle jo gerne snart tages i brug :)

jeg mangler kun at købe træ så burde der begynde at ske noget..
 
Jeg takker mange gange Newgrower..

Rart at se at der er lidt gang i ICMAG/DK men der er nu lidt stille i forhold til sidst jeg var herinde..

Ang. Skabet håber jeg på at begynde konstruktionen i kommende weekend, det skulle jo gerne snart tages i brug :)

jeg mangler kun at købe træ så burde der begynde at ske noget for alvor..
 
Ser jo top lækkert ud :D

Lyder til at du har styr på dine sager mate.

Det eneste jeg lige kan se, er at jeg nok ville køre et separat luftkredsløb til dine pærer, da du har så fede muligheder med det vindue.
 
Hey "Givethank" tak for den konstruktive og positive kretik..

Udsugningen bliver ikke udsat for betydelig varme da der hele tiden pumpes kold luft igennem den så den aldrig får tid til at opbygge en overskuds varme..

desuden har jeg kørt med et udsugnings-setup magen til i årevis uden problemer.. fik en gang at vide at det der mere efektivt at suge luften end at skubbe den..(ved ikke om det passer, men det virker fint)

jeg kommer til at ha 2 små blomstrings rum der hver har en 125mm kanal-ventilator og de er så forbundet til en 200mm pasiv undsugning (lidt i underkanten men det går nok)

det 3. rum til moderplanter og cloner har også et kulfilter men køles kun af luft der suges igennem og ind i et blomstrings rum (fordi der kun er T5 rør og de ikke bliver nær så varme som HID) i det rum har kulfilteret den extra funktion at der ikke lader lys trænge fra 18/6 ind til 12/12 ;-) det er i alt fald teorien...

Cool, smukt og gennemtænkt! og tak for et uddybende svar.
Det giver god mening at en kold luft (grundet en god luftstrøm over cooltubes) vil fungere fint.

Mht hvad der er mest effektivt at skubbe eller suge luften igennem så ved jeg det ikke. Men der er sikkert 100 ting der spiller ind :)

Jeg har desværre ingen erfaring at trække på, jeg skal til og igang med et 150W hps setup så det bliver spændende !

Alt mulig held og lykke, jeg følger selvfølgelig med på sidelinjen her såfremt du updater :)
 
Tak Duckhunter :tiphat:

Jeg vil gi dig ret, i et betydeligt større rum kan det være en fordel med en separat luftkræs til at køle lamperne og så kun langsomt udskifte luften i selve rummet for at få frisk CO2..

men da mine rum bliver extremt små på kun ca. 1,5 m3 pr. og jeg vudere mit udsugnings system til næsten at være overkill når jeg suger kold luft udefra via velux vinduet i samme rum og kun køre lyset i blomster-rummene om natten for at holde temp nede når lyset er tændt og for at undgå for negative temp udsving når lyset er slukket..

vil jeg mene at mere kun ville være for min fornøjelses skyld, end for "damernes" :)


Ser jo top lækkert ud :D

Lyder til at du har styr på dine sager mate.

Det eneste jeg lige kan se, er at jeg nok ville køre et separat luftkredsløb til dine pærer, da du har så fede muligheder med det vindue.
 
Held og lykke med dit projekt m8

en 150w har jeg ikke prøvet men jeg har kørt meget med 250w HPS/CMH og 400w HPS.. men foretrækker 600w HPS.. og du vil aldrig se mig købe en 1000w :yoinks:

PS: HUSK at laven billede tråd med projektet :woohoo:

Bright..

Cool, smukt og gennemtænkt! og tak for et uddybende svar.
Det giver god mening at en kold luft (grundet en god luftstrøm over cooltubes) vil fungere fint.

Mht hvad der er mest effektivt at skubbe eller suge luften igennem så ved jeg det ikke. Men der er sikkert 100 ting der spiller ind :)

Jeg har desværre ingen erfaring at trække på, jeg skal til og igang med et 150W hps setup så det bliver spændende !

Alt mulig held og lykke, jeg følger selvfølgelig med på sidelinjen her såfremt du updater :)
 
En 150'er er nu også skæg at leje med :D

Hmm, alternativt kunne du lave en regulering, så du kunne styre om lyskølingen kørte separat eller udånder i rummet. Helst justerbar.

Så kan du fuldstændig kontrollere temperaturen indenfor et større interval.

Og vi bygger vel alle for vores fornøjelses skyld :D
 
En 150'er er nu også skæg at leje med :D

Hmm, alternativt kunne du lave en regulering, så du kunne styre om lyskølingen kørte separat eller udånder i rummet. Helst justerbar.

Så kan du fuldstændig kontrollere temperaturen indenfor et større interval.

Og vi bygger vel alle for vores fornøjelses skyld :D

Jeg havde selv tænkt på at ændre udsugningen så den varme luft blev blæst ud i rummet i vinter for at spare på varmen og så bytte slangerne så det blæser ud om sommeren..

Der kommer "Dimmer" på udsugningerne og hvis jeg kan få det til at virke kommer de til at gå på lavere nivo når lyset er slukket..

der kommer muligvis klima controller senere.. men det gør det ikke nemmere at det er 2 rum der skal styres..

Bright..
 
Jeg havde selv tænkt på at ændre udsugningen så den varme luft blev blæst ud i rummet i vinter for at spare på varmen og så bytte slangerne så det blæser ud om sommeren..


Tror det kunne ordnes med et simpelt spjæld, også endnu en kanal ventilator :D Det vil være en træls foranstaltning ikke at tage med det samme, da jeg godt kunne spå dig lidt kølings problemer på en varm sommerdag :) Så får du også mindre modstand i din udsugning, da de to ikke skal suge igennem cooltubes.
 
Hej ven

Jeg tror du har svært ved at forestille dig hvor små de rum bliver:

ca: 130cm bred x 105cm dyb x 110cm høj

og jeg er nød til at føre begge udsugninger ud af vinduet i toppen af det nederste rum for i det øverste kommer der jo til at stå Potter/planter foran vinduet..

så planen er lige nu at nederste rum skal indeholde:

2 stk. 125mm (indvendig) x 600mm (lang) Lyddæmpere : Lindab-lyddaemper-SLU-125mm-600mm normalpris 795kr. pr. stk. nu kun 325kr.

2 stk. 125mm kanalventilatore

1 stk. stor 125mm Air-cooled-Reflektor-hood

1 stk. 125mm Kulfilter

+ slanger fra det rum og rummet oven over..


alt det skal være på ca. 1 m2 loftet i rummet..

er det så her du vil tilføje en extra kanalventilator og spjæld (X2) ? :noway:


Tror det kunne ordnes med et simpelt spjæld, også endnu en kanal ventilator :D Det vil være en træls foranstaltning ikke at tage med det samme, da jeg godt kunne spå dig lidt kølings problemer på en varm sommerdag :) Så får du også mindre modstand i din udsugning, da de to ikke skal suge igennem cooltubes.
 

CFP65

Member
det projekt lyder lidt kompliceret.
har du overvejet bare at bygge en væg med en ganske alm. dør, til deling af rummet fra der hvor døren til højre går og over til radiatoren således at radiatoren netop ikke er inde i gro rummet.
på den måde har du både højde og gulvareal nok til et stort grow samt plads, radiator manden vil så bare se en væg med en dør.

i velux vinduet kan du så lave et setup til mødre og kloner som det jeg har lavet, med et T5 rør samt en timer og et lysrelæ, der slukker for lyset når sollyset når over et vist minimum.
det sparer lige 3/4 del af lysregningen til moderplanter og kloner. den dag radiator manden kommer kan du så sætte mødre og kloner ind i flowerummet, det tager de ikke skade af en enkelt dag.
 
CFP65:

jo jeg har overvejet forskellige løsninger men syntes nu det er fedt at det er lidt kompliceret og at det ligner noget andet end det er :joint:

et hemmeligt rum med skjult indgang ville være min favorit, men det her skal dælme også nok blive fedt.. :woohoo:

Ps: jeg plejer at dyrke i telt men nu vil jeg denne gang vil jeg prøve et Costum-home-made-state-of-the-art-grow-closet :woohoo:

dog foretrækker jeg Jord med vanding via bruse-stang frem for hydro.. så helt high-tech bliver det ikke..

Bright..
 
Top