What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Where to find good soil in Oslo?

promatter

New member
Hey! Does anyone know where i can find good, organic soil in Oslo? So far i have only found Canna Terra Professional at Scorpius. Good soil, but i have my doubts it's organic. Tips on where to score organic nutes like guanos, bonemeal, bloodmeal and seaweed would be great sa well.

Peace
 

Ganglere

Member
Bein- og blodmel har de på plantasjen. Ihvertfall noen ganger/sjapper...


Men seriøst, etter å ha prøvd bio- bizz jorda (bra) og canna coco, vel for å si det sånn, organisk shmanisk, buds, yield, potens, smak, canna coco ruler bølgene :biggrin:

Ja, for ikke å glemme, har fått fantastisk resultat med blomsterjord m/leca fra plantasjen. Da brukte jeg bare deres grønnsaksnæring hele blomstringa, funka som f... koster rundt en hundrings for flere liter, ei topp til ti liter vann. Bare pass på at du ikke tar den som stinker såpe...

Du sier organisk. På norsk er organisk noe anna enn den vanlig brukte engelske versjonen. Økologisk er det nok du mener? Uansett, du kan ikke kjøpe jord fra Nederland og påstå det er økologisk, det går på transportdelen...

Om du har tid til vanning hver dag, go coco.
Om du er kjempelat, enten drit i å dyrke, eller shop på Plantasjen. Om du lar bio-bizzjorda tørke ut får den ei skorpe som ikke trekker til seg vann, stol på meg, det suger. Plantasjejorda er litt bedre på dette. Du kan seffers bruke bio-bizz næring på plantasjejorda, bare vær litt gjerrig med næring den første tida :)

Ble litt pratete der, men er du ekspert kan du bare drite i det jeg sier, eller ikke... opp til deg :)

Ihvertfall, lykke til, sammen kan vi presse ut hasjmafiaen :biggrin:
 
A

arcticsun

Dårlig utvalg av organisk og økologisk plantejord tror jeg, og jo lenger ut av Oslo du kommer, jo værre blir det. Jeg bruker plantejord m leca fra plantasjen, og så mixer jeg litt extra ut av de litt større lecakulene inn m det andre. Da er det næring nok i jorda til å vegge i en par uker, litt avhengig av hvor hardt man vanner. Passer sånn brukbart for jorda begynner å bli utarma når det går mot blomstring, så da kan man gå over til ordentlig nærings regime. Det beste med denne jorda er at den holder godt på fuktigheten og er god og myk.

Det som er noe dritt er de jææævla blomsterfluene, så kjøp en haug med fluepapir i samme slengen.

Man kan evt bruke "Så & Kaktusjord", den litt mer sand aktig i konsistens, og har lite næring i seg så man kan ha bortimot full kontroll.
 
Top