What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Black Domina 600w

Trolden

Member
hey forum...

jeg har her 3 stk. black domina fra sensi seeds som skal kønsbestemmes og blomstres


de har en EC på 1.2 og en PH på 5.8 og en balje på ca. 90 liter ro vand

ved ikke om det har interresse da jeg kan se siden er uden nye opdateringer
men jeg bruger canna gødning og multizym med en NPK der vist nok er noget med 1-0-0.5 fordi det er ro vand og kun halv dosis da det hæver EC helt vildt
og 400w MH til vegge
 
Last edited:

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Hej Trolden :)

Selvfølgelig har det interesse.
Vi er her jo for at dele og opsamle viden om vores dejlige hobby.

Jeg dyrker i jord og kender ikke meget til hydro - men jeg er nysgerrig.
Kan jo være det er noget jeg kunne få lyst til at prøve
Og en 90 liter balje med plads til 3 eller 5? ser rimeligt overskueligt ud :)

Jeg har små planer om at prøve en omgang Hempy Bucket.
I hvertfald har jeg købt lidt perlite og vermikulit.


Well. Jeg vil glæde mig til at følge med i dit grow.
Men hydro-viden kan jeg desværre ikke bidrage med.

Best growluck bro :plant grow:

P :smoke:
 

Trolden

Member
hej Paddi:)

ja det er et simpelt setup den balje... jeg kan klart anbefale sådan en eller 2 til en kvm med mulighed for mellem 1 og 10 planter...

jeg har prøvet at lave scrogg med EN plante og lave 575g på min kvm :) så kigger efter et stykke rivnet i målet 90 cm x 105 cm da det vil passe perfekt til at holde styr på tingene som sidst... tror dog ikke at BD er en god scroggplante men måske det bare er om at styre den rigtigt efter forholdene? men nu skal der jo lige være en hun plante først! tror at der går et par uger før jeg kan se om der er hanner eller hunner imellem dem hvilket også passer fint... jeg skal lige have en ny ballast hjem da jeg starter fra scratch med mit lille rum... jeg har 125mm kulfilter og lyddæmper før og efter motor på 100mm for minimum larm og en god udluftning så det kommer til at køre max... har lige fået et hanna ph-ec måler hjem også så nu køre det igen... nøj jeg glæder mig til at blomstre :-D ja det er om at dele ens passion og reslutater med hinanden! håber at der er et par kiggere der også smider lidt ind på forummet som er nyt

jord har jeg ikke det store Efaring med, jeg har mest kørt DWC
spennende med de Hempy Bucket´s...!
 

Trolden

Member
hey forum...

mit ventilation



og her af planterne og rødder... hiber squ snart at de vil vise køn




EC 1.14 PH 6.1 så ph´en svinger lidt men så længe det er mellem 6.2 og 5.2 så er det fint men 5.5 er bedst
 
Last edited:

Trolden

Member
tak fordi i kigger ind :)
ja det er under min trappe grøn :) jeg har været så heldig at de har lavet udluftningshuller i trappen som jeg kan bruge til den gamle varme luft kan komme væk!
her er et billede af dem med 10 dages mellemrum der viser hastigheden på DWC meget godt


tror måske at det er hanner... men nu må vi se! jeg har sat 5 nye frø over hvis der ikke er en hun! den i midten og til venstre ligner hinanden og den til højre er en anden pheno!
jeg har toppet planterne og de har alle sammen gode side grene i forvejen... men håber squ på en hun hver dag nu... overvejer at gi 3 dages mørke for at se om de går igang med at vise køn

udover det så køre jeg nu på en lånt 400w MH ballast og har kig på den her http://www.onestopgrowshop.co.uk/gr...0w-600w-1000w-switchable-digital-ballast.html
den har 400w -600w - 1000w i en og samme ballast, så har jeg muligheden for at kunne bruge en 1000 watter nogle af ugerne om vinteren
 
Last edited:

Trolden

Member
hey forum... er gået i blomst og har bukket toppen på den i midten bagover!
EC 1.35 igår var den på 0.8 så det kommer til at gi et boost!
PH er 5.8
minder mig selv på at få fat i gødning til blødt vand næste gang for der er alt for meget PH- i den til hårdt vand! det er ikke nemt at styre med omvendt osmosis vand! dog har det en klar fordel da ens EC er 0.005 ca. og ph er 6.5... mit almindelige vand har en ph på 7.5 og en ec på 0.8!
trickset er at spare på cannazym så ro vandet ikke kommer op over 0.8 i ec men måske er 0.3 så man kan buffe godt med gødning i uden at skulle lægge sig på grænsen til det planten kan klare max
et billede uden lys nu og et med lys senere idag, men nu uden lys og et af mit stiklinge setup

har taget 4 cuts af hver og sat 5 nye frø over! de bliver bagt under 2 x 18watt og skal have ca. 14 dage i "ovnen"


har bestilt den multiballast som kommer D. 5. og kigger nu efter en 1000watt pære... det skal være en 100% hps og ikke dual spec. med en 400w MH og en 600w hps! har før haft en red eye hortilux og kigger den vej igen med mindre at der er en der har et bedre bud?!? kan se at den hortilux er rest salg da de ikke bliver lavet mere!!! glæder mig vildt til at kunne gi dem 600w her den 5. og måske 1000w til den 1/6

planerne er at blive klar med et rivnet klippet til og tilpasset til scrogg net for næste grow med mellem 2 og 5 planter omkring 1/7


en helt anden ting... er der nogen der har prøvet at snuldre en god pollenhash på en plante i blomst her inde? som jeg har forstået det så er det både hanner og hunner der bliver lavet hash på og det derfor måske er muligt at bruge noget hash som pollen?
 
Last edited:

Grøn

Member
Hey Trolden, tro ikke det virker men er altid frisk på at blive overrasket

Du har ret der er masser af han "pollen" i hash fra marokko, tro dog næppe at det er mere "liv" i den pollen fra hashen =)

Ang gødning, Bigplantscience, er en dansk udviklet gødning det tager hensyn til indholdet at calcium og magnesium i danmark. Ved at bruge deres gødning kan du skippe R.O vandet. Syntes det er fjollet først at fjerne noget for så at tilsætte det igen.
 

Trolden

Member
hey grøn :)
ja den skal nok være mere gul og støvet en den her...

kender kun canna og ved at man kan få det til blødt vand også... mht det multizym så prøver jeg og se om ikke kun en brøkdel af det virker næste gang, vil godt lige se om der skulle være en fordel ved det her ro vand... lige nu er planterne på en ph 5.7 og ec 1.37 og ingen tegn på overgødning enu... men lad os nu se, det kan blive lavet om det hele imorgen he he skal lige have et par grows og have brugt mit gødning før jeg skifter... kunne godt tænke mig at lave det organisk måske
 

GoatCheese

Active member
Veteran
Healthy lookin plants there!
I'm also vegging Domina, my first time growing this strain. I just read that they pump out more resin and perform better if you keep the feeding fairly light, so don't push with the nutes when flowering them
..but maybe you knew this already.


Lot of "landrace" genes in BD and these kinds don't usually like over feeding.
People from Mandala Seeds say that landrace/nute sensitive hybrids can also hermie if you push them on the upper limit of what they can handle, and i have seen this myself growing Herijuana.

Let's see how they flower.
:)
 

Trolden

Member
hey goatcheese...
ja har godt læst at de helst skal have middel gødning men tak for reeminderen :) det er nemt at hælde for meget gødning i "mindre er mere"
ny ballast

den har både 1000w - 600w - og 400watt og står nu på 600w

 

Trolden

Member
ph 5.8 ec 1.3

bladene skifter til "hps blade" efter de har stået i mh lys... jeg husker på at gi en uge til 14 dages hps 600w inden blomst næste gang for bedre reslutat!

den til højre havde allerede sat rødder på 4 ud af 5 kloner hvor den i midten og til venstre tager lidt extra... men den er nem at klone...
 
Lækkert setup!

Hvor mange liter luft giver din pumpe pr time, og hvor mange liter vand har du i tanken/reservoiret når du har fyldt op? Beklager hvis du har skrevet det før, så har jeg overset det.

Jeg står selv og skal igang med DWC om et par uger, så jeg vil lige sikre mig at det kan lykkedes med det jeg nu har købt :)
 

Trolden

Member
Lækkert setup!

Hvor mange liter luft giver din pumpe pr time, og hvor mange liter vand har du i tanken/reservoiret når du har fyldt op? Beklager hvis du har skrevet det før, så har jeg overset det.

Jeg står selv og skal igang med DWC om et par uger, så jeg vil lige sikre mig at det kan lykkedes med det jeg nu har købt :)

tak skal du ha Givethanks! min pumpe er på 10watt og med 4 udtag (nok til 2 baljer) jeg vil sige 2 luftsten i hver balje! min balje er på ca. 80 - 90 liter hvilket passer mega godt og der er et låg til som kan holde vægten af planterne som er vigtigt...
 

Bald Monkey

Member
Har ikke så meget forstand på hydro, men dine rødder ser da glade og tilfredse ud, så det er jo godt. Held og lykke med sagerne Trold

-in peace
 

Trolden

Member
har kappet 2 hanner desværre og står nu tilbage med en plante og 4 kloner af den og en lille ny!



jeg ved ikke om den sidste også er en han, men det er dælme surt for at sige det på rigtigt jysk hvis det er... men jeg kæmper vidre og kan vel se det om et par dage senest!
tak for roserne lalandia/bald monkey...
 

Trolden

Member
den sidste er også en han... jeg laver nu pollen på den mens den lille ny bliver stor nok til hps... æv
 

Latest posts

Latest posts

Top