What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Kookoksessa kasvatus

eazyweener

New member
Aivan,en ole enää tämän alkupanikoinnin jälkeen mittaillutkaan. Terveennäkösenä tuulessa lepattaavat :) Ja noiden lehtien nyppiminen ei kannata,ellei ne ala jo itsestään kellastua?
 

eazyweener

New member
Tytöt on aika tuhteja ja lyhkäsiä jotain 30-35 cm , alkaa olla valojakson vaihto ajankohtasta viikon päästä imo...pitää rueta lukasemaan,kiitos :)
 

eazyweener

New member
Elikkä jos vähä levittelis ja antas olla muuten lehtien olla ,senverran lukasin ja siihen johtopäätökseen tulin..kokeillaan :)
 

sp3ncer

Member
Defolation on hyvä topikki selata lävitte, mutta mun kaks senttiä tulostavotteeseen on riittävä vege. Pitkä kunnon vegetys, monta toppausta ja supercroppaus latvuston hallintaan kukituksen venytysvaiheessa tuo tulosta. Tilanpuute on korvien välissä.
 

kalastaja

Member
Kannattaako alkuvaiheessa kastella run offeihin asti vai vain pieni liraus? :confused: Alkuvaiheella tarkoitan sitä kun ei ole vielä edes kypäräpäät pinnassa. Kuumottelee ylikastelut sun muut kuullut kauhutarinoita kookoksesta :D
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Mimmosia kauhutarinoita? Ei mulla ainakaan ikinä oo cocossa ollu ylikasteluongelmia, vaikka ois kuinka ruikkinu menee. Emmää tiä tartteeko sitä run offiin asti pienenä, kuhan eivät kuivuu pääse. Pysyy aika kivasti kosteena muutenkin, kun plantut on pieniä, eivätkä vielä imeskele niin paljoa vettä. Sit isompana sitä run offia.
 

hamppuu

Member
Jotenkin olen ymmärtänyt että siinä vaiheessa kun kasvi vasta kasvatteleee juuria niiin voi olla pieni ylikastelun riski. Eli alkuvaiheessa voisi kookosta kohdella niinkuin multaa, eli antaa aina kuivahtaa hiukan kastelujen välissä --> Kasvin juuret alkavat etsimään vettä ja valtaavat nopeemmin astiat. (??? Näin mulle kerrottiin kun mä opiskelin kookoksessa kasvattamista???)
Vasta ensimmäinen kookosrundi meneillään joten ei kyl kokemusta ole paljoa yhtään..
Sen ainakin tiedän ettei siinä vaiheesa voi enään ylikastella kun kasvi on vallanut juurineeen kasvualustan... Mitä enemmän kasteleee sitä paremmin kasvaa :D

Eli jos oot vasta istuttanut siidut kookokseen niiin odota ensiksi että ne nousee pintaan ja sit miedosti kastelet 1-2vkon ajan.
Ensimmäiset viikot on kyl todella hidasta kookoksessa, mut odotas vain kun juuret valtaavat astian ;)

Me tapettiin muutamat taimet övereihin, joten miedosti sit ravinteiden kanssa liikkeelle :)

PS... Oli ihan totta tuo teidän kokeneempien väite, että kookoksessa saadaan tuotettua todella hyvänmakuista kukkaa!!
Ensimmäisiä autoflowereita on tullu maisteltua ja palaaa niiin vaaleaksi tuhkaksi! :) n. 15 pvää tuli pidettyä huuhtelussa.

Onhan tuo paljon luonollisempi tapa viljellä yrttiä verrattuna vesiviljelyyn... siks varmasti makukin on parempi!
 

kalastaja

Member
Semmosia kauhutarinoita kuullut olen, että ihmisillä kuolleet liki kaikki taimet kookokseen jotka suoraan siemenestä lähteneet kookoksissa. Syytä en sitten tiedä mikä on ollut.
Noo nuo kookokset mielestäni suhteellisen hyvin huuhdeltu ja turvotettu pH 5.8-6.0 veteen ja samanlaisella vedellä huuuhdeltu noin kolmisen kertaisella määrällä vettä kuin itse kookosta oli. U gron kookos käytössä. Valuma veden pH viimeisissä huuuhteluissa n. 6.0-6.4. Väri oli semmoinen hieman kellertävän rusehtava.
Eilen hieman illasta kasteltu sumutinpullolla ruiskien tasaisen kosteaksi. Laskennallisesti tuli vettä noin reilu neljännes desi per 3.5dl ruukku. Jos sitä tänään taasen kehtais ruikkia :p
 

Keismo

New member
Liekkö kellään parempaa tietämystä, että löytyykö noita kookostiiliä näistä agrimarketeista tai prismojen puutarhaosastoilta tai vastaavista? Esikasvatukseen pitäis saada vaan hemmetti ei jaksais tilailla.
 
S

scai

Jotenkin olen ymmärtänyt että siinä vaiheessa kun kasvi vasta kasvatteleee juuria niiin voi olla pieni ylikastelun riski. Eli alkuvaiheessa voisi kookosta kohdella niinkuin multaa, eli antaa aina kuivahtaa hiukan kastelujen välissä --> Kasvin juuret alkavat etsimään vettä ja valtaavat nopeemmin astiat. (??? Näin mulle kerrottiin kun mä opiskelin kookoksessa kasvattamista???)
Vasta ensimmäinen kookosrundi meneillään joten ei kyl kokemusta ole paljoa yhtään..
Sen ainakin tiedän ettei siinä vaiheesa voi enään ylikastella kun kasvi on vallanut juurineeen kasvualustan... Mitä enemmän kasteleee sitä paremmin kasvaa :D

Eli jos oot vasta istuttanut siidut kookokseen niiin odota ensiksi että ne nousee pintaan ja sit miedosti kastelet 1-2vkon ajan.
Ensimmäiset viikot on kyl todella hidasta kookoksessa, mut odotas vain kun juuret valtaavat astian ;)

Me tapettiin muutamat taimet övereihin, joten miedosti sit ravinteiden kanssa liikkeelle :)

PS... Oli ihan totta tuo teidän kokeneempien väite, että kookoksessa saadaan tuotettua todella hyvänmakuista kukkaa!!
Ensimmäisiä autoflowereita on tullu maisteltua ja palaaa niiin vaaleaksi tuhkaksi! :) n. 15 pvää tuli pidettyä huuhtelussa.

Onhan tuo paljon luonollisempi tapa viljellä yrttiä verrattuna vesiviljelyyn... siks varmasti makukin on parempi!

Heti kun siemen näyttää juurta, olis hyvä lisätä sieniymppi.
Siinä ei voi mennä harhaan, voi vaan ihmetellä miten juuret valtaa minkäkokosen ruukun tahansa...
Ja Ikeasta kookosta, muutaman euron paali ja se ottaa vedet heti itseensä, paisuu yli 13 litran..
 

kooljay

Member
Itellä noi 6.5l pöntöt ollu ihan jees kun en kauheesti vegettele. Joka toinen tai kolmas päivä kastelen, mutta jos yli metrisiä kasvattaisin niin olis isommat pönikätkin.
 

henki

Active member
Ite mietin että meneekö joku 11l liian isox :O. Jälkeenpäin toi 16l oli vähä överi ja päivittäin kastelin tai kahdenpäivän välein.
 

psyphish

Well-known member
Veteran
6.5l ruukut on itsellä käytössä ja joka aamu kastelen niin, että tulee desin verran pohjasta läpi. Aika työlästähän tuo on, mutta jos ei päivittäin kastele, niin kookos kuivuu liikaa.
 
Top