What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Kookoksessa kasvatus

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Joo, ei tuo 2 viikkoa oikein tunnu riittävän, nutet maistuu lopputuloksessa. Oon tätä tainnu ennenkin kysyä, mut mites Nukkumasan huuhteluteesit menee? Se Bubbledust oliko, kun pari vuotta sitten oli testissä, niin oli ainakin asianmukaisesti flussattua matskua :good:
 

hamppuu

Member
Ootteko te ikinä käyttänyt huuuhtelussa esim advanced nutrientsin final phasea?
Ton pitäis kuulemma poistaaa niiden lannotteiden jäämät budista mitä ei pelkällä vedellä saada pois, hmm...
Yks canadalainen guru väittää vahvasti että ton kanssa kun huuhtelee niiin 2 viikossa saadaaan hyvin palavaa/maistuvaaa ququa.
Ite en oo ikinä synteeettisillä lannotteilla kasvattannut, mut kyl se nyt on selvää ettei viikon huuhtelu riitä..
Tuolla hamppufoorumilla porukka väittää kiven kovaan ettei yli viikon huuhtelussa ole mitään järkeä :moon:
Tosifatkahan on se että jos röökin kanssa polttaa niiin vaikea on noita lannotteita maistaa. Itse poltan kuitenkin budia ihan ilman mitään miksereitä ja monesti tullut maisteltua näitä viikon huuhdeltuja hydrobudeja.
Voin sanoo kyl et helvetin pahan makuista , hyi hyi hyi!!! ja tuhkasta tulee semmosta tummaaa, vaikka sen palaneen budin tuhkan pitäis olla vaaleata..

Nukkumatin budi maistuu varmasti taivaalliselta :huggg:
Onhan toi huuhtelu yks tärkeimmistä asioista..
Kai se pitäää itsekkin nyt ensimmäisessä kookoskokeilussa huuhdella n. 20 pvää...tavoitteena kauniit syysvärit!!
:thank you:
 
N

nukkumatti

Mä huuhtelen vähän miten sattuu :D eli jos mineraaliravinteet kysessä riippuu onko tullut övereitä missään vaiheessa ja kuinka hyvin olen arvioinut kulutuksen loppua kohden. En koskaan huuhtele paljolla nesteellä, siirryn vain vedellä kastelemaan. Sitä sitten riippuen tilanteesta minimi 3 viikkoa ja maks ollu joku 1,5kk. kaikkien smooteinta olen saanut kookoksessa kun olen antanut kasvien vaan kuolla lopuksi pystyyn ja melkein kuivuakkin ruukkuihin.

Ne BDt tais sillon olla ladattu multa/kookos sekotus ja pelkällä vedellä alusta loppuun.. Tai sit se 3vk kookos loppujakso. en muista ny enää.
Mutta olen alkanut vielä anaalimmaksi huuhtelun suhteen :D

Meillähän kun käyttää hanavettä on mieto "ravinneliuos" eli kyllä vie ravinteet mennessään verrattuna akku veteen.
Joo ja budit suoraan narulta raakana, aika hyvin huomaa jo sytyttäessä onko jäämiä.

Pitäis toi osmoosipuhdistin hommata..Pääsis hiukan leikkimään.
 

GrowKäry

Member
Onko jollain ollut ongelmia kalsium tai magnesium puutosten kanssa cannan a+b setillä?

Viimekerralla käytin kasteluun sadevettä, ja silloin esiintyi ilkeän näköisiä vajareita.
Nyt olen käyttänyt kaivovettä, ja näemmä pientä puutosta on jälleen alkamassa esiintymään.
Paljon pienemmässä mittakaavassa tosin kuin sadevedellä.

Ilmeisesti meidän kaivosta puuttuu sitten jotain. :)

Pari vuotta vanhat näytetulokset:
ph 6.0 suositus <9.6>6.4
Hapettuvuus <0.7 suositus <5
kokonaiskovuus mmol/l <0.1
kokonaiskovuus dH <0.6
rauta ug/l 230 suositus<400
Mangaani ug/l 12 suositus <100

Kai se on ilmeisesti nuo mono pullot vielä ostettava, kun on niin ikävä katsella puutteessa olevia kasveja, tiedä sitten paljonko tuollaiset pienet vajarit edes kukintaan vaikuttaisi...
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Ainoastaan, jos ne on parasta ennen päivän ohittaneita litkuja.
Gugussa se P/K-lisä on kyllä poikaa. Kokeile vaffempia annoksia?
 

GrowKäry

Member
Ainoastaan, jos ne on parasta ennen päivän ohittaneita litkuja.
Gugussa se P/K-lisä on kyllä poikaa. Kokeile vaffempia annoksia?

Perkeleen hazet kun ei oikeen tykkää kovemmista litkuista.
Durban poisonikin näyttää jo nyt niin tummanvihreeltä että no thanks, ei lisää typpeä.

Mutta, eiköhän tästä selvitä.
Laitoin tilaukseen nuo mono pullot, kun en jaksa alkaa kikkailemaan.
 

GrowKäry

Member
On kyllä pehmeää vettä

Onhan se...:biggrin:

"There are two units commonly used in measuring hardness: German Degrees of Hardness (dH) and Parts Per Million (ppm). One dH = 17 ppm. For a rule of thumb:
0 to 4 dH - 0 to 70 ppm - very soft
4 to 8 dH - 70 to 125 ppm - soft
8 to 12 dH - 125 to 200 ppm - medium hard
12 to 18 dH - 200 to 300 ppm - hard
18 to 30 dH - 300 to 500 ppm - very hard
over 30 dH over 500 ppm - extremely hard"

""The concentration of calcium and magnesium indicate how “hard” the water is. Water containing 100 to 150 milligrams of calcium (CaCO3) per liter is acceptable to grow marijuana. “Soft” water contains less than 50 milligrams of calcium per liter and should be supplemented with calcium and magnesium."

http://www.420magazine.com/forums/frequently-asked-questions/158134-soft-water-nutshell.html


Jep.
Eiköhän tämä ongelma ole aika selvää kauraa.
 

Wynyard

New member
Samaa on, ja tuo on parasta kuitua mitä on markkinoilla. Ugron coco tulee sisämaasta, jolloin sen suolapitoisuudet on pienemmät kun muut merkit jotka tulevat rannikolta.

Nuo kalastajan linkkien kookokset saattavat ollakin, mutta se UGRO jota verstas tätä nykyä (pari kuukautta sitten) Kokofinan sijasta myy ei todellakaan ole. Karkeampi rakenne, kasvien lehtiä, pitkiä kuituja kahvinruskea valumavesi ja pH, joka 5,2 kastelulla kieltäytyy menemästä 6,6 alle. Kovasti kuitenkin myymälässä väittivät tavaran olevan samaa. (Jokunen Kokofina-kasvatus takana. Huipputavaraa). Onneksi on vain pari hassua kasvia kärvistelemässä, muuten vetuttaisi kunnolla.
 

henki

Active member
Näin kun huuhtelusta oli keskustelua. Laskeeko pitkä huuhtelu satoa merkittävästi? Mites kypsyykö helposti "ylikypsäksi" huuhtelun aikana? Entäs kannattaisiko laittaa mh poltin kiinni huuhteluun jotkut tekee vissiin niinkin?
 

kooljay

Member
Ajattelin vetää seuraavan runin kookoksessa kun regu siiduilla mennään, nftstä nihkeetä nyppiä noita uroita pois ja siirtää muualle kasvamaan. Muutamia papuja voisin kyllä tuottaa vastaisuuden varalle jos lajike vastaa odotuksiani. Trele morele lähtee siis seuraavaksi projektiksi, lueskelin tota coco coir ketjua ja käsin kastelulla ajattelin mennä. Jotain vinkkejä voisin ottaa vastaan ennenkuin meen shoppaileen litkuja yms. Kasvupaikkana 90x90x180 teltta ja 400w spna sekä 2x120 ledit taustatulena.
 

henki

Active member
No voisin antaa muutaman tipsin jotka perustuu omiin kokemuksiin.
Ensinäkin kannattaa ottaa huomioon kokon merkki. Itse suosisin kokofiinaa tai u-gro ja hylkisin bionovaa. Litkuista sen verran että jos et meinannu ostaa kookokselle suunniteltuja lantoja nii ainakin magnesiumin kanssa voi tulla vajaria. Sitähän tosin saa apteekista tai http://www.lappo.fi/product/287/magnesiumsulfaatti . Aluksi kannattaa kastella aika snadisti esim 10ml muutamasti päivässä tarpeen mukaan voisi olla lähellä totuutta. Koko kannattaa myös huuhdella hyvin ja vaikkapa vielä lopuksi huuhtoa ph tasapainotetulla vedellä vaikka paketissa lukee "käyttö valmis" tjsp. Olen myös huomannut että ainakin noissa 16l ruukuissa välillä on vähänlaisesti happea ja kun antaa vetyperoksidia nii kasvu nopeutuu (tietenkin olen antanut sen hajota veteen ennen kastelua). Kastellut olen päivittäin johtuen siitäkin että tykkään puuhastella kasvien kanssa paljon. :) Tässä muutamia huomioita että ei muuta kun onnea kasvatukseen!
Pahoittelen rösöistä kirjoitusasua. :s Joku varmaan jatkaa listaa mielellään.
 

GrowKäry

Member
Eikös tuo 16l ole aika paljon pelkälle kookokselle?
Märkänä kun tykkää tiivistyä omaan painoonsa hiukan liaankin kanssa.
Itse olen kasvattanu 3-8l ruukuissa, 100% kookos.
 

kooljay

Member
Ite ajattelin 6l ruukkuja ja jos kuitenkin tekis dripfeedin ja laittais reson ulkopuolelle niin olis ruokinta heleppoo..
 

henki

Active member
Joo pelkka kookos on nois ruukuissa mutta erittäin hyvin kasvanut eikä juurikaan pakkaantunut. Jopa nii hyvin etta jos ei olis reilusti taiteltu ne eivät mahtuisi mitenkaan telttaan. :) Enkä ole kellään nähny noin hyvin kasvavan. Ainoa ongelma on ollu kehrääjäpunkit ja se että paikallisesta liikkestä loppui bloomi samaan aikaan kun minultakin. Nyt pitäny sitten tuntemattomalalla novasarjalla vetää tätä loppua. Ei ole toi typen annostelu sillä sarjalla ihan nii helppoa mieluusti olisin jättäny jopa kokonaan pois jo ajat sitten.
 

eazyweener

New member
Ensimmäistä kertaa..

Ensimmäistä kertaa..

Elikkä ensimmäinen kasvatus ja alustaksi valitsin kookoksen ja perliitin, oisko jotain 10% perliittiä, A+B liemet ja käsin kastelu. Alkutunaroinnin(liian vähä ravinteita) jälkeen uskaltaa jo hengittää ;)
Lueskelin et toi pk riittäis guguvaiheeseen lisäksi? Mut miten paljon sitä annetaan ja miten paljon a+b ? Saa ampua , jos tuli paljon tyhmiä kysymyksiä,toivon kuitenkin vastauksia :)
Valojakso 18/6 , 400 natikka , ja 3 kalashnikovaa liian isoissa? 14l laatikoissa joissa noin 10l alustaa.
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
PK:ta 1-1,5 ml / l kukituksen ollessa kiivaimmillaan, esim joka toinen kastelukerta, noin 1-2 viikkoo riippuen kasvista. A+B:tä voi antaa ihan normaalilla annostuksella. Muista lannottaa A+B:llä joka kastelukerta, muuten tulee helposti vajareita.
 

eazyweener

New member
Kiitos! Jokakerta on lannoillla laiteltu,kasteltu jokatoinen päivä,pysynyt hyvin kosteana omasta mielestä.. Miten ton ec:n kans,miten sen mittaus kookoksesta?
Mikä olisi hyödyllisin aika kastella? Tuota kasteluaikaakin pyöritellyt päässä,et eihän se luonnossakaan kellonlyömällä se vesi tule,mutmut..
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Paras aika kastella on aamusta kun valot tulee päälle. Ec:n mittauksesta olen sitä mieltä että täysin turhaa, parempi kehittää silmää ja katsoa kasveista haluaako ne lisää tai vähemmän ravinteita.
 

Latest posts

Latest posts

Top