What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Toleranssn lasku.

Piel

Active member
Veteran
Tämä on varmasti vatkattu jossain muualla mutta nyt haluan oman geeniperän mielipiteet.

Mulla on käynyt niin että mun toleranssi on laskenut n 75% muutaman kk sisällä. Eikä se riitä, saan nyt hirveitä skitsoja joka kolmas kerta. Vaihdoin strainin ja se auttoi hieman (White Rhino vaihtui Aurora Indicaksi.

Ihan sama jos poltan tai syön. Olen sitäpaitsi lääkekäyttäjä eli ilman sitä tuun helvetin kipeeksi.

Siis -mitä vittua?
 

k-grower

Member
omalla kohdalla tuo reilusti indicainen on ollut syypäänä, sittemmin suosinut jotain hazea ja sativaista jossa on on enempi tota cbn ja cbd:tä. omalle kohdalle nuo lajikkeet jossa on 17-20% thc ja todella pienet cbd ja cbn lukemat aiheuttavat noita skitso oloja, näin ainakin havainnoinut itsestä.
kyseessä voi olla myös jonkilainen toinen psykologinen tekijä kuten ahtaanpaikankammo, torifobia, paniikki häiriö.
 

Piel

Active member
Veteran
No, pitää myöntää ettei muutenkaan menee kovin hyvin niin se varmasti vaikutaa. AF:t ovat melko OK mutta mulla on kaapissa reippaasti WR ja aika vähän muuta. Kesällä sitten uutta, mielenkiintoinen ilmiö.
 

Daanis

Member
Moi,

Minkälaisia nää sun skitsot on?

Itellä oli joku aika sitten elämäntilanne vähän remontissa, ja rupesin ykskaks yllättäen kohtaamaan kunnon panikointia poltellessani. Ennen tätä oli jo jonkun vuoden kokemus hiisailusta ilman mitään ropleemia.. kyllähän se säikäytti ja pisti ihmetyttää, tauko päälle ja myöhemmin tilanne sit tasaantui ja normalisoitui. Poltot mulla noihin friikkailuaikoihin oli sativapainotteisia.
 

Piel

Active member
Veteran
Daanis: Vahva ahdistus, sekoamisen tunne ja toissa päivänä otin puol pullo viiniä polton jälkeen -oksensin ja nukuin neljä tuntia. Onhan mulla ennenkin esiintynyt lievempänä mutta vaan silloin tällöin. Lajikkeet mulla on indica painotteisia kivun takia, sativat ei ole pahemmin tullut poltetuksi viime aikoina. Vaihdettiin hiukan nyt kaverin kanssa ja sillä oli nyt White Widow, vahva sekin mutta kuulemma enemmän nostoa. Viime aikoina on ollut rankkaa psyykkisesti ja on ollut leikkauksia jne mitkä varmasti vaikuttavat vointiin. 70-luvulla en koskaan kokenut tällaista vaikka hasaa vedettiin (alko+ruoho sai kyllä aikaiseksi yrjön silloinkin) välillä reippaastikin.
 
B

BigHit

Mulla itselläni tulee melko huonot fiilikset jos on jotain stressiä päällä tai vastaavaa. Juurikin pahaa ahdistusta, mennyt joskus jopa pelkotilojen puolelle. Mutta juu näitä tulee vain sillon kun on jotain enemmän kun pikkuhuolia, esim. Isot laskut joihin ei mistään keksi rahaa. Jokanen tietää omat pikkuhuolensa.

Stressaannun kyllä vissiin aika herkästi, mutta kuitenki.

Luulis noitten juttujen ja sellasten vaikuttavan aika rajustikkin joskus. :)
 

Daanis

Member
Itelläkin noi olotilat oli jotakuinkin hermostunutta oloa ja pelkotiloja.. omalla kohdalla alkomahooli auttoi asiaan ja sai tilannetta rauhoittumaan. Veikkailisin kanssa että stressaava ja vähän diipimpi elämäntilanne saattaa laukaista moisia oireita.. ootkos Piel kauan lääkinny ittees ja minkä verran tulee käytettyy?

Toivotaan helpotusta olotiloihin ja parempia aikoja :tiphat:
 
V

vuuduu

Kyllä noi aivoreseptroritkin aikojen kanssa muuttuu. ITse en myöskään tykkää polttaa korkeita thc lajikkeita. Thc muuttuu cbnnäksi kun alkaa vanhentumaan eli liian pitkään kukussa, purkissa tai decarbissa.
Myös terpeenit vaikuttavat enemmän mitä on ennen tiedetty.

Cbd myös blokkaa thcn vaikutusta joten korkea cbd pitoinen kukka ei heilu niinkuin peruskäyttäjä haluaisi.

Koita piel tilata vaikka z7 mr nicelta tai cbd crewin lajikkeita. Niissä on huomattava osa korkeaa cbdtä omaavia fenoja.
 

non

Active member
Veteran
mulla on ollu mahdolliset kuumottelut aina elämäntilanneriippuvaisia, oli sitten jotain stressiä tai on vain kokenut jonkinlaista eksistentiaalista ahdistusta että paremminkin vois mennä. hatsilla ei voi silleen puuduttaa itseään kuin 'holilla.

mut joo tosiaan toi cbd mainittiin tossa että sinne päin itsekin katsoisin. olikos siitä harlequinista siemenmuotoa saatavilla, muistelen et ois ollu thc/cbd melkein tasalukemissa?

nykyään kai gurut alkaa olla sitä mieltä että terpeeniprofiili moduloisi efektiä, mutta tätä ei kai silleen ole tieteellisesti todistettu, tutkiminenkin on jostain syystä vaikeaa..
 

Piel

Active member
Veteran
Luulen että tiedän syyn: lopetin Lyrican käyttö (hermosärkyyn) pari kuukautta sitten se oli silloin (about) kun toleranssi alkoi muuttumaan.

Tutkin niitä cbd siemeniä, luulen että se on oikea tie meille sairaille :)

Kiitos.
 

rasras

Active member
Aivoresoptoreista sen verran että tupakan polttaminen lisää niitä, mikä kuulostaa aika oudolle.

Joo ottanut tossa ekoja maistiaisia dieseltonicista, 1/1 thc cbd lajike, tykästyin lajikkeeseen jo 3 vuotta sitten mutta sain 1 siidun viime kesällä. Kasvina ei ole paljon kehumista(tupla vege) ja siemenet meni viduiks....muuuutta poltto on erikoisen hyvää, ja vaikutus on pitkä ja tasainen. Maku on lähellä mun sydäntä eli orange.

Siisti homma että resin seeds tuli kolmanneksi HTCC tolla lajikkeella.

Terpeenit = Terpens are your high`s getaway driver.

Elikkäs ne maku ainekset ovat kaikki kaikessa lääkkeessäsi, puhdas thc saa sinut hikoilemaan ja puhdas cbd ei anna minkäänlaista psyykkistä vaikutusta.

Minulle toimii parhaiten kipu lääkkeeksi lajikkeet joissa on paljon myrseeniä joka on terpeenien arominvahvenne. Dr who lajikkeesta on mitattu korkeimmat myrseeni pitoisuudet tänä päivänä, mutta silti oma suosikkini bubba kush clooni jossa on reilusti myrseeniä ja hyvät og ominaisuudet.

Minun mielestä monet sitrus lajikkeet aiheuttavat minulle transsisen olon josta en niinkään tykkää, mutta esimerkiksi amnesia krossattuna chem:iin, aluksi huomaan vahvan sativan vaikutuksen mutta 5 minuutissa chemmin vaikutus iskee sisään ja rauhoittaa minut.

Ps Mickey kush;ista on mitattu eniten terpeenejä mielestäni siinä oli todella paljon makua mutta paletissa maku katosi vahvuutensa takia.
pss jotkut amerikan öljyn tekijät puhuvat paljon heidän öljyssään on terpeenejä prosenteissa eikä paljon heillä on thc/cbd prosenteissa.
 

k-grower

Member
vai että terpeenit tekee kaiken?.. itse mitä olen noista terpeeneistä lukenut olen saanut semmoisen käsityksen että ne ovat lähinnä erillaisia öljyjä ja aromeja, selasin noita nimia terpenteeneistä mitä on esimerkiksi lueteltu tuolla ghs sivuilla ja huomasin että monet näistä terpeeneistä löytyy myös muista kasveista kuten yksi mikä jäi mieleen tais olla joku "alpha pinene" tai joku lähellä tota vastaava nimi, löytyi myös jostain kuusipuu-lajikkeista samaa ainetta ja monissa normi kukissa oli myös paljon samoja.
oma käsitykseni on että pääasiallinen vaikutus tulee siltikin ja vieläkin siitä thc ja cbd:n keskenäisestä tasapainosta ja toisena suurena vaikutteena cocktailissa thcv ja cbn.
luetko noista terpeeneistä jostakin netistä vai kirjasta?
 

DickSpliff

Member
Koitas Piel PaPayaa tai sitten katot papuja cbd grew vai mikä se lafka nyt oli mutta jos niiden tiedot pätee ni aika 50/50 thc/cbd arvot. Itte joskus muutama vuos sitten tykkäsin papayasta kun murtu siten että nilkassa oli 5 murtumaa. Toimi itellä todella hyvin kiouihin eikä vainottanu ku otti ihan skidei hittei muutamat päivän aikana sen että pahin kipu pysy poissa ja illalla sitten 8-9 mais kunnon kermat ja noin tunti ku alko nousu laskee/tasottuu hyvin ni rupes uni tulee aikä aamulla ollu mitää pöhnää virkee ja hyvin leväny olo.

http://cbdcrew.org/varieties/cbd-mango-haze/ Papayahan on vissii nirvana vääntäny mangosta.

http://cbdcrew.org/varieties/cbd-sweet-and-sour-widow/ WW krossi jos ww tykkäsit.
 

Piel

Active member
Veteran
Hyvää matskua, tosi mielenkiintoista seurattavaa. Saan nyt niin monta eri virikettä että pää pyörii...tai se voi johtua siitä äsken poltetusta WW:stä -lievimmät skitsot, kokeilen nyt jatkossa vaan yksi henkäisy kerralla (mun kultus sen kun vähenee).
 

Piel

Active member
Veteran
Uusi "mutu" tutkimus: Jos eka annos on kohtuullinen niin voin uusia monta kertaa ilman vastoinkäymisiä mutta jos eka menaa överiksi ;(
 
Mulla on sama juttu et päivän ensimmäisten savujen pitää olla varsin pienet ettei rupee friikauttaa. Myöskin paljon vaikuttaa se että budit ovat kypsiä, eli riittävästi meripihkatrikomeja. Ilman niitä rupee (mulla) pukkaa paniikkioiretta ja ei oo kivaa. (Mulla on siis paniikkihäiriötaustaa jo ajalta ennen hampuusielämää.)

CBD tosiaan rauhoittaa/tasapainoittaa ja onkin ikävää et kovin suuri osa nykyisistä lajikkeista (tai siis siemenlafkoista) tähtää mahdollisimman suureen THC-pitoisuuteen. Sen siitä saa kun liian moni tykkää vetää päänsä niin kovin sekaisin. Kohtuus kaikessa, saatana.

edit: Ps. Tänään vituttaa.
 

Piel

Active member
Veteran
Jotenkin tämä toleranssi rupee tasaantumaan taas, syystä en tiedä. Olen nyt polttanut omaa blendiä missä on Aurora Indica, Mossy`s Jem ja Auto lemon Kush suhteessa 1:1:1. Mene ja tiedä. Olisi varmasti myös hyvää vähentää alkoholoin käyttöä. Niin.
 
Täällä ois kanss yks ahdistushäiriöstä kärsivä.Mulla toi ahdistushäiriö oli sen verran paha et ehdotettiin siirtymistä puoliaikaeläkkeelle.Kuuden
vuoden aikana söin aikamoinen määrä eri psyykelääkettä ja mistään ei oikein tuntunu olevan apua.Kyllästyin ja aattelin että wtf,onhan kannabis terveellisempää kun kemikaalit,joten aloitin polttamisen,ensiks vkloppuisin ja vähän ajan päästä satunnaiset arki-illan jointit tulivat kuvaan mukaan.No...tänä päivänä voin todeta että CB auttaa paremmin kun mitkään SSRI/SNRI/Unilääkkeet jne..mutta..joudun kanss olemaan tosi varovainen ensimmäisten savujen kanssa..jos en esimerkiks sekoita tupakkaa mukaan ja ruoho on tosi vahvaa,niin ensimmäiset 45 min on yhtä skitsoilua :D :D.

Piel..Jos olet käyttäny Lyricaa ja juuri lopettanu sen,niin en yhtään ihmettele näitä sivuvaikutuksia...

Viisaat sanovat että CBtä kuuluis polttaa vaan kun kaikki muu on kunnossa,eli ei maseentuneena/ahdistuneena,mikä varmaan pitää paikkansa ihmisillä jolla ei oo psyykeoireilutaustaa...jos nyt sellaisia nyky-yhteiskunnassa edes ole enään :D :D

Take care :)
 
Top