What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Kipeitä kasveja! Oireiden tunnistamisessa tarvitaan apua! (kuvia)

jahworld

New member
Elikkäs kaksi passion #1 oireilee, ikää noin kaksi viikkoa(vege18/6). Oireilua kestänyt noin 5 päivää.
Olen etsinyt samankaltaisien oireiden avulla tietoa mahdollisista puutostiloista tai ylilannoituksesta mm. The Complete guide to Sick Plants,pH, and Pest troubles! (https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=11688).

Alustana 6kpl 10L ämpäriä, 3 passionia,yksi critical mass sekä kaksi random puska settiä.
Valona 250spna + esli


Lannoitteina bio bizzin root juice, grow,bloom ja topmax. sekä substral. Magnesiumsulfaattia on varalta parisataa grammaa. Root juicea olen antanut muistaakseni 1.5ml eka viikolla..
Growta olen antanut kaksi kertaa 1.5ml sekä kerran 2ml. plus kerran substralia 1.5ml. ja sekoituksen olen jakanut näiden kaikkien kesken. Muut kasvit eivät oireile ollenkaan,päinvastoin kasvavat hyvin.
Muka helppohoitoisia nuo passionit :)



alimmat lehdet^^









 

Bud-O-Phile

Active member
alalehdistä en osaa edes arvailla mikä tollasta pilkkuilua aiheuttaa, onko kameran värit ihan kohdillaan vai onko se oikeasti noin.. harmaahtavaa? ylälehdissä vähän vastaavaa settiä mulla on aina ollut swazi skunkkeja kasvattaessa eli lähinnä magnesiumin ja/tai sinkin puutetta.. (ainakin näin veikkailivat tuolla sick plants osiossa.) aiheuttaa sen et noi lehdet kellastuu ulkoa sisäänpäin mut lehtisuonet pysyy ihan vihreinä, kannattaa fiksaa isompaa satoa varten mut hoitamatta tekee jännän näkösiä lehtiä ;)



noh siinä mun :2cents: kun kerran ensimmäisenä taisin eksyä mestoille, alalehdet voi johtua överöinnistäkin kun vielä noin pieniä ovat ja saivat jo aikat tujut satsit growta, ite antasin olla lannottamatta niin kauan et alalehdistä huomaa typpivajareiden käyvän päälle ja vasta sitten päräyttäväni paskat astiaan. magnesiumsulfaattia (did i get it right?) vaan hakemaan apteekista jos rupee käymään niinku tolle swazi skunkille :laughing:
 

jahworld

New member
tuli eilen annettua lehtiruokintana magnesiumsulfaattia. Nuita puutostiloja mä arvelin noiden olevan. piti vain saada varmistusta..
 

sensimillah

Member
Eka kuvissa on mun mielestä ötököitä jotka ovat tehneet lehdistä ruskeapilkkuisia.
Punkkeja tai spidermitejä tsekkaa lehtien alapinnat ja sumuta 1:10 mäntysuopaa ellei neemiä löydy. :)
 

Matti

Member
missä tääl icmagis olikaan se topikki missä oli kuvia monesta eri puutos/överitiloista ja selitykset alla, muistaako kukaan..?
 
U

unthing

Tuolta löytyy jotain kuvia, se vanha oogeen guide: https://www.icmag.com/modules/Tutorials/

Puusilmäni eivät uudempia löytänyt, vaikka niitä varmaan tänne parikymmentä hautautunut foorumin kätköihin

Edit: noi pilkut viittaa omasta mielestä enempi johkin hivenaineen lukkiutumiseen, etenkin kun tuhdihko ruokinta mainittu. Ötökät mitä ite kohdannu tekee enempi sellaisia hopeisia juovia tai pisteitä (punxit ja ripsiäiset).

Gurut korjatkoon
 

Matti

Member
Thanks, unthing.
mitä kertokaan se, että lehden kärjet on vääntyny ylöspäin plus kellastumista siellä täällä..?
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Lainaan tätä threadia niin ei tarvi uutta tehä.

LR2 lajiketta on 10 litran saavissa useampi kappale. Kukkimista takana n. 25 päivää ja viimeset 10 päivää on lehdet ottanu damagea.

Kärjet palavat erityisesti pienimmistä kasveista, isommat rupes oireileen myöhemmin, niillä lienee laajempi juuristo. Oon antanu muutaman kerran hyvin pieniä määriä kukituslannotetta, en tiedä merkkiä, jotain punaista se on, ja myös hyvin hyvin pienen määrän substralia.

Onko tää nyt sitten kalium överit? Ainakin liialla tuhkalla oon joskus saanu samanlaista jälkeä.

Lehtien kärjet palaa ja kääntyy ylöspäin. Rusketus lähtee leviämään sahalaitojen kautta ylöspäin. Jossain vaiheessa näytti että palaneiden kärkien tuntumaan alkoi tulemaan vaaleampia läikkiä joka olis sitten vajareiden merkki ja annoin muutaman tipan lisää kukituslannotetta.

Nyt en tiedä enää missä mennään. Auttakaa, I'm lost :D
 
Mun mielestä kuulostais ihan typpi (N) övereiltä. Koita antaa pelkkää vettä muutama kerta nii eiköhän se siitä, substralin voi varmaan kans jättää jo kokonaan pois? Viisaammat korjatkaa jos olen väärässä.

Ja hei vaan kaikki eka postaus! :D
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Mun mielestä kuulostais ihan typpi (N) övereiltä. Koita antaa pelkkää vettä muutama kerta nii eiköhän se siitä, substralin voi varmaan kans jättää jo kokonaan pois? Viisaammat korjatkaa jos olen väärässä.

Ja hei vaan kaikki eka postaus! :D

Hmmm, paha mennä sanomaan. Oon aika huono lukemaan noita kasveja.

Ennen kuitenkin typpi on mulla aiheuttanu sen että lehdistä tulee todella tumman vihreet ja ne kääntyy rullalle. Tällä kertaa ensimmäinen oire oli aurinkolehtien vaaleneminen ja lopulta kuihtuminen.

Tervetuloa forumeille!
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
IMO yhdeksän kertaa kymmenestä ongelmana on väärä pH...

Seki vielä :D Pitäis varmaan ph liuskoja hommata mutta rahat on niin vähissä ettei voi ostaa eds kalapuikkoja palauttamatta pulloja samalla.

Jospa kokeilis sitten kalkkia ens kastelun yhteydessä. En ainakaan muista että oisin sitä aikasemmin laittanu.
 

Pahvi

Member
Moikka! Nyt on niin kranttua kasvia kasvamassa että en keksi muutakaan kun täältä kysellä.

Mullassa menee hienosti ja ihan mukavan terveen oloista kasvustoa, mutta hydrossa tosi kitukasvusta. Lehdet keltaset, lehden varret punaset alalehdet tippuu kellastuessaan ja muutenkin kitukasvunen. ph kohillaan ja ec 1.2 tällähetkellä, kokeiltu on pienemmällä sekä korkeemmalla. Lämmöt resossa 25 asteen hujakoilla ja huoneessa 27-29 astetta. AHH lannotteet käytössä perus pullon ohjeistuksella. Vähän näyttää siltä että olis yli kastelua mutta voiko tollasella kuukauden ikäsellä kasvilla olla drippi hydrossa ylikastelua? Väliaineena kookos ja leca tuttuun tapaan. Auttakaa miestä mäessä :thank you:

kuvankin voin laittaa tossa myöhemmin.

edittii, kuvassa vähä paremman näkönen mitä livenä. aika keltanen on reppana.

 

prowler

Member
:chin: Hapen puutetta kenties?

Sais olla muutaman asteen kylmempää vettä. Sattuuko nurkissa lojumaan vetyperoksidia (Liquid Oxygen)? Sitä sekaan ja kattoo auttaako. Toinen vaihtoehto on että kytket dripin pois ja kastelet käsin hetken aikaa ja kattelet parantuuko. Kookos kun saa tuoretta vettä sisäänsä niin se imasee myös happea mukaansa, jolla voi "ylikastelua" kookoksessa hoidella (ironista...).
 
N

nukkumatti

Ylikastelu brother!! Anna vähän kuivua välillä niin luulis preppaavan.
 

Pahvi

Member
Moi!

Noniin, neuvosta vaariin ja nyt on ajastin laitettu tohon ilmapumpun väliin, katsotaas auttaisko. Jännä homma jos siitä kiikastaa kun aina samalla setupilla kasvatullu ilman ylikastelun ongelmaa. Voisko sitten olla vaan lajikkeesta kiinni, tiedä häntä.. Jeps ja Liquid Oxygenit ollu alusta alkaen kehissä. Parin päivän välein sitä lisäilly ton lämpimän resoveden takia. Nyt tuli viriteltyä korvausilma räppänästä putki tohon resolle mistä tulee viileetä ilmaa, sattu sopivasti vieressä olemaan =)
Pitää laittaa jonki ajan päästä kuvaa että auttoko tuo. Kiitokset vinkeistä :)
 
U

unthing

Minähän en ole vesimies, mutta eikös noihin resoihin saa niitä chillereitä että lämmöt pysyy kohdillaan? Jos sattuu rahaa olemaan.
 

prowler

Member
Kyllähän noita vempeleitä saa vaikka mihin lähtöön, mutta henkilökohtaisesti olen ainakin sitä mieltä että kaikki turha mitä ei oikeasti tartte kannattaa jättää kaupan hyllylle. Varsinkin hydro + erinäiset sähkövempeleet on mun mielestä sellanen kombo että less is better. Mutta pimping with what you got saa aina suun hymyyn, tarkoittaien tota reson kylmentämistä sisääntuloilmalla.
 
Top