What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ace Seeds Malawi

PunkSteady

Member
Itse asiassa tuo feno on todellakin aika lyhyt kun ottaa huomioon että sativaisesta lajikkeesta on kyse. Rupesin tuossa kattelee ihan omia vanhoja kuvia kun nuita mittoja mietin ja tässä on 0,6 l ruukussa oleva auto ak. Päivä 38. Siis istutuksesta ja mittaa 89cm. Siitäpä se ei sitten hirveesti enää venynytkään vaan kaataessa 73 päiväisenä mittaa oli rapiat metri. Toi malawihan kyllä varmaan tuosta venyy vielä reilusti? Kai?

https://www.icmag.com/ic/album.php?albumid=46141&pictureid=1090340
 
D

Dr. KJB

"fap fap fap" seksikkäältä näyttää! =)
täällä poltellaan keskeneräistä skunkkia kyrpä otsassa ja lonkero räpylässä suunnitellen seuraavaa rundia =)

taisi olla muuten hyvä päätös ottaa toi feno miettien venymistä paljon on kasvuvaraa vielä teltassa? o_O

Kiitoksia :)
 
D

Dr. KJB

Itse asiassa tuo feno on todellakin aika lyhyt kun ottaa huomioon että sativaisesta lajikkeesta on kyse. Rupesin tuossa kattelee ihan omia vanhoja kuvia kun nuita mittoja mietin ja tässä on 0,6 l ruukussa oleva auto ak. Päivä 38. Siis istutuksesta ja mittaa 89cm. Siitäpä se ei sitten hirveesti enää venynytkään vaan kaataessa 73 päiväisenä mittaa oli rapiat metri. Toi malawihan kyllä varmaan tuosta venyy vielä reilusti? Kai?

https://www.icmag.com/ic/album.php?albumid=46141&pictureid=1090340

Toivottavasti ei enään veny yhtään! Valaisin kohta katossa kiinni...
Tarkoituksella valitsin tämän "Indicaisemman"fenon juuri tuon venymisen vuoksi ;) Kaveri oli 11cm korkea kukintaan siirryttäessä.
Paljonkos tuosta autoak:sta tuli satoa? Ei varmaan 100-200?!?
 

PunkSteady

Member
No ei todellakaan. Satoa sain himpun yli 40g kuivaa. Aika tikkarihan se oli ,kun nuista mun gallerin kuvista katsoo. Koko kasvatus oli muutenkin vasurilla tehty vitsi. Kasvattelin silloin chilejä teltassa kokeeksi omatekele sprinkler "aerossa" ja aattelin kokeilla samalla miten tuollainen aak lähtee kasvaa 0,6 litraisessa hempyssä. Kasvi oli siis sidottu tuosta sheikkeri ruukustaan teltan yhteen reuna putkeen. Sieltä sai sitten sivuvaloa 600w natikalta. Yllättävän hyvin kyllä kasvoi!

Minkäslaisia sato toiveita ja odotuksia sulla itelläs on tuon malawin suhteen? Heikki rikki ainakin eikö vaan?
 
D

Dr. KJB

No ei todellakaan. Satoa sain himpun yli 40g kuivaa. Aika tikkarihan se oli ,kun nuista mun gallerin kuvista katsoo. Koko kasvatus oli muutenkin vasurilla tehty vitsi. Kasvattelin silloin chilejä teltassa kokeeksi omatekele sprinkler "aerossa" ja aattelin kokeilla samalla miten tuollainen aak lähtee kasvaa 0,6 litraisessa hempyssä. Kasvi oli siis sidottu tuosta sheikkeri ruukustaan teltan yhteen reuna putkeen. Sieltä sai sitten sivuvaloa 600w natikalta. Yllättävän hyvin kyllä kasvoi!

Minkäslaisia sato toiveita ja odotuksia sulla itelläs on tuon malawin suhteen? Heikki rikki ainakin eikö vaan?

Tässä vaiheessa uskallan sanoa, että heikki menee helposti rikki :)
 

PunkSteady

Member
Mitkäs lannoitteet on muuten dr.kjb:llä käytössä? Ja mitenkä olet nyt niitä antanut?
Yksi juttu minkä olen laittanut merkille kuviasi katsellessa ,että jätkällä on saletisti koko suomen kliinein teltta! Ei mullan muruakaan tai mitään! Tollainen kirurgisen puhdas.
 
D

Dr. KJB

Mitkäs lannoitteet on muuten dr.kjb:llä käytössä? Ja mitenkä olet nyt niitä antanut?
Yksi juttu minkä olen laittanut merkille kuviasi katsellessa ,että jätkällä on saletisti koko suomen kliinein teltta! Ei mullan muruakaan tai mitään! Tollainen kirurgisen puhdas.

Vesi ja Merileväuute ovat riittäneet hyvin tähän saakka, mutta kohta aloitan Guanon käytön :)
Puhtaus on A Ja O = ei ötökkä/home ongelmia ;)
 

PunkSteady

Member
Mielenkiintoista! Tuo on siis ihan 100% luomu kasvatus. Sulla on kuitenkin hyvä multa alustana eikämikään marketti hiekka. Silläkin on jo paljon merkitystä lähes lannoitteettomassa kasvatuksessa.
 
D

Dr. KJB

Mielenkiintoista! Tuo on siis ihan 100% luomu kasvatus. Sulla on kuitenkin hyvä multa alustana eikämikään marketti hiekka. Silläkin on jo paljon merkitystä lähes lannoitteettomassa kasvatuksessa.

Jep! Maaperäni on:
80% Lightmix
20% Komposti
+ Dolomiittikalkki
 
D

Dr. KJB

02.12

Päivä 66 (pv 49)
- Alotetaan Guano Extract: 30ml 10l joka toinen kastelukerta

cOAJ90u.jpg

eiHVCit.jpg

GFmRZCN.jpg

nVk1jNz.jpg
 
Luomumalawia, nam nam! Hyvän näköinen pääpamppu tulossa :)

Itsellä ei ehkä maltti riittäisi noin pitkään kukkivan landracen kanssa... Hienoa että toisilla riittää!
 

PunkSteady

Member
Miksi huuhtelit maaperän läpi? Mitä hyötyä sillä hait/saat? Ethän kuitenkaan ole edes juurikaan lannoittanut kasvia vielä. Eikös toi huuhtelu homma ole juurikin suolojen poistamista varten kasvualustasta mitä lannoitteista kerääntyy?

Nyt kun tilanne on se että sä et ole juurikaan lannoittanut sitä millään ,niin huuhtoituiko ne viimeisetkin ravinteet maaperästä nyt? Vai onko tarkoituksesi koittaakkin huuhdella esim typpi pitoiset ravinteet pois ja aloittaa sitten vahvempi lannoittaminen sillä guanonolla?


Aika komeaa päälatvaa kyllä kasvattaa malawi! Kaunishan tuo on ei siitä mihinkään pääse. Kuvista kun ei kunnolla nää niin miltä nuo sivuoksien nuput vaikuttaa koostukseltaan?
 
D

Dr. KJB

Miksi huuhtelit maaperän läpi? Mitä hyötyä sillä hait/saat? Ethän kuitenkaan ole edes juurikaan lannoittanut kasvia vielä. Eikös toi huuhtelu homma ole juurikin suolojen poistamista varten kasvualustasta mitä lannoitteista kerääntyy?

Nyt kun tilanne on se että sä et ole juurikaan lannoittanut sitä millään ,niin huuhtoituiko ne viimeisetkin ravinteet maaperästä nyt? Vai onko tarkoituksesi koittaakkin huuhdella esim typpi pitoiset ravinteet pois ja aloittaa sitten vahvempi lannoittaminen sillä guanonolla?


Aika komeaa päälatvaa kyllä kasvattaa malawi! Kaunishan tuo on ei siitä mihinkään pääse. Kuvista kun ei kunnolla nää niin miltä nuo sivuoksien nuput vaikuttaa koostukseltaan?

Vesijohtovedessä on suoloja jotka ajanmyötä kerääntyvät kyllä maaperään...
Tämä kaveri on nyt ollut tuossa ruukussa about 7vko niin aika huuhdella paskat pois :)
Kerran tai max 2 kertaa annan Guanoo ja sen jälkeen mennään vedellä loppuun saakka...
 

PunkSteady

Member
Olisiko mielestäsi kuinka tärkeää tehdä tuo suolojen huuhtelu itsekkin? Varsinkin kun en käytä luomu lannoitteita. Eli sä käytit noin 40l vettä tuohon ,niin olisko mun 4 litraan multaa ok määrä se 4litraa vettä? Jostain jäänyt mieleen että huuhtelu veteenkin laitettaisi pikkuisen lannoitteita 0,5-0,8 ec? Ainut ongelma tuossa huuhtelussa on mulla se että toi multasäkin alla oleva vuoka on kiinni sidonta lagoista varsissa. Saanhan mä kyllä kallistamalla sitten viimeiset vedet sieltä pois ,mutta ei hyvä. Se veden läpi virtauskin on huonoa jos se vuoka ei laske vettä suoraan läpi... Hieman karkas nyt omaan pohdintaan tää viesti.

Eli kehtaisitko antaa hieman neuvoa tässä huuhtelu asiassa ,en nimittäin ole koskaan multa pohjaa huuhdellut.

Edit: Siis eihän tuo sun ruukku ollutkaan kun 15l jostain muistelin että 40l ja sillä tuo veden suhde multaan 1:1. Olisko joku 10-15l jo liikaakin huuhtelu vettä ,kun kyseessä kuitenkin minulla pieni ruukku?
 
Last edited:
D

Dr. KJB

Olisiko mielestäsi kuinka tärkeää tehdä tuo suolojen huuhtelu itsekkin? Varsinkin kun en käytä luomu lannoitteita. Eli sä käytit noin 40l vettä tuohon ,niin olisko mun 4 litraan multaa ok määrä se 4litraa vettä? Jostain jäänyt mieleen että huuhtelu veteenkin laitettaisi pikkuisen lannoitteita 0,5-0,8 ec? Ainut ongelma tuossa huuhtelussa on mulla se että toi multasäkin alla oleva vuoka on kiinni sidonta lagoista varsissa. Saanhan mä kyllä kallistamalla sitten viimeiset vedet sieltä pois ,mutta ei hyvä. Se veden läpi virtauskin on huonoa jos se vuoka ei laske vettä suoraan läpi... Hieman karkas nyt omaan pohdintaan tää viesti.

Eli kehtaisitko antaa hieman neuvoa tässä huuhtelu asiassa ,en nimittäin ole koskaan multa pohjaa huuhdellut.

Edit: Siis eihän tuo sun ruukku ollutkaan kun 15l jostain muistelin että 40l ja sillä tuo veden suhde multaan 1:1. Olisko joku 10-15l jo liikaakin huuhtelu vettä ,kun kyseessä kuitenkin minulla pieni ruukku?

Perussääntö on, että kolminkertainen määrä ruukun tilavuudesta vettä läpi kuukausittain... Eli jos sulla on 4l maaperää, niin 12l vettä läpi ja ravinteita voit alkaa antaan seuraavalla kastelukerrralla varovasti ;)
 
D

Dr. KJB

Tuli Joulupostia Espanjasta...:)

Xmas gift from ACE Seeds

Postilaatikko
x

profile_mask2.png


info@aceseeds.org

10. joulukuuta (1 päivä sitten)
cleardot.gif





Hi :)
We are enjoying a lot with the pictures and your updates.
I want to thank you for all the contributions in our room and for sharing your experiences with all of us.
I'm choosing different users at ICMag that have shared finished grow reports and have been contributing kindly and in a positive way in our room. To thank you for that, i would like to send you some seeds from our new hybrids we have recently produced.
What kind of plants would you like to grow next ? and how many plants you can run at one time?
We would love to send you some and see what will come out from this new works in your hands!
Have a great day ahead, dubi - ACE Seeds -
www.aceseeds.org

Testikasvattajaksi...;)
 
Top