What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Hydro ravinteet -vahingossa

Runt

Member
Moi taas,
Eli ostin vahingossa Advanced Nutrients Bloom ja huomasin nyt että se on tarkoitettu hydroon. Mun plantut ovat ihan mullassa eli voiko tätä kuitenkin käyttää? Ohjeissa lukee että 5ml/10l vettä mutta sehän on hydro...neuvoja?
 

hamppuu

Member
Mä en lähtis synteettisillä lannotteilla mullassa kasvattamaan. Mullan mikrobit ei tykkää, ja jos annat vähänkin liikaaa lannotteitta niin kasvit ei tykkää. Oon nähny niin paljon kuvia alottelevien kasvattajien multa kasvatuksista missä synteettiset lannoitteet on ollut pääroolissa, ja jokaisella on ollut ravinnelukon tapaisia oireita, eikä laadusta tule lähellekkään hyvää.

Joten jos mitenkään mahdollista niin mä ainakin hommaisin orgaaniset biobizzin ravinteet tilalle ( advanceedin ravinteet voit säästää myöhempiin hydrokokeiluihin? kookos on hyvä!)
Näin sä ainakin varmistat että lopputuotteesta tuleee laadukasta , sekä perkeleen hyvänmakuista (kuitenkin orgaanisesti kasvattaminen on mullan hyöty KOSKA maku <3 )

(tietty kokematon kasvattaja voi orgaanisillakin ravinteilla tyriä multakasvatuksen, mutta onnistumisprosentti on silti parempi verrattuna synteettisillä ravinteilla kasvattamiseen)
 

Runt

Member
BT: Seriously?

Niin tämä on tuhtia tavaraa -väärissä käsissä lethal :) Olisi kuitenkin mielenkiintoista kokeilla kun kerran on. AFt ei taida tykätä lannoitteista vai?
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Kyl mää mielummin sitä bluumia käyttäsin kun jättäsin käyttämättä, jos ei muuta kerran ole. Puolitat annoksen ja flussaat entistä enemmän, jos semmonen tuntuu auttavan fiiliksiä. Totta tuo ettei mikrobit tykkää kemiallisista lannotteista, ja övereitä niillä saa, mut semmosella maalaisjärellä kun rallattaa menemään, niin emmää tossa ongelmaa näe. Laita vaikka 5 hippiä sitten maistamaan valmista pudaa, niin neljä viidestä ei huomaa eroa.. Eikä se viideskään, mut kyynisenä epäilee ja osuu tsägällä oikeaan, sitten hakkaat sen ja sanot että menee ostamaan steissin negeiltä PL:ää, jos tää ei kelpaa, wittu. Kyllä jämpti on niin.
 

Sweet Inc.

Member
...mä ainakin hommaisin orgaaniset biobizzin ravinteet tilalle...
Itse tekisin varmaan näin (grow+bloom) ja maksaisin mukisten, mutta
Kyl mää mielummin sitä bluumia käyttäsin kun jättäsin käyttämättä, jos ei muuta kerran ole. Puolitat annoksen ja flussaat entistä enemmän, jos semmonen tuntuu auttavan fiiliksiä. Totta tuo ettei mikrobit tykkää kemiallisista lannotteista, ja övereitä niillä saa, mut semmosella maalaisjärellä kun rallattaa menemään, niin emmää tossa ongelmaa näe. Laita vaikka 5 hippiä sitten maistamaan valmista pudaa, niin neljä viidestä ei huomaa eroa.. Eikä se viideskään, mut kyynisenä epäilee ja osuu tsägällä oikeaan, sitten hakkaat sen ja sanot että menee ostamaan steissin negeiltä PL:ää, jos tää ei kelpaa, wittu. Kyllä jämpti on niin.
Tämä on niin totta:laughing:
GHE:n flora sarjaa on käyttänyt/käyttää lukematon lössi mullassa sukseella, miksipä ei muitakin vastaavia voisi? Annokset vaan suorilta 1/3, vuorotellen puhtaalla vedellä ja menoks.
 

sensimillah

Member
Huuhtelussa eniten varmaan porukka hosuu eräs +20v. kokenut "harrastelija" kertoi, että hydrossa aina 2vkoa vähintään flushia ja mitä enemmän väliainetta sen pidempään.
Puolta suosittellaan, mutta kuten sanottu 1/3 riittää hyvin joka toinen kastelu.
Negeiltä peeällää, no thanks. :D Mut niin se menee...ei ne huomaa ja joku saattaa huomata mut so wot.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
"steissin negeiltä PL:ää" -häh? Olen maalta :)

Steissi = juna-asema. Yleisesti Helsingin Päärautatieasema, mutta soveltaen nimitys kelpaa kyllä paikallisellekkin juna- ja/tai bussiasemalle.
Esimerkkilause: Mennään steissille hengaa ja tsekkaa tsirbulat ja meizingi = Mennään asemalle viettämään aikaa ja katsomaan tyttöjä ja meininki.

Nege = Musta kaveri. (sillein ku poliisi sanoo kaveriks, ei välttikseen oikea kaveri, mut voi olla oikea kaveriki, tuskin silti on.) :)

PL = PerusLätkä, ei mitään tekemistä Juhani "Tami" Tammisen tai PerusSuomalaisten kanssa, vaan sitä ruseeta hassislätkää mitä Helsingin huumepoliisin ex-päällikkö Jari "Jamming" Aarnio maahantuo Afganistanista ja Marokosta Hollannin kautta ja kauppaa kätyreittensä avulla haisulinnälkäsille.

Mäkin oon nykyään maalta, mutta tiedän kun sain slangisanakirjan synttärilahjaksi. :huggg:

So if you didn't know, now you know! :tiphat:
 

Runt

Member
Kiitän kielikurssista -ei oo helppoa olla kotoisin metsästä kun puhutaan "negeistä" yms :)

Kohta käännän 12/12 valotukseen, käytän vielä viikon verran vege ravinteet ja sitten laimea bloomi. Sain kaverilta lainaksi LED lampun 120W ja laitoin NL sen alle emokasviksi. On se hieman sokissa kun siirsin sen pois 400W natikasta mutta seurataan.
 
S

scai

No siinähän se tuli, kielikylpykin samalla.Anteeks, en voi olla nauramatta ;) hik...
Mutta joo, kyllä noilla lannoitteilla hyvin pärjäät kun et liikaa laita, kanabpaska olis ollut parempaa ;)
Sitten jos noi Arjanit ei onnistu niin laitetaan sulle parempia siemeniä tulemaan ;)
 

Runt

Member
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja nauruista!

scai: Kiitän ehdotuksesta, rahatilanne tulee paranee tasaisesti eli uudet siidut saisi olla CBD pitoisia kun käytän kremppojen takia.
 

Sweet Inc.

Member
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja nauruista!

scai: Kiitän ehdotuksesta, rahatilanne tulee paranee tasaisesti eli uudet siidut saisi olla CBD pitoisia kun käytän kremppojen takia.
Parista cbd painoitteisesta lajikkeesta on kokemuksia, Dinafem/Cbd Crew:n Shark Shock indicaiset fenot tuntuu vahvasti kehossa, kihlemöi ja lämmittää raajoja. Kaveri kärsi luunmurtuman ja kehui SS:n kivunlievitystä, voisin kuvitella toimivan koska rentouttaa aika lailla+kuumotusvapaata ja laiskanlepposaa. Toinen on Black Sugar joka ei käynyt mulla päähän juuri yhtään mutta auttoi kolariuhria kivuissaan.
Mut enhän mä kivuista tiä, oon ollu kipuvapaa jo pitkään:biggrin:
 

Runt

Member
Kysymys: Ravinnepurkissa lukee "4ml weeks in growth" eli 4ml viikossa vegessä taikka 4ml jokaiseen kasteluun vege viikkoina? Kokeilen jokaisessa (mutta 2ml) ja sain vissin aikaan nute burnin...
 
S

scai

Ei hustlata niitä papuja avoimesti perkele :tiphat:

*Kikattaa*
Ai joo, oikeassa olet, mutta toihan olikin vaan jos.

Runt. Mandala suosittaa käyttään aina vaan puolet siitä mitä purkin kyljessä lukee, viisas ohje, minusta.
 

Runt

Member
No nyt on tilattu Micro sekä Final Solution eli nyt on kaikki tavarat kasassa!

Ja ymmärrän paremmin tää Arjan kesksutelu: Toinen AH on kohtalaisen hyvin kasvanut, toinen muistuttaa enemmän basiliikkaa kun wiidiä. Veltot kummalliset lehdet -mutaatio.

Niin AF lajit eivät diggaa ravinteita. Se on nyt todistettu. :)
 

Latest posts

Latest posts

Top